Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 stycznia 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Hexologic›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHexologic
WWW

Online: Z dna w górę arytmetycznej dżungli
[„Hexologic” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wśród licznych łamigłówek matematycznych dostępnych na rynku szaradziarskim natrafić można na krzyżówkę liczbową. „Hexologic” jest jej bardzo przyjemną odmianą, przeniesioną w świat sześciokątów i wzbogaconą o dodatkowe możliwości.

Wojciech Gołąbowski

Online: Z dna w górę arytmetycznej dżungli
[„Hexologic” - recenzja]

Wśród licznych łamigłówek matematycznych dostępnych na rynku szaradziarskim natrafić można na krzyżówkę liczbową. „Hexologic” jest jej bardzo przyjemną odmianą, przeniesioną w świat sześciokątów i wzbogaconą o dodatkowe możliwości.

‹Hexologic›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHexologic
WWW
Czym jest krzyżówka liczbowa? Podobnie jak w tradycyjnej, mamy do dyspozycji pewien diagram, tu jednak trzeba go wypełnić nie literami, lecz cyframi. W miejsce zaś określeń wyrazów podane są liczby, które należy uzyskać ze zsumowania wszystkich pól danego szeregu. Zestaw cyfr bywa z reguły podany. W „Hexologic” są to jedynki, dwójki i trójki, wyrażone w postaci kropek (jak w kostce do gry). Grę w wariancie na PC obsługuje się wyłącznie myszką, po każdym kliknięciu w pole zwiększa się, a następnie zeruje wpisana weń wartość.
Gdy suma kropek w danym szeregu zgadza się z wartością zadaną, cały ciąg zmienia kolor – dzięki czemu z jednej strony nie trzeba sprawdzać i przeliczać wszystkiego ponownie, z drugiej ostrzega przed przypadkową zmianą pola użytego także w innym szeregu (każdy sześciobok może, choć nie musi, być użyty jednocześnie w trzech ciągach). Chyba że włączymy tryb trudniejszy – wtedy nie ma zmiany koloru i trzeba uważać, co się klika.
Każde zadanie ma tylko jedno prawidłowe rozwiązanie. Rozpoczynamy oczywiście od banalnych, stopniowo podnosząc poziom trudności. Przez wiele zadań nie zauważyłem konieczności zgadywania, stosowania metody prób i błędów – zawsze któryś szereg miał oczywiste rozwiązanie. Mam na myśli sytuację, w której w dwa pola przy sumie 2 trzeba wyklikać po jednej kropce, o sumie 6 po trzy kropki i tym podobnych. Prawdopodobnie każde zadanie można w ten sposób rozwiązać, trzeba tylko wystarczająco długo „łamać nad nim głowę”.
Oczywistym jest, że po iluś zwykłych takich zadaniach następuje znużenie (sam także w którymś momencie przestałem liczyć kropki, klikając w nie intuicyjnie, aż szereg zmieni kolor). Dlatego im głębiej w las (dosłownie), tym… pola stają się ciekawsze. A to dostajemy narzucone, niezmienne wartości (często większe niż klikalne 3), a to sześcioboki-bliźniaki, które, umieszczone w różnych miejscach diagramu lub diagramów, mają zawsze tę samą cyfrę…
Tłem dla „spisu treści” poziomów jest rysunkowa, częściowo animowana dżungla przywodząca na myśl Amerykę Środkową. Rozpoczynamy na dnie morza, by stopniowo wynurzać się na powierzchnię, następnie wędrując wzwyż wodospadu ponad korony drzew, ściany skał… Gdzieniegdzie spotykamy totemy czy też kamienne wyobrażenia prekolumbijskich bóstw – te kryją w sobie po trzy zadania dodatkowe, nieco trudniejsze.
Poziomy można powtarzać, czas nie jest liczony. W wersji online na portalu ArmorGames dostępnych jest 45 poziomów, po czym autorzy zachęcają do zakupu pełnej wersji (zawierającej ponad 60 leveli). Dodajmy, że gra jest dziełem polskich twórców z MythicOwl i w rankingu „Top 10 Games of 2019” zajęła wysokie, siódme miejsce.
koniec
21 marca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Podróż na tropikalne wyspy
Agata Hanak

16 I 2021

Papua-Nowa Gwinea jest wyspiarskim państwem Oceanii. To egzotyczne miejsce stało się inspiracją do stworzenia gry, w której będziemy musieli budować mosty, aby połączyć ze sobą rozproszone terytoria.

więcej »

Krótko o grach: Artefakt albo psikus
Miłosz Cybowski

9 I 2021

„Artefakty obcych” opiera się na mechanizmie budowania własnego małego kosmicznego imperium: odkrywaniu planet, wynajdywaniu nowych technologii i rozbudowie floty. Jednak solidnym mankamentem tej karcianki jest bardzo duża losowość.

więcej »

Krótko o grach: O jedną księgę za daleko
Miłosz Cybowski

2 I 2021

„Wielka Księga Szaleństwa” jest przykładem bardzo dobrej mechanicznie karcianej kooperacji, która na dodatek oferuje ciekawy klimat nienachalnie nawiązujący do konwencji znanej z serii książek o Harrym Potterze.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.