Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 stycznia 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Just Slide›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJust Slide
WWW

Online: Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
[„Just Slide” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niewielka gra online „Just Slide” wydaje się być następcą słynnego „Sokobana”. A może jego prequelem? Tak czy inaczej, zapewnia parę chwil miłej zabawy.

Wojciech Gołąbowski

Online: Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
[„Just Slide” - recenzja]

Niewielka gra online „Just Slide” wydaje się być następcą słynnego „Sokobana”. A może jego prequelem? Tak czy inaczej, zapewnia parę chwil miłej zabawy.

‹Just Slide›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJust Slide
WWW
Jak zapewne pamiętamy, klasyczny „Sokoban” był rewelacyjną grą logiczną, w której posuwając się wąskimi korytarzami, należało umiejętnie przepychać ciężkie skrzynie – nie można ich było zmusić do ruchu w żadnym innym kierunku. Gra była nazywana także „Magazynierem”.
Przez skojarzenie wizualne z tą grą, „Just Slide” można nazwać „Sprzątaczką”. Po analogicznych wizualnie korytarzach kursorami poruszamy uśmiechnięty kwadracik. Ale podłoga, którą należy dokładnie „wyczyścić”, jest bardzo śliska – nasz bohater (bohaterka?) raz pchnięty w danym kierunku, ślizga się aż do obicia przeciwległej ściany.
Przypominam sobie, że gry oparte na tym pomyśle istniały już wiele lat temu. Wydaje mi się, że wtedy chodziło jednak raczej o dotarcie do określonego miejsca, stanowiącego wyjście z „niewidzialnego labiryntu” pokoju o nieregularnym kształcie i wielu filarach w dziwnych miejscach. Tutaj zaś naszym celem pozostaje „wyczyszczenie podłogi” – nie ma zmiłuj, trzeba prześlizgnąc się przez każde dostępne miejsce.
Oczywiście, występują pułapki: pętle, w które gdy raz już się wpadnie, pozostaje zresetować poziom; „wyjścia”, z których można skorzystać wyłącznie po wyczyszczeniu reszty. A także inne elementy wzbogajaące rozgrywkę, nim się znudzi: teleporty (ułożone parami), przenoszące nas w zupełnie inne miejsce pomieszczenia, ale z zachowaniem zwrotu i pędu1); bramki otwierające się i zamykające po „nadepnięciu” na przycisk znajdujący się najczęściej zupełnie gdzie indziej.
Poziomów jest ponad dwieście. Obok trybu „normalnego”, można też wybrać tryb minimum ruchów. Odświeżenie ekranu skutkuje startem od zera – nie ma możliwości zachowania stanu gry (ale można klliknąć „pauzę”).
koniec
22 listopada 2020
1) A gdy są ułożone w jednej linii, może to również oznaczać pułapkę!

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Podróż na tropikalne wyspy
Agata Hanak

16 I 2021

Papua-Nowa Gwinea jest wyspiarskim państwem Oceanii. To egzotyczne miejsce stało się inspiracją do stworzenia gry, w której będziemy musieli budować mosty, aby połączyć ze sobą rozproszone terytoria.

więcej »

Krótko o grach: Artefakt albo psikus
Miłosz Cybowski

9 I 2021

„Artefakty obcych” opiera się na mechanizmie budowania własnego małego kosmicznego imperium: odkrywaniu planet, wynajdywaniu nowych technologii i rozbudowie floty. Jednak solidnym mankamentem tej karcianki jest bardzo duża losowość.

więcej »

Krótko o grach: O jedną księgę za daleko
Miłosz Cybowski

2 I 2021

„Wielka Księga Szaleństwa” jest przykładem bardzo dobrej mechanicznie karcianej kooperacji, która na dodatek oferuje ciekawy klimat nienachalnie nawiązujący do konwencji znanej z serii książek o Harrym Potterze.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.