Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 lipca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Krzysztof Matusik
‹Mistrz Słowa - mini›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMistrz Słowa - mini
Data produkcji2009
Autor
Wydawca Alexander
ISBN5906018003475
EAN5906018003475
Info2-10 osób, od 8 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Turlanie literek
[Krzysztof Matusik „Mistrz Słowa - mini” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wyprodukowana w Polsce gra słowna „Mistrz Słowa – mini” jest udanym połączeniem tradycyjnej gry w kości oraz Scrabble, rozwijając zdolności językowe dorosłych i dzieci w wieku od 8 lat.

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Turlanie literek
[Krzysztof Matusik „Mistrz Słowa - mini” - recenzja]

Wyprodukowana w Polsce gra słowna „Mistrz Słowa – mini” jest udanym połączeniem tradycyjnej gry w kości oraz Scrabble, rozwijając zdolności językowe dorosłych i dzieci w wieku od 8 lat.

Krzysztof Matusik
‹Mistrz Słowa - mini›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMistrz Słowa - mini
Data produkcji2009
Autor
Wydawca Alexander
ISBN5906018003475
EAN5906018003475
Info2-10 osób, od 8 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Za cenę ok. dwudziestu złotych otrzymujemy niewielkie pudełko (bez sztucznego „nadmuchiwania” opakowania), mieszczące 10 sześciennych kostek, klepsydrę, kubek i instrukcję gry. Na sześciu kostkach rozmieszczono spółgłoski (w wersji alfabetu łacińskiego, lecz bez liter niewystępujących w alfabecie polskim, jak Q, V, X), na dwóch kolejnych samogłoski (jak wcześniej), dwie zaś ostatnie są pełne znaków specjalnych. Tu czerwona gwiazdka jest jokerem każdej litery, zielone kółeczko jokerem spółgłosek, niebieski krzyżyk jokerem samogłosek, znak zapytania pozwala (lecz nie zobowiązuje) na ponowny rzut jedną z kostek, wreszcie przecinek pozwala zamienić jedną z wylosowanych liter na odpowiadającą jej „polską” literę – czyli z ogonkiem, kreseczką czy kropką (A może zmienić się w Ą, N w Ń, Z w Ż lub Ź itd.).
Zasady gry są bardzo proste: do kubeczka zbieramy wszystkie kostki, potrząsamy i wyrzucamy na powierzchnię np. stołu, obracając jednocześnie klepsydrę. Nim upłynie czas, gracz ma ułożyć jak najdłuższy (lub jak najwyżej punktowany) wyraz. Jeśli decyduje się na wykorzystanie znaku zapytania, po ponownym rzucie wybrana kostką czas liczy się od początku1). Im dłuższy wyraz, tym więcej uzyskujemy za niego punktów, przy czym zależność nie jest liniowa, lecz zbliżona do wykładniczej: przykładowo za wyraz 3-literowy otrzymujemy tylko 1 punkt, ale 5-literowy daje już 4 punkty, a maksymalny 10-literowy – 25 punktów. Do tego należy doliczyć punkty specjalne, na przykład za nieużycie jokera czy wykorzystanie „ogonka”. Punkty karne dostajemy za to za nieułożenie żadnego wyrazu (które dodatkowo nie mogą być skrótami). Z uwagi na swój wygląd, litery W i M oraz N i Z mogą być dowolnie obracane i wykorzystywane raz w jednej, raz w drugiej postaci.
Gra się szybko, mając możliwość modyfikacji zasad w zależności od sytuacji. Przykładowo, można założyć określoną liczbę punktów koniecznych do zdobycia, by wygrać w grze wieloosobowej. Można tworzyć zespoły i grać zespołowo, wywołując „burzę mózgów”. Można ćwiczyć sobie samemu. Można wreszcie zostawić klepsydrę w spokoju i po prostu poturlać sobie kostki dla zabawy, rywalizując na gotowym zestawie wylosowanych liter i znaków specjalnych. W każdym z tych razy przyjemność gry będzie – zaręczam – wysoka, choć oczywiście dorosły, mając większy zasób słownictwa, ma większe szanse na wygraną niż dziecko.
koniec
10 grudnia 2014
1) Nie podano tylko, jak to zrobić technicznie w sytuacji, gdy czas jest mierzony tradycyjną klepsydrą, której nie sposób nagle „wyzerować”.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

9 kart wzdłuż
Wojciech Gołąbowski

29 VI 2024

Po pierwsze: w „Na radarze” nie gra się postaciami kontrolerów lotu. Po drugie, misje innych graczy nie mogą, ale z cała pewnością będą kolidować z naszą. Po trzecie, pamiętaj, synku, lataj nisko i powoli.

więcej »

Boskość nie do odzyskania
Miłosz Cybowski

23 VI 2024

„KULT: Divinity Lost” to już czwarta odsłona systemu, w którym bohaterom przyjdzie zmagać się z mrocznymi zakamarkami naszej rzeczywistości i tego, co kryje się poza nią.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Cień rabusia grobów
Miłosz Cybowski

16 VI 2024

„Shadow of the Tomb Raider” jest zdecydowanie najładniejszą z dotychczasowych gier z udziałem Lary Croft. Ale dobra grafika to zdecydowanie zbyt mało, by można było uznać tę część serii za udaną.

więcej »

Polecamy

Staroświatowa gastronomia

W świecie pdf-ów:

Staroświatowa gastronomia
— Miłosz Cybowski

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.