Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Vlaada Chvátil
‹Tash-Kalar: Wieczny Mróz›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTash-Kalar: Wieczny Mróz
Tytuł oryginalnyTash-Kalar: Arena of Legends - Everfrost
Data produkcji19 grudnia 2014
Autor
Dystrybutor Rebel.pl
Info2-4 osoby, od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Nadchodzi zima
[Vlaada Chvátil „Tash-Kalar: Wieczny Mróz” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Szepcząca Chłodem, Strażnik Mrozu, Lodowa Wywerna. Wszyscy oni to członkowie nowej szkoły magii bitewnej. „Tash-Kalar: Wieczny Mróz” wnosi spore ożywienie do walk na legendarnej arenie.

Jakub Małecki

Nadchodzi zima
[Vlaada Chvátil „Tash-Kalar: Wieczny Mróz” - recenzja]

Szepcząca Chłodem, Strażnik Mrozu, Lodowa Wywerna. Wszyscy oni to członkowie nowej szkoły magii bitewnej. „Tash-Kalar: Wieczny Mróz” wnosi spore ożywienie do walk na legendarnej arenie.

Podziękowania dla wydawnictwa Rebel za udostępnienie gry na potrzeby recenzji.

Vlaada Chvátil
‹Tash-Kalar: Wieczny Mróz›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTash-Kalar: Wieczny Mróz
Tytuł oryginalnyTash-Kalar: Arena of Legends - Everfrost
Data produkcji19 grudnia 2014
Autor
Dystrybutor Rebel.pl
Info2-4 osoby, od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Całkiem niedawno mieliśmy okazję cieszyć się polskim wydaniem tego świetnego tytułu, a już pojawia się do niego rozszerzenie. Zainteresowanych wersją podstawową odsyłamy do naszej recenzji Tash-Kalar, a tutaj skupimy się na tym, co „Wieczny Mróz” wnosi nowego.
Do zabawy dostajemy zupełnie nową talię istot, odpowiednie dla niej żetony pionów oraz planszę punktacji, wykorzystywaną w trybie Bitwy na śmierć i życie. Dodatek ten wprowadza jednak przede wszystkim nową mechanikę, tzw. efekt Mrozu. Niemal połowa kart posiada oprócz (lub zamiast) zwykłej zdolności, aktywowanej w momencie przywoływania istoty, także taką, którą można przechować w celu późniejszego użycia. Umiejętność taką możemy aktywować w dowolnym momencie naszej tury, co ważne, można posiadać tylko jeden efekt Mrozu naraz. Interesujące jest to, że wystawienie niektórych postaci, jak Twórcy Kryształów czy Iluzjonisty Zimy, niesie z początku dla ich właściciela skutki negatywne. Może to być zamiana piona swojego na cudzego albo awansowanie wrogiej jednostki. Dopiero efekty Mrozu pozwalają sobie tę stratę powetować i to z nawiązką. Oprócz tego dostajemy możliwości zwiększania sobie liczby dostępnych akcji i zmniejszania ich przeciwnikom, cofania kart ze stosu tych odrzuconych czy wykładnia pionów metodą lustrzanego odbicia. Kombinowania jest więc co niemiara.
„Tash-Kalar: Wieczny Mróz” to dla wielbicieli zmagań na arenie pozycja obowiązkowa. Nie wywraca gry do góry nogami, ale nowa mechanika wprowadza znaczny powiew świeżości. Przez swą specyfikę nadaje się raczej dla osób dobrze obeznanych z podstawką, nowicjusz może mieć problemy z odnalezieniem się. Naprawdę trudno orzec, czy nowa talia jest silniejsza czy słabsza od pozostałych. Nie zapominajmy, że „Tash-Kalar” potrafi być dość nieprzewidywalne, cała sztuka w szybkim odnajdywaniu się w sytuacji na stole. Jedyny minus za to, że opakowanie nie jest na tyle zgrabne, by zmieścić się w pudełku głównym. Pozostaje mieć nadzieję, że to nie ostatnie rozszerzenie, które pojawi się do tego naprawdę udanego tytułu.
foto za www.rebel.pl
foto za www.rebel.pl
koniec
23 stycznia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

Łatwy cel
— Jakub Małecki

Władcy areny
— Jakub Małecki

Wszechświat pełen niebezpieczeństw
— Jakub Małecki

Wyhoduj własnego potwora
— Kamil Sambor

Władza absolutna
— Kamil Sambor

To nie jest gra dla małych dzieci
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.