Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Jericho›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJericho
Producent Abacus Spiele
Wydawca G3
Info3-5 graczy, od 8 lat
Cena32,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Bracie, podaj cegłę
[„Jericho” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Radość ze wznoszenia budowli, jak również pokusa ich późniejszego zburzenia, nie są chyba obce żadnemu dziecku: czy są to zamki z piasku, wieże z klocków, czy domki z kart. W „Jericho” przenosimy się na plac budowy, gdzie – zagrywając karty – możemy stawiać swoje obwarowania lub zadąć w trąby, aby zniszczyć mury przeciwników.

Justyna Lenda

Mała Esensja: Bracie, podaj cegłę
[„Jericho” - recenzja]

Radość ze wznoszenia budowli, jak również pokusa ich późniejszego zburzenia, nie są chyba obce żadnemu dziecku: czy są to zamki z piasku, wieże z klocków, czy domki z kart. W „Jericho” przenosimy się na plac budowy, gdzie – zagrywając karty – możemy stawiać swoje obwarowania lub zadąć w trąby, aby zniszczyć mury przeciwników.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Jericho›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJericho
Producent Abacus Spiele
Wydawca G3
Info3-5 graczy, od 8 lat
Cena32,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Jest to kolejna z kieszonkowych gier karcianych o prostych zasadach. Naszym zadaniem jest wznoszenie różnych rodzajów murów (w każdym z dostępnych kolorów), a w talii znajdziemy: fragmenty murów, trąby (które zarazem mogą zastąpić dowolną barwę) oraz symbole podliczania. Po rozdaniu w pierwszej rundzie (i bezpośrednio po kolejnych podliczeniach) kładziemy po jednej zakrytej karcie do wspólnej puli. To, co znajdzie się w owej puli, posłuży do nagradzania osób, które będą miały najdłuższe fortyfikacje.
Tura gracza to zagranie karty – może nim być: wyłożenie kawałka muru, dołożenie stawki do puli albo zagranie trąby. Właściwością tej ostatniej jest to, że gracz deklaruje, jakiego koloru budowla będzie rozpatrywana – w rezultacie element tej barwy o najwyższej wartości na stole jest odrzucany do puli. Gracz, który zagrał trąbę może ją dostawić do odpowiedniej linii na swoim terenie. Na koniec następuje dobranie karty ze stosu. Fragmenty murów występują w pięciu kolorach o długościach/wartościach od 1 do 7 elementów. Trąby oznaczone są dwójką i zawsze muszą być dołożone do określonej kategorii – tzn. że same nie mogą tworzyć rzędu. Punktowanie następuje po wyciągnięciu symbolu podliczania. Odkrywamy wtedy pulę i segregujemy karty pod względem rodzaju. Każdy taki zbiór trafia do gracza, który wybudował najdłuższy mur tego typu (o najwyższej sumie wartości). Po trzecim punktowaniu sumuje się wszystkie swoje zdobyte wcześniej karty, a także złoto występujące w wystawionych murach (elementy o długości 1).
Rozgrywka jest szybka i dynamiczna. Kłopotliwe może wydawać się samo przygotowanie do gry, ponieważ należy odpowiednio umieścić karty podliczania w stosie. Niemniej ten zabieg zapewnia losowy i jednocześnie w miarę regularny rozkład długości rund. Zasady nie są skomplikowane i nie jest też konieczna umiejętność dokładnego rachowania: wystarczy szacować „mniej – więcej” i obserwować najwyższe wartości kart (to ważne przy zagrywaniu niszczących trąb). Ponadto warto pamiętać o „inwestowaniu” w pulę, ponieważ to, co tam umieścimy będzie stanowiło nagrodę. Gra pomaga najmłodszym nauczyć się dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe ich poczynań. Zapewnia również dużą interakcję między graczami przez konieczność obserwowania zagrań przeciwników i możliwość niszczenia ich budowli. „Jericho” to dobry pomysł na zagospodarowanie paru kwadransów, a kilka partii z pewnością zaabsorbuje uwagę zarówno dzieci, jak i dorosłych.
koniec
19 kwietnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

To, czego nie widać na powierzchni
— Justyna Lenda

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Solidne fundamenty to podstawa
— Justyna Lenda

Od Kolumba do Columbo w 30 sekund
— Justyna Lenda

Czy czarne pidżamy istnieją?
— Justyna Lenda

Kiedy wpadniesz na żyłę złota, drąż dalej!
— Justyna Lenda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.