Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Emilie Beaumont, Nathalie Belineau
‹Dzikie zwierzęta›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzikie zwierzęta
Tytuł oryginalnyLes animaux sauvages
Data wydania25 kwietnia 2005
Autorzy
Wydawca Olesiejuk
CyklObrazki dla maluchów
ISBN83-89677-54-7
Format18s. 125×135mm; oprawa twarda,
Cena6,99
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Modelinowe cudeńka
[Emilie Beaumont, Nathalie Belineau „Dzikie zwierzęta” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Książeczki z serii „Obrazki dla maluchów” są miłe w dotyku i radosne w oglądaniu. Aczkolwiek niepozbawione błędów.

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Modelinowe cudeńka
[Emilie Beaumont, Nathalie Belineau „Dzikie zwierzęta” - recenzja]

Książeczki z serii „Obrazki dla maluchów” są miłe w dotyku i radosne w oglądaniu. Aczkolwiek niepozbawione błędów.

Emilie Beaumont, Nathalie Belineau
‹Dzikie zwierzęta›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzikie zwierzęta
Tytuł oryginalnyLes animaux sauvages
Data wydania25 kwietnia 2005
Autorzy
Wydawca Olesiejuk
CyklObrazki dla maluchów
ISBN83-89677-54-7
Format18s. 125×135mm; oprawa twarda,
Cena6,99
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Jak sama nazwa wskazuje, „Obrazki dla maluchów” to książeczki przeznaczone dla najmłodszych czytelników – także dla tych, co czytać jeszcze nie potrafią, będąc na etapie przyporządkowywania nazw rzeczom i zjawiskom. Jako autorów wymieniono pomysłodawców, wykonawcę zabawek z modeliny i osobę odpowiedzialną za opracowanie graficzne. Pulchne (wydawca zastosował miękkie, „dmuchane” okładki), miłe dla oka i dłoni książeczki zawierają zdjęcia wykonanych z modeliny figurek, czasem osadzonych w modelinowych sceneriach – po jednym obrazku na stronę.
Grubych, wielowarstwowych (klejonych) kartek jest 9. Pierwsza strona jest stroną tytułową, na ostatniej mieści się stopka edycyjna, dla najmłodszych przeznaczono więc 8 „rozkładówek”. Każda z nich (z wyjątkiem ostatniej) mieści, jak wspomniałem, po 2 ilustracje, powiązane ze sobą tematem książki. W tomie poświęconym barwom obie ilustracje na rozkładówce pokazują przykłady tego samego koloru; w części „Świat w ruchu” obie omawiają ten sam rodzaj ruchu (np. pływanie po wodzie, pod wodą, skakanie, pełzanie) i tak dalej.
Każdemu obrazkowi towarzyszy krótki podpis, w zależności od potrzeb będący prostą nazwą przedstawionego zwierzaka, pojazdu, rzeczy – bądź przystępnym opisem sytuacji (na przykład „Tomek klaszcze”, „Ania sama je”). Dodatkowo większość „rozkładówek” sygnowana jest jednozdaniowym opisem łącznym dla obu stron – „Statek i dmuchana kaczka unoszą się na wodzie”, „Słońce i kurczaczek są koloru żółtego”.
Ostatnia rozkładówka każdego tomu mieści quiz – zgadywankę, sprawdzającą wiedzę wyniesioną z lektury albumu. Zmniejszonym, wybranym obrazkom towarzyszy zestaw pytań („Co fruwa w powietrzu?”, „Które jest koloru zielonego?”).
Umilająca lekturę czcionka w odpowiednio dużym rozmiarze, barwne, kolorowe obrazki przedstawiające modelinowe modele, sensowne ułożenie i tematyczne posegregowanie zagadnień to duże atuty serii. Niestety, czasem książeczka potrafi zaskoczyć rodzica. Na przykład osobiście nigdy w życiu nie widziałem kasztana (nawet jadalnego) z… czubkiem (jak cebula).
„Warzywa”
„Warzywa”
Książeczki wydaje Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, do tej pory ukazał się niespełna tuzin części (poza wyżej wzmiankowanymi także „Owoce”, „Dzikie zwierzęta”, „Pojazdy”, „Wieś”, „Krok po kroku”, „Zwierzęta i ich dzieci”, „Boże narodzenie”, „Małe stworzonka”, „Ciało”, „Warzywa”), kolejne w drodze. Cena jest przystępna (około 7 złotych) i adekwatna.
Użytkowanie
Pulchna okładka, odkształcając się pod naciskiem, zazwyczaj wraca do pierwotnej formy. Jednak odciski wyrzynających się zębów, kantów stołu czy krawędzi nocnika pozostają na dłużej. Łączenie kartek poprzez sklejanie rozkładówek oraz ozdobny, niepołączony z kartkami grzbiet powodują, że przy chwytaniu i rozciąganiu kartek ulegają one rozwarstwianiu. Na szczęście nie od brzegów, lecz od środka książki, dzięki czemu mają szansę wytrzymać dłużej. Ozdobny (rowkowany, dmuchany) grzbiet zachęca do wypróbowania nowych ząbków, ale jest na to zdecydowanie za słaby. Efekt – rozdarcie, rozwarstwienie, zjedzenie.
koniec
1 czerwca 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

PRL w kryminale: Człowiek z blizną i milicjant bez munduru
Sebastian Chosiński

26 IV 2024

Szczęsny szybko zaskarbił sobie sympatię czytelników, w efekcie rok po roku Anna Kłodzińska publikowała kolejne powieści, w których rozwiązywał on mniej lub bardziej skomplikowane dochodzenia. W „Srebrzystej śmierci” Białemu Kapitanowi dane jest prowadzić śledztwo w sprawie handlu… białym proszkiem.

więcej »

Studium utraty
Joanna Kapica-Curzytek

25 IV 2024

Powieść czeskiej pisarki „Lata ciszy” to psychologiczny osobisty dramat i zarazem przejmujący portret okresu komunizmu w Czechosłowacji.

więcej »

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
Joanna Kapica-Curzytek

21 IV 2024

„Pingwiny cesarskie” jest ciekawym zapisem realizowania naukowej pasji oraz refleksją na temat piękna i różnorodności życia na naszej planecie.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.