Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Targi Gra i Zabawa 2014›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
MiejsceCentrum Wystawienniczo-Kongresowe AmberExpo, Gdańsk
Od15 listopada 2014
Do16 listopada 2014
WWW

Festiwal Gramy - relacja

Za nami kolejny Festiwal Gramy czyli dwa dni z planszówkami w hali gdańskiego Amber EXPO.

Agata Hanak

Festiwal Gramy - relacja

Za nami kolejny Festiwal Gramy czyli dwa dni z planszówkami w hali gdańskiego Amber EXPO.

‹Targi Gra i Zabawa 2014›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
MiejsceCentrum Wystawienniczo-Kongresowe AmberExpo, Gdańsk
Od15 listopada 2014
Do16 listopada 2014
WWW
To już kolejna edycja Festiwalu, w której miałam okazję wziąć udział. Cała impreza trwała dwa dni (15-16 XI 2014 r.) i tym razem połączona była z Festiwalem Czytamy oraz Festiwalem Dzieciosfera. Dzięki temu, oprócz gier planszowych, w hali pojawiły się stoiska z książkami, ubraniami czy akcesoriami dla dzieci. Główną zaletą Festiwalu było to, że każdy mógł znaleźć tu coś dla siebie, bez względu na wiek. Przygotowano atrakcje dla najmłodszych (trampoliny, kącik zabaw), wiele gier rodzinnych i oczywiście tytuły dla starszych graczy. W darmowej wypożyczalni znajdowało się kilkaset tytułów, w tym wiele nowości. Nieznajomość instrukcji nie przeszkadzała w zabawie, bo pomocą w tłumaczeniu zasad służyły Żółte Koszulki – fani gier zatrudnieni do pomocy w organizacji Festiwalu.
Jak zwykle zainteresowanie imprezą było ogromne, znalazłam informację, że przez dwa dni przez halę Amber Expo przewinęło się ponad 7000 osób. Ta liczba robi wrażenie. Ogrom grających najbardziej był widoczny podczas szukania wolnego stolika do gry. Mimo, że organizatorzy co rok zwiększają powierzchnię Games Roomu i liczbę stołów, zawsze jest zbyt mało miejsca.
Podczas Festiwalu można było odwiedzić stoiska polskich wydawców, obejrzeć nowości w ofercie, kupić gry w promocyjnych cenach, a czasami nawet zagrać w rozłożone już tytuły. Tym razem w Gdańsku również pojawiło się sporo znanych firmy: Rebel, Granna, Egmont, G3, Black Monk, Tactic, Factory of Ideas, Bard i wiele innych. Wydawcy organizowali też liczne konkursy z nagrodami. Ich zaletą było to, że znajomość zasad nie była wymagana, wszystko tłumaczono przed rozpoczęciem gier.
Pisząc o turniejach nie sposób nie wspomnieć, że podczas imprezy miał miejsce finał Mistrzostw Polski w „7 cudów”. Rywalizacja była zacięta, a zwycięzca, oprócz tytułu, odebrał 1000 złotych nagrody.
Drugim ważnym wydarzeniem była premiera gry „Monopoly: Edycja Gdańsk”. To właśnie Gdańsk jest pierwszym polskim miastem, które doczekało się własnej wersji tego niezwykle popularnego tytułu. W AmberEXPO można było zagrać w wersję XXL podziwiając zdjęcia, które ozdabiają planszę, a są na nich między innymi: Centrum Hewelianum, Żuraw czy PGE Arena.
Osobną atrakcją była tak zwala sala Essen, czyli miejsce gdzie można było zagrać w gry, które miały swoją premierę podczas zakończonych niedawno targów właśnie w niemieckim Essen. Mimo, że tytułów było sporo, to tylko kilka z nich zwróciło szczególną uwagę grających i trzeba było się do nich ustawiać w kolejce. Przede wszystkim była to przepięknie wydana gra „Alchemists”, w której gracze wcielają się w tytułowych alchemików i mieszając mikstury i publikując teorie dotyczące magicznych składników, pracują na swój prestiż. Ciekawostką jest wykorzystanie do gry aplikacji na smartphone’a, która pokazuje jak dobrze radzimy sobie z eliksirami. Równie popularną pozycją był „Colt Express” czyli napad na pociąg z pieniędzmi. Sam pociąg jest trójwymiarowy, a złodzieje (gracze) przemieszczają się pomiędzy wagonami zarówno wewnątrz, jak i po dachu. Obie gry doczekają się najprawdopodobniej w przyszłym roku polskiej wersji za sprawą Wydawnictwa Rebel. Na zakończenie pierwszego dnia imprezy ogłoszono też laureatów Gry Roku i Zaawansowanej Gry Roku. Pierwszy tytuł powędrował do „Potworów z Tokio” wydawnictwa Egmont, drugi zaś dostała „Terra Mystica” wydana przez Barda.
Festiwal Gramy jak zwykle były bardzo udany. Rosnąca co roku liczba odwiedzających pokazuje, że gry planszowe mają coraz większe grono wielbicieli. Teraz pozostaje tylko czekać cały rok na kolejną edycję.
koniec
7 grudnia 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
Miłosz Cybowski

7 V 2024

Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.

więcej »

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.