Powiew RPG: Luty 2006Czasy recesji na rynku RPG mamy już dawno za sobą. W kraju i za granicą, blisko i daleko wciąż tworzone są nowe systemy, nowe dodatki, nowe materiały. Co najdziwniejsze – wciąż ktoś to wszystko kupuje! Oto drugi tegoroczny odcinek podsumowania krajowego i światowego rynku gier fabularnych. Mówiąc krótko: kto, z kim, gdzie i dlaczego zdążył na czas wydać kolejny dodatek, podręcznik czy system, kto w nowym roku uraczy nas wieloma nowościami i dlaczego w lutym działo się tak mało.
Miłosz CybowskiPowiew RPG: Luty 2006Czasy recesji na rynku RPG mamy już dawno za sobą. W kraju i za granicą, blisko i daleko wciąż tworzone są nowe systemy, nowe dodatki, nowe materiały. Co najdziwniejsze – wciąż ktoś to wszystko kupuje! Oto drugi tegoroczny odcinek podsumowania krajowego i światowego rynku gier fabularnych. Mówiąc krótko: kto, z kim, gdzie i dlaczego zdążył na czas wydać kolejny dodatek, podręcznik czy system, kto w nowym roku uraczy nas wieloma nowościami i dlaczego w lutym działo się tak mało. „Po lewej mogą państwo obserwować typowego Chtulhu w okresie godowym.” KRAJ Copernicus Corporation Wydano kolejny dodatek do nowej edycji Warhammera. Tym razem jest to „Zbrojownia Starego Świata”, w której można znaleźć mnóstwo informacji na temat wyposażenia potrzebnego każdemu poszukiwaczowi przygód. Z mniej oficjalnych źródeł wynika, że już wkrótce powinny ukazać się kolejne dodatki: druga część kampanii „Ścieżki Przeklętych” pt. „Wieże Altdorfu”, a także „Królestwa Magii” (rozszerzenie informacji o sztuce czarowania w Starym Świecie) oraz „Dziedzictwo Sigmara” (opis Imperium ze wszystkimi najistotniejszymi szczegółami). Wydawnictwo rozważa także możliwość wydania trzeciej edycji Cyberpunka, zaś długo oczekiwany Zamek Falkenstein ma duże szanse ukazać się w okolicach wakacji. Wydawnictwo Portal „Bohater3” i nowy numer „Gwiezdnego Pirata” znalazły się już w sprzedaży. Osieroceni fani Monastyru nie powinni się jednak martwić, już wkrótce pojawi się pierwszy z serii dodatków opisujących państwa Dominium – „Nordia”. W przygotowaniu jest także przygoda mająca miejsce w Cynazji oraz kolejny nationbook do Neuroshimy opisujący Nowy York. Wolf Fang Na pytanie, kiedy wyjdzie Crystalicum odpowiedź jest jedna: miało wyjść w poniedziałek 20 lutego (tak przynajmniej twierdził Majkosz na Krakonie). Wydawnictwo czeka na zastrzyk gotówki, który pozwoli raz na zawsze zakończyć ciągnącą się od ponad roku kwestię tego systemu. Miejmy nadzieję, że wkrótce to nastąpi. Do obu podręczników głównych dodane zostaną płyty cd z konwersją zasad na mechanikę d20 oraz kilkoma innymi bonusami. Konwenty Od TrójFikcji del Mar V (3-5 luty w Gdyni) rozpoczął się sezon konwentowy 2006. Pod koniec miesiąca miały miejsce dwa inne konwenty: sławny Krakon (23-26 luty w Krakowie), uznawany za jeden z największych zlotów w kraju, oraz WoDCon (24-26 luty w Bygdoszczy). ZAGRANICA Wydawnictwo jest na dobrej drodze, można już wcielać się w jeżozwierze. Black Industries Masz ochotę na grę bretońskim szlachcicem, do szpiku kości przeżartym przez Chaos? A może bretońskim mieszczaninem, który cierpi z powodu dziwnej choroby? W każdym razie powinieneś zapoznać się z serią ilustracji, które są dostępne na stronie wydawnictwa i będą zdobić dodatek „Knights of the Grail”. Jeśli jednak chcesz oderwać się od ludzkości i jej plugawych czynów, wiadomości o dodatku „Children of the Horned Rat” powinny cię usatysfakcjonować. Dzięki niemu będzie można wcielić się w obrosłych legendą i całą masą mitów skavenów, którzy drążą swe tunele pod całym Imperium i zawsze są w centrum wydarzeń. Wszystko, rzecz jasna, dotyczy nowej edycji Warhammera. Chaosium Niech Gwiazdy Będą W Porządku. Wydawnictwo Chaosium zasnęło na podobieństwo Wielkich Przedwiecznych, ale nadszedł czas zmian. Na lato tego roku planowane jest wydanie kilku nowych dodatków: „Arkham Tales” (pełne grozy opowieści wywodzące się z tajemniczego Arkham), „Secrets of San Francisco” (dodatek do lat dwudziestych, opisujący całe miasto: jego historię, urbanistykę i przede wszystkim sekrety, w których Mity pełnią wiodącą rolę) oraz „Secrets of Kenya” (lata trzydzieste ubiegłego wieku w miejscu prawie nieznanym ludziom zachodu; wszystko o geografii, historii i kulturze, ubarwione czterema gotowymi przygodami). Lato zapowiada się cthulhowo. Eos Press Pod adresem newdarkage.net można znaleźć pachnącą świeżością stronę poświeconą ponuremu i mrocznemu systemowi „Unhallowed Metropolis”. Zawarto tam bardziej szczegółowe informacje dotyczące świata oraz skromną galerię. Ze strony wydawnictwa można też ściągnąć całkowicie darmową przygodę do systemu Weapons of the Gods pt. „Auspicious Beginnings”. Przeznaczona jest dla początkujących i nie znających dokładnie systemu graczy; zawarto w niej wszystko, co może być potrzebne do rozegrania czterogodzinnej sesji. Goodman Games Dwudziesta czwarta część serii Dungeon Crawl Classics nosi tytuł „Legend of the Ripper”. Bohaterowie muszą w niej stawić czoła przerażającemu Rozpruwaczowi, który po 125 latach nieobecności powrócił na ulice miasta i znów zaczyna siać postrach. Czy będą mieli na tyle odwagi, by wyjść nocą na ulicę w poszukiwaniu przeciwnika? Dodatkowo wydawnictwo udostępniło do darmowego ściągnięcia pdf zawierający inny scenariusz z tej serii: „Seed of Evil"; stanowi on część przygody „Aerie of the Crow God”. Czerwona Ręka Zagłady będzie dostępna w kilku wersjach kolorystycznych, m.in zgniłozielonej i różowej. Great White Games Nadszedł czas, by zmusić drużynę Rozpruwaczy (głównych bohaterów mrocznego systemu „Rippers”, zupełnie niezwiązanych z wyżej wymienioną przygodą „Legend of the Ripper”) do ruszenia głową i mięśniami. W tym celu powstała przygoda „The Third Hand”, w której bohaterowie będą musieli wygrać z czasem i ocalić Londyn przed pewnym zdradzieckim kultem. Jeśli lubisz klimaty sf i brakuje ci ciekawych pomysłów na sprzęt dla swoich graczy, „Gear Toolkit” został stworzony specjalnie dla ciebie. Sześćdziesiąt stron upchanych po brzegi cybertechnologią, robotami, statkami kosmicznymi i całą masą szybkich i wściekłych zasad dotyczących tworzenia własnych okrętów: od jednoosobowych myśliwców po potężne krążowniki. Dodatkowo reguły tworzenia bohaterów jako robotów, a nawet mechów. Pozycja obowiązkowa. HinterWelt Enterprises Ledwie zabawna gra fabularna Squirrel Attack zagościła na rynku, a już wydawnictwo oferuje nam pierwszy dodatek. Jest nim „The Pie Incident”, w którym dzielni, wiewiórczy bohaterowie muszą odzyskać Weselny Placek Orzechowej Księżniczki skradziony przez plugawych Katssasynów, którzy działali na zlecenie Złowieszczo-Szatańskiej Babci Kocicy. Drużyna dzielnych wiewiórek może zostać wzbogacona o postać cierpiącego Wiewiórokantropa, który jako jedyny kocha Gaję, a także o niejakiego Filipa Kolca, jedynego prawdziwego jeżozwierza. Całą przygodę uzupełniają kolorowe mapki i nowe magiczne przedmioty pokroju Boskiego Widelca i Monokla Rasputina. Monte Cook Tworzenie detektywistycznych przygód do pełnego magii świata Arcana Evolved nie jest łatwe, ale przygoda „Circle of Rites” przełamuje te schematy i udowadnia, że nie ma rzeczy niemożliwych. Wydano także komiks „Ptolus: City by the Spire”, który bazuje na zbliżającej się wielkimi krokami grze fabularnej, mającej miejsce w pełnym tajemnic mieście Ptolus. White Wolf Pojawił się dodatek „Requiem Chronicler’s Guide” zawierający wskazówki dla nowych i starych Narratorów, nową mechanikę, opcjonalne zasady rozgrywki oraz tuzin gotowych do użycia pomysłów na wampirze kroniki. Dodatkowo wydano suplement do Maga pt. „Guardians of the Veil”, w którym można znaleźć dokładny opis historii, kultury i społeczeństwa Atlantów, frakcje wewnątrz zakonu, nowe czary i wiele innych. Wizard of the Coast W kolejnej przygodzie do Dungeons nad Dragons, tym razem pt. „Red Hand of Doom” bohaterowie będą musieli stanąć do walki przeciw hordom hobgoblinów, dowiedzieć się, kto tak naprawdę stoi za ich najazdami i w ostateczności stanąć do walki z poplecznikami smoczej bogini Tiamat. Kolejny typowy scenariusz spod znaku topora i dwuręcznego miecza +3 przeciw jeżom. 29 marca 2006 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski