Powiew RPG: Marzec 2006Czasy recesji na rynku RPG mamy już dawno za sobą. W kraju i za granicą, blisko i daleko wciąż tworzone są nowe systemy, nowe dodatki, nowe materiały. Co najdziwniejsze – wciąż ktoś to wszystko kupuje! Oto już trzeci tegoroczny odcinek podsumowania krajowego i światowego rynku gier fabularnych. Mówiąc krótko: kto, z kim, gdzie i dlaczego wydał kolejny dodatek, podręcznik czy system, a także z jakiego powodu warto czekać na nową edycję Martwych Ziem i nie warto interesować się niczym innym.
Miłosz CybowskiPowiew RPG: Marzec 2006Czasy recesji na rynku RPG mamy już dawno za sobą. W kraju i za granicą, blisko i daleko wciąż tworzone są nowe systemy, nowe dodatki, nowe materiały. Co najdziwniejsze – wciąż ktoś to wszystko kupuje! Oto już trzeci tegoroczny odcinek podsumowania krajowego i światowego rynku gier fabularnych. Mówiąc krótko: kto, z kim, gdzie i dlaczego wydał kolejny dodatek, podręcznik czy system, a także z jakiego powodu warto czekać na nową edycję Martwych Ziem i nie warto interesować się niczym innym. „Królestwa Magii” w liczbie pojedynczej. KRAJ Copernicus Corporation Wydawnictwo zapowiada wkrótce wydanie nowego, od dawna oczekiwanego dodatku do Warhammera pt. „Królestwo Magii”. Na stronie wydawnictwa dostępne są przykładowe strony, zaś zainteresowani mogą dokonywać przedpremierowych zamówień. „Królestwo Magii” ma mieć swoją premierę 27 kwietnia, a cena dodatku będzie wynosiła około 99 zł. Wydawnictwo Portal Strona wydawnictwa została przebudowana i znalazła się na nowym serwerze, przez co informacje wydawnicze płyną strumieniami do klientów. Przygoda do Monastyru mająca miejsce w Cynazji została wysłana do korekty i już wkrótce powinna wylądować w drukarni. Trwają wciąż prace nad „Nordią”, „Zabójcą Maszyn” oraz nad kwietniowym numerem „Gwiezdnego Pirata”, który ma być pełen artykułów dotyczących zarówno Neuroshimy, jak i Monastyru. Konwenty Z początkiem marca odbyła się druga edycja wrocławskiego konwentu CoolKon. W tym samym czasie odbył się jednodniowy TrójKONt w Gdyni. Jeszcze przed dniem wiosny można było odwiedzić rzeszowski R-kon, a tydzień po nim poznański Pyrkon. Im cieplej, tym więcej konwentów. ZAGRANICA Atlas Games Już niedługo powinny wrócić z drukarni dwa dodatki do Ars Magica: „Houses of Hermes: Mystery Cults” oraz „Houses of Hermes: True Lineages”. Natomiast na lipiec tego roku planowane jest wydanie „Realms of Power – The Infernal” (w dodatku znajdą się informacje o wszystkich manifestacjach sił Zła, o ich dziewięciu Zakonach, a także zasady tworzenia własnych demonów oraz odgrywania postaci przez nie opętanych). Black Industries Takiej nowinki nikt się nie spodziewał: autorzy nowej edycji Warhammera zapowiedzieli na przyszły rok wydanie fabularnej wersji legendarnego Warhammera 40,000, czyli popularnej „czterdziestki”. Do tej pory istniała tylko wersja bitewna, więc wiadomość ta z pewnością uraduje wszystkich fanów RPG. Co więcej, 40KRP nie będzie jedną grą, ale trzema. Jeśli chodzi o zwykłego Warhammera, na stronie wydawnictwa można znaleźć kilka przedpremierowych pdfów z dodatku „Knights of the Grail”, a także prześmieszny pomysł: Generator Bretońskich Wieśniaków, który pozwala w ciągu kilku sekund stworzyć niepowtarzalnego wieśniaka razem z jego historią, opisem i statystykami. Ten pan nawdychał sie za dużo etheru. Goodman Games Jeśli wierzyć planom wydawniczym, już w kwietniu powinny ukazać się cztery kolejne przygody z serii Dungeon Crawl Classics. Będą to: „The Dread Crypt of Srihoz” (historia ponurej krypty starożytnego wampira o straszliwej reputacji, która to krypta położona jest wśród mroźnych, północnych mórz, a do której wejść odważą się tylko najdzielniejsi bohaterowie), „The Scaly God” (w której bohaterowie będą musieli zbadać, kto zniszczył potężną, górską twierdzę i odkryją pełne plugastwa starożytne korytarze, rozciągające się pod nią), „Revenge of the Rat King” (tym razem herosi odnajdą się wśród miejskich slumsów i, nie spodziewając się niczego, ruszą w głąb starego lochu opanowanego przez Szczurzego Króla) oraz „Into the Wilds” (klasyczna przygoda dla początkujących postaci, w której przyjdzie im zmierzyć się z goblinami, olbrzymimi nietoperzami, okrutnymi kanibalami czy złymi buntownikami; odnajdą także informacje o starożytnym skarbie niesławnego złodzieja: Bystrego Zamuka). W maju natomiast, poza dwoma kolejnymi przygodami z tej samej serii, pojawi się dodatek do Etherscope pt. „Upload: Etherpunk” przeznaczony zarówno dla graczy, jak i Mistrzów Gry. Znajdzie się w nim cała masa opcji, które wzbogacą występujące w grze postacie o nowe zdolności, klasy prestiżowe, sztuki walki, i in. Great White Games Jak zdrówko, Zieloniaści? Stęskniliście się pewnie za cieplutkimi wiadomościami o nowej edycji Deadlands, co? I myślicie, że wam coś powiem? Całkiem słusznie, bo nowości jest kilka. Siadać i słuchać. Nasz ukochany wydawca organizuje wyprzedaż podręczników do starej edycji, by mieć miejsce na nową. Jeśli ktoś jeszcze nie posiada tych książeczek, niech zabiera tyłek w troki i pędzi do sklepu, bo wkrótce może być za późno. Secundo (nie wytrzeszczajcie tak oczu, ja też nie wiem, co to znaczy) na stronce jest dostępna druga część pdfa zawierającego świeże mięsko prosto z podręcznika. Konkretny skład potrawki nie ma nic wspólnego z buritos; wsadzono tam dwie łyżki okrucieństwa, jedną dziwności, po czym podgrzano na wolnym ogniu z upiorytu. Palce lizać! Do rzeczy. Gustowny pedeefik zawiera spojrzenie na sztony losu w mechanice Savage Worlds, a także garść wiedzy o Dziwnym Zachodzie i dwa wynaturzenia. Swój udział w tworzeniu tego miał niejaki Ramel, korespondent Tombstone Epitaph, który raczył podrzucić mi pewien link. Jeśli macie kłopoty z usiedzeniem na miejscu na wieść o nowej edycji DL, rzućcie okiem tutaj. Prawda, że pięknie to wygląda? Truposz Jim pokaże nam swoją paskudną mordę w maju, a podręczniki będą w cenie 40 baksów za zwykłą edycję i 60 za limitowaną. Możecie już zacząć oszczędzać. Teraz kilka słów na temat kapitalnego Low Life. Wydano cały komplet plansz zawierających pokręcone ilustracje bohaterów tego systemu. Dodatek nosi zaszczytne miano „Low Life Figure Flats” i z pewnością ubarwi ten system jeszcze bardziej. Wydano także zgrabną przygódkę pt. „Skinwalker”. Ten horror liczy sobie 65 stron, cztery mapki, dwie pomoce dla graczy i daje masę dobrej zabawy. Wszystko w mechanice Savage Worlds. A właśnie. Pewnie zastanawiacie się, co to, do ciemnej śrubki, jest Savage Worlds. Dzięki uprzejmości wspomnianego już Ramela mogę poczęstować Was tym linkiem. Nacieszcie oczy i wykorzystajcie te zasady. Nawet ja pojąłem je bez trudu. Bretonia: ojczyzna mężnych rycerzy i gnijących wieśniaków. Guardians of Order Na styczeń przyszłego roku planowane jest wydanie nowego systemu hard sf pod tytułem „MÖBIUM”. Wszystko zaczęło się od tego, że w roku 2023 w Układzie Słonecznym pojawiła się asteroida z dziwnym i nieznanym minerałem: Möbium. Choć asteroida uderzyła w Ziemię, ludzkość przetrwała, a tajemnicza substancja stała się najbardziej poszukiwanym materiałem, który może służyć jako katalizator wprowadzający ludzką naukę i jej osiągnięcia na nowe ścieżki. Przed graczami stoi cały Układ Słoneczny gotowy na odkrycia, kolonizację i przejęcie w posiadanie. White Wolf Długo zapowiadana druga edycja Exalted trafiła wreszcie na rynek i to od razu w trzech podręcznikach: „Character Sheet Pad”, „Storytellers Companion” i „Exalted Second Edition”. Pod koniec miesiąca pojawiła się także zasłonka Narratora. Jeśli chodzi o World of Darkness, wydano tylko powieść „Three Shades of Night”, której akcja ma miejsce w mrocznym Chicago. Wizards of the Coast Wydano kolejny dodatek do Zapomnianych Krain. „Power of Faerűn” zawiera nowe możliwości dla wysokopoziomowych postaci: od zakładania własnej gildii i zarządzania świątynią, poprzez dowodzenie armią, aż po zdobywanie korony i udział w dworskich intrygach. W sam raz dla graczy znudzonych bieganiem po gościńcu i zabijaniem kolejnych potworów. „Tome of Magic: Pact, Shadow, and Truename Magic” natomiast zawiera trzy nowe systemy magii przeznaczone do DnD. Pakt umożliwia postaciom wykorzystywanie mocy zagubionych dusz, Cień pozwala na użycie mocy pochodzących z tajemniczego Planu Cieni, zaś Magia Prawdziwych Imion naucza o poznaniu prawdziwych imion osób i przedmiotów, które mogą nadać czarującemu ogromną moc. 12 kwietnia 2006 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski