Powiew RPG: Marzec 2007Marzec odznaczył się zaskakującą posuchą wśród polskich wydawców. Właściwie nie działo się nic poza rozpoczęciem przedsprzedaży jednego dodatku, o czym wspominać nie warto. Uznajmy zatem, że w marcu wydawcy polscy zamarli, a zagraniczni wzięli się do pracy.
Dagmara Biała, Miłosz CybowskiPowiew RPG: Marzec 2007Marzec odznaczył się zaskakującą posuchą wśród polskich wydawców. Właściwie nie działo się nic poza rozpoczęciem przedsprzedaży jednego dodatku, o czym wspominać nie warto. Uznajmy zatem, że w marcu wydawcy polscy zamarli, a zagraniczni wzięli się do pracy. Niezbędnik każdego agenta: laserowy długopis; przykładowa ilustracja z dodatku do Corporation ZAGRANICA Black Industries Udostępniono kolejny generator, tym razem już nie automatyczny i nie tak wymyślny jak „Generator bretońskich wieśniaków”. Jest to zwykły losowacz skarbów w formie pdfa, który może się przydać na każdej sesji, szczególnie jeśli chcecie obrzydzić graczom przeszukiwanie wszystkich pokonanych przeciwników. Ponadto na stronach wydawnictwa możecie znaleźć mapę Marienburga, a także nową wersję mapy Sylwanii autorstwa Andreasa Blichera. Wśród nowych materiałów fanowskich znajdziecie także dwa artykuły dotyczące Slannów i Lizardmenów. Core Games Publishing Wydawca systemu Corporation zaprezentował na swojej stronie internetowej kilka ilustracji, które znajdą się na kartach pierwszego dodatku. Obrazki dzielą się na szkice i grafiki komputerowe, znajdziecie je tutaj. Exile Game Studio W sierpniu wspominałem o nowym systemie opartym na mechanice Savage Worlds. Jak się okazało, wydawnictwo przygotowało już dodatek, który umożliwi bohaterom bliższe zapoznanie się z Wnętrzem Ziemi. W „Secrets of the Surface World” znajdziecie nowe informacje na temat magii i tajnych organizacji, rozszerzoną listę pojazdów i ekwipunku, a także opis kilku ciekawych miejsc występujących w tym świecie. Goodman Games Pojawiły się informacje na temat dwóch kolejnych przygód z serii „Dungeon Crawl”. W przygodzie „The Ruins of Castle Churo” bohaterowie, w pogoni za grupą bandytów, będą musieli zagłębić się w lochy starego zamczyska, a znajdą tam zdecydowanie więcej niż kilka zakurzonych korytarzy i trupów. Do dodatku dołączone są dwie specjalne zasłonki dla Mistrza Podziemi, opracowane na bazie najnowszej edycji Dungeons and Dragons, czyli 3.5. Z kolei przygoda „Devil in the Mists” zaprowadzi naszych herosów do miasteczka Fair Haven, gdzie tajemnicza mgła doprowadza wielu ludzi do szaleństwa. Jej źródło kryje się w zapomnianych kanałach ściekowych, które bohaterowie będą musieli odwiedzić, jeśli chcą ocalić miasto przed zagładą. A tam, wśród groźnych oparów mgły, kryją się tajemnice z innych planów egzystencji. Jeszcze jedna przygoda z serii Dungeon Crawl. Obawiam się, że na czterdziestu się nie skończy. Great White Games U wydawcy Martwych Ziem w marcu nie było zbyt wiele sensacyjnych informacji. Stąd możecie ściągnąć darmowy szkic przygody utrzymany w klimatach horroru. Bohaterowie, jako studenci college’u, zostają odcięci od świata w opuszczonym przez wszystkich budynku szkoły i muszą zmierzyć się z kapłanem boga chaosu Jjrikillmsga. Jak na głównego złego przystało, kapłan ma zamiar przyzwać bóstwo właśnie tej nocy, w której bohaterowie graczy znaleźli się na terenie uczelni. Pojawił się także nowy dodatek do Rippersów, w którym znalazły się dodatkowe informacje dotyczące Cygańskich Klątw oraz Anielskiej Magii Różokrzyżowców, nowe zdolności i techniki (przeznaczone dla samych bohaterów), wątki, które można wykorzystać w grze, liczne potwory i sporo innych ciekawostek pozwalających ubarwić rozgrywkę. Old Kingdom Games Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Początkowo wyglądało na kolejnego steampunka, ale nic z tego! To ma w sobie jeszcze coś z Mech Warriora! Na początku były gnomy, które daleko na północy stworzyły swoje państwa i miasta pełne maszyn, hałasu i dymu. Jakiś czas później okazało się, że zabrakło im surowców, które mogliby wydobywać, a bez surowców żadna gospodarka daleko nie pociągnie. Podjęto więc szybką decyzję, by ruszyć na południe, wyciąć dziewicze puszcze, zająć tamte tereny i zdobyć zasoby. Faktem, że ktoś tam mieszka, nikt się nie przejmował. Bohaterowie, w których wcielają się gracze systemu „Gnomecha” to kierowcy sześciometrowych maszyn składających się z metalu, żelaza i dymiących rur, których celem jest wycinanie lasów. Tak, wiem, mało ekologiczna gra, ale celem nie jest eksterminacja drzew na czas, ale walka z innymi szaleńcami, którzy dali się wsadzić do takich maszyn. A jeśli to stanie się nudne, zawsze można spróbować szczęścia w konflikcie z zielonoskórymi Orkami oraz środowiskowcami, którzy za wszelką cenę chcą powstrzymać te piekielne maszyny przed zniszczeniem ich lasów. Treasure Tables Pod tym adresem znajdziecie słownik 251 skomplikowanych słów związanych z RPG. W sam raz dla żółtodziobów i innych zieloniastych, dla których zabawa w gry fabularne to czarna magia. Słownik oczywiście w języku angielskim i nie sądzę, by ktoś pokusił się o jego tłumaczenie. Rogue Games „Thousand Suns” jest nowym systemem utrzymanym w klimatach space opery. Autor, James Maliszewski, opierał się na dziełach takich twórców jak Piper, Anderson, Niven, Hamilton czy Weber. Mnogość światów i liczne szczegóły, jakie będzie można znaleźć na kartach podręcznika, umożliwią każdemu Mistrzowi Gry stworzenie niepowtarzalnego klimatu, a graczom zabawę w iście space operowym stylu. White Wolf „Intruders: Encounters With the Abyss” jest dodatkiem do Maga, w którym znalazł się opis ponad dwudziestu dziwnych bytów pochodzących z Otchłani i sposobów odsyłania ich w nicość, liczne pomysły na przygody oraz wykorzystanie zamieszczonych w dodatku stworów, a także domysły dotyczące prawdziwej natury Otchłani, jej wpływu na rzeczywistość, Zmierzch, Cień i Plany Astralne. „Saturnine Night” jest z kolei dodatkiem do Prometheana, umożliwiającym wprowadzenie motywów rodem z science fiction do swoich kronik. Ponadto zawarto tam informacje o atomowych golemach, klonach oraz dalszą część przygody „Water of Life”, zapoczątkowanej w podręczniku podstawowym. Fani futrzaków doczekali się także kolejnego dodatku, jest nim „War Against the Pure”, wypełniony narzędziami, bronią i taktyką przydatną w prowadzeniu wojen między Wilkołakami i ich licznymi wrogami. Są tam także wskazówki związane z prowadzeniem wojennych scenariuszy umiejscowionych w licznych epokach historycznych, od paleolitu po współczesność, oraz pięć nowych frakcji zmiennokształtnych, którzy mogą posłużyć jako rywale i przeciwnicy naszych futrzaków. Do Exalted ukazały się dwa nowe dodatki. Pierwszym z nich jest drugi tom cyklu „Compass of Celestial Directions” zatytułowany „The Wyld”. Opisano w nim niebezpieczeństwa czające się w tytułowej Dziczy, pełne zasady mutacji i poszukiwań mocy oraz typowe cechy mieszkańców tego regionu. „Manual of Exalted Power: Lunars” opisuje z kolei nację Księżycowych. Gracze i MG znajdą w tym dodatku wszystko, co jest potrzebne do stworzenia bohatera pochodzącego z tej zapomnianej rasy. Są tam specjalne Talenty i Uroki, a także informacje o szaleńcach, których ciała i umysły zostały wypaczone przez Dzicz. I jeszcze ta kolejna bardzo fajna okładka. 24 lipca 2007 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski