Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Gang Bobrów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGang Bobrów
Tytuł oryginalnyBeaver Gang
Producent Amigo
Dystrybutor G3
Info2-5 graczy, od 6 lat
Cena37,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Mafijne bobry
[„Gang Bobrów” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Bobry to wyznawcy kolektywnego budowania. Jednak aby przeciwstawić się innym wodnym gryzoniom, muszą organizować się w gangi i bronić swoich tam i żeremi. Brzmi absurdalnie, prawda? Gra jednak jest niezwykle przyjemna. Zachęcam do wstąpienia w szeregi „Gangu bobrów” i przeciwstawienia się szczurom wodnym!

Kamil Sambor

Mała Esensja: Mafijne bobry
[„Gang Bobrów” - recenzja]

Bobry to wyznawcy kolektywnego budowania. Jednak aby przeciwstawić się innym wodnym gryzoniom, muszą organizować się w gangi i bronić swoich tam i żeremi. Brzmi absurdalnie, prawda? Gra jednak jest niezwykle przyjemna. Zachęcam do wstąpienia w szeregi „Gangu bobrów” i przeciwstawienia się szczurom wodnym!

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Gang Bobrów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGang Bobrów
Tytuł oryginalnyBeaver Gang
Producent Amigo
Dystrybutor G3
Info2-5 graczy, od 6 lat
Cena37,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Bardzo sympatyczna i prosta gra karciana. Osobiście z chęcią zasiadłem do rozgrywki i stanowiło to świetny przerywnik między dużymi tytułami. Moje zdanie podzielali również młodsi gracze, którzy potraktowali bobry jako danie główne.
W pudełku znajdziemy 66 kart, wśród których są zarówno bobry i szczury z numerkami od 0 do 9, jak i 3 typy kart funkcyjnych, a także notes do zapisywania punktacji. Gra polega na tym, by uzbierać jak najmniej punktów podczas kilku kolejnych rund (tabela w notesie jest przygotowana na 6 kolejnych rund). Na początku rozgrywki gracze otrzymują 4 karty, które są ułożone zakryte przed nimi. Można podejrzeć tylko dwie skrajne karty, zapamiętać numerację i je zakryć.
Teraz kolejno od najstarszego, gracze mogą wykonać jedną z dwóch akcji: albo pobrać kartę z wierzchu stosu i – jeśli zadowala nas jej numeracja – wymienić na którąś ze swoich zakrytych (taka karta ląduje na stosie kart odrzuconych), albo pobrać kartę z numerkami ze stosu kart odrzuconych i wymienić ją na którąś ze swoich. Brzmi prosto, właściwie aż zbyt prosto, wręcz prymitywnie. Jednak prócz kart z numerkami, jak już wspomniałem, w rozgrywce znajdują się karty specjalne, a po ich wylosowaniu (nie można ich pobierać ze stosu kart odrzuconych) można wykorzystać ich działanie. I tak: jedna z nich pozwala na zamienienie dwóch dowolnych kart między sobą (bez możliwości ich podejrzenia), kolejna pozwala pociągnąć 2 karty z wierzchu stosu i zatrzymać tę nam pasującą, ostatnia zaś umożliwia podejrzenie dowolnej karty w grze.
Runda się kończy, gdy któryś z graczy stwierdzi, że ma wystarczająco mało punktów i zapuka w stół. Wtedy pozostali gracze mają jeszcze jedną możliwość wykonania akcji i następuje zliczanie punktów. Podczas tej czynności może się zdarzyć, że karta specjalna była umieszczona pośród 4 kart zakrytych. Wtedy taki gracz ciągnie tak długo karty ze stosu aż wylosuje jakąś z numerem. Wtedy to ona oznacza jego punkty karne. Po zliczeniu i zapisaniu punktów możemy przystąpić do kolejnej rozgrywki. Po ustalonej liczbie takich rund następuje ostateczne zliczanie. Wygrywa osoba z najmniejszą liczbą punktów.
Gang bobrów to naprawdę sympatyczny produkt, który jest łatwy do zabrania, umożliwia zabawę od 2 do 6 osób i w żadnym wypadku taka rozgrywka nie traci na jakości. Dobrze wyskalowana zapewnia rozrywkę najmłodszym, którzy świetnie spędzą przy niej czas, wymieniając się kartami i poszukując tych bez szczurów wodnych (te mają wyższe numery od kart bobrów). Świetnie nadaje się na przerywnik w dłuższych posiedzeniach nad planszówkami, ale i jest idealne dla całej rodziny na wyjazdach. Dlatego grę polecam szczególnie najmłodszym.
koniec
16 sierpnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.