Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Rudiger Dorn
‹Serce Smoka›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSerce Smoka
Tytuł oryginalnyDragonheart
Data produkcjiczerwiec 2013
Autor
Producent Kosmos
Wydawca Galakta
EAN5907506208747
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Serce i rozum
[Rudiger Dorn „Serce Smoka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niewiele jest na rynku gier przeznaczonych wyłącznie dla 2 graczy, dlatego cieszy każda nowa pozycja. „Serce smoka” to dynamiczna gra karciana z bardzo krótkim czasem rozgrywki. Wystarczy 10 minut wolnego i już można zasiadać do planszy. Można, ale czy warto?

Agata Hanak

Serce i rozum
[Rudiger Dorn „Serce Smoka” - recenzja]

Niewiele jest na rynku gier przeznaczonych wyłącznie dla 2 graczy, dlatego cieszy każda nowa pozycja. „Serce smoka” to dynamiczna gra karciana z bardzo krótkim czasem rozgrywki. Wystarczy 10 minut wolnego i już można zasiadać do planszy. Można, ale czy warto?

Rudiger Dorn
‹Serce Smoka›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSerce Smoka
Tytuł oryginalnyDragonheart
Data produkcjiczerwiec 2013
Autor
Producent Kosmos
Wydawca Galakta
EAN5907506208747
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W stosunkowo niedużym pudełku znajdziemy dwie identyczne talie liczące po 50 kart, figurkę smoka i planszę, na której karty będziemy rozkładać. Grę rozpoczynamy od potasowania swojej talii, losowego dobrania 5 kart na rękę i odłożenia pozostałych na zakryty stos. Rozgrywka polega na układaniu ich na planszy w taki sposób, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Czas na szczegóły.
Kartę z danym wizerunkiem należy położyć w ściśle określonym miejscu na planszy, oznaczonym identyczną ilustracją. Na planszy miejsca te otoczone są ramkami. Jedna ramka oznacza, że na danym polu może leżeć nieograniczona liczba jednakowych kart, ale wystarczy tylko jedna aby wykonać akcję. Więcej ramek oznacza, że do wykonania akcji potrzebujemy ich większej liczby. Czym jest akcja? Pomiędzy polami na planszy są strzałki jednokierunkowe. Jeżeli na jednym końcu mamy położoną wymaganą liczbę postaci danego typu to możemy, jako łupy, zabrać wszystkie karty z pola, które strzałka wskazuje. Wszystkie karty mają wartość liczbową. Kto na koniec gry będzie miał więcej punktów z zebranych łupów ten wygrywa. Dla przykładu: do skrzyń ze skarbem prowadzą strzałki od ognistego smoka lub księżniczki. Zgodnie z liczbą ramek wystarczy jeden smok lub jedna księżniczka, aby zabrać wszystkie skarby. Jednak aby zabrać karty ognistego smoka potrzebujemy aż trzech łowczyń smoków, bo wokół nich widnieją trzy ramki na planszy. Mamy jeszcze miejsce na krasnoludy, do których nie prowadzą żadne strzałki – tu wystarczy dołożyć czwartą postać, aby zabrać je wszystkie do siebie. Na planszy znajduje się dodatkowo miejsce na karty z wizerunkiem statku. Dołożenie trzeciego statku kończy rundę (ale poza tym nic się nie dzieje). Zakończenie całej rozgrywki następuje po trzech rundach – czas wtedy na podliczenie punktów na zebranych kartach. Gra może zakończyć się również wtedy, gdy któremuś z graczy branie już kart do dokładania.
Plansza w trakcie rozgrywki<br/>Źródło: boardgamegeek.com
Plansza w trakcie rozgrywki
Źródło: boardgamegeek.com
Dla dopełnienia opisu rozgrywki należy jeszcze wspomnieć, że w swojej kolejce gracz zagrywa jedną lub więcej identycznych kart, a następnie uzupełnia braki na ręce tak, aby posiadać ich znowu pięć. Jeśli któryś graczy zdobędzie kartę skamieniałego smoka (poprzez zagranie księżniczki) to przejmuje znacznik smoka i może od tej chwili posiadać 6 kart na ręce. Gracz, który zakończy rozgrywkę z figurką smoka zyskuje dodatkowe 3 punkty. Jeżeli na planszy pojawią się trzy łowczynie smoków lub dwie karty śmiałków to zostają one zdjęte i położone obok planszy. Padną łupem tego z graczy, który pierwszy dołoży trzeci statek. I to całe reguły w skrócie. Gra jest dużo łatwiejsza niż może to wynikać z opisu. Rozgrywka nigdy nie trwa więcej niż 10 minut (średnio 5), co czyni „Serce smoka” doskonałym przerywnikiem między poważniejszymi tytułami. Sprawia też, że od razu nabieramy ochotę na rewanż, a zagranie kilku partii z rzędu też zwykle nie stanowi problemu.
Należy pamiętać, że jest to gra z dużym wpływem czynnika losowego. Czasami otrzymywane karty stanowią idealne łupy dla przeciwnika, a my nie mamy wyjścia – w naszej kolejce musimy jakąś położyć na planszę. Dla wielu osób ta losowość może być sporą wadą, jest ona jednak nieodłącznym elementem karcianek.
„Serce smoka” nie ma aspiracji do bycia poważną grą strategiczną. Jest lekka i dynamiczna, a stosunkowo niska cena i proste zasady czynią z tej gry pozycję właściwie dla każdego.
koniec
9 września 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.