Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Tutto›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTutto
Data produkcji2006
Producent Abacus Spiele
Info2-4 graczy
Cena29,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Kości zostały rzucone
[„Tutto” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Istnieją gry, które, mimo swej prostoty zasad i wyglądu, są zawsze tak samo popularne i atrakcyjne, jak chociażby kości czy tradycyjne karty. Tym razem miłośnikom turlania polecamy grę nieco urozmaicającą rozgrywkę – mianowicie: „Tutto”.

Justyna Lenda

Kości zostały rzucone
[„Tutto” - recenzja]

Istnieją gry, które, mimo swej prostoty zasad i wyglądu, są zawsze tak samo popularne i atrakcyjne, jak chociażby kości czy tradycyjne karty. Tym razem miłośnikom turlania polecamy grę nieco urozmaicającą rozgrywkę – mianowicie: „Tutto”.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Tutto›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTutto
Data produkcji2006
Producent Abacus Spiele
Info2-4 graczy
Cena29,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Jest to gra składająca się z sześciu standardowych kości oraz talii 56 kart. Celem gry jest przekroczenie określonego progu punktowego (standardowo 6000). Tura gracza zaczyna się od pociągnięcia ze stosu karty i położenia jej przed sobą, po czym następuje rzut kośćmi. W swojej turze gracz może wykonać kilka rzutów kośćmi w celu zdobycia większej liczby punktów, lecz warunkiem jest odkładanie na bok przynajmniej jednej punktującej kości lub kombinacji po każdym rzucie. Jednak należy pamiętać, że takie działanie jest obarczone ryzykiem, ponieważ w przypadku, gdy w kolejnym rzucie nie pojawi się żadna punktująca formacja, uznaje się, że gracz wyrzucił „zero” i przepadają mu wszystkie zdobyte w tej turze punkty. Jednakże w sytuacji, gdy graczowi uda się dzięki kolejnym rzutom uzyskać punkty za wszystkie sześć kości, oznacza to, iż zdobył „Tutto”, co pozwala mu skorzystać z ewentualnych premii z kart lub zdecydować się na kolejną ryzykowną turę.
Punktacja prezentuje się następująco: za każdą wyrzuconą pojedynczą jedynkę otrzymujemy 100 punktów, a za pojedyncze piątki po 50 punktów, ponadto za kombinacje trzech kostek o tej samej wartości możemy dostać najwięcej, aż 1000 punktów za trzy jedynki, a za pozostałe – odpowiednio 600 punktów za szóstki, 500 za piątki, 400 za czwórki, 300 za trójki oraz 200 za dwójki. Jeśli chodzi o karty, wprowadzanymi modyfikacjami może być strata kolejki, ale także premie punktowe, dodawane do sumy punktów po wyrzuceniu „Tutto”. Poza tym są też karty, które oferują zdobycie 1000 punktów kosztem obecnie prowadzącego gracza, któremu odejmuje się właśnie tyle punktów. W wyniku działania innych kart możemy być zmuszeni do próby wyrzucenia sekwensu (wszystkich wartości od 1 do 6), za który nagrodą jest 2000 punktów, a także możemy mieć szansę zniwelowania ryzyka utraty zdobytych w danej kolejce punktów oraz możliwość szybszego zakończenia gry poprzez wyrzucenie dwóch „Tutto” w tej samej turze.
Reguły i zasady punktowania nie nastręczają żadnych trudności w ich opanowaniu i pozwalają na wartką, przyjemną rozgrywkę. Myślę, że „Tutto” może być rozwiązaniem na wszystkim dobrze znane „nudzę się”. Rozgrywka wymaga szybkich decyzji i oceny ryzyka, bez potrzeby zapamiętywania skomplikowanych zależności. Moim zdaniem „Tutto” dobrze sprawdzi się w podróży czy na wyjeździe wakacyjnym.
koniec
8 marca 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

To, czego nie widać na powierzchni
— Justyna Lenda

Solidne fundamenty to podstawa
— Justyna Lenda

Od Kolumba do Columbo w 30 sekund
— Justyna Lenda

Czy czarne pidżamy istnieją?
— Justyna Lenda

Kiedy wpadniesz na żyłę złota, drąż dalej!
— Justyna Lenda

Świat należy do nas!
— Justyna Lenda

Ucieczka z Nowego Jorku
— Justyna Lenda

Co tym razem rzucili?
— Justyna Lenda

Morza psy
— Justyna Lenda

Jaba daba du!!!
— Justyna Lenda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.