Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wolfgang Kramer
‹6 bierze!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł6 bierze!
Tytuł oryginalny6 nimmt
Data produkcji2009
Autor
Producent Amigo
Wydawca G3
Infood 10 lat, 2-10 graczy
Cena28,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Bycza szóstka
[Wolfgang Kramer „6 bierze!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wiele gier dla dzieci ma wplecioną jakąś fabułę, która może być pretekstem do użycia podobizn wszelkich zwierząt. W „6 bierze” twórcy nawet nie szukali pretekstu. Ot, po prostu użyli głów byków jako elementu wzbogacającego rozgrywkę.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Bycza szóstka
[Wolfgang Kramer „6 bierze!” - recenzja]

Wiele gier dla dzieci ma wplecioną jakąś fabułę, która może być pretekstem do użycia podobizn wszelkich zwierząt. W „6 bierze” twórcy nawet nie szukali pretekstu. Ot, po prostu użyli głów byków jako elementu wzbogacającego rozgrywkę.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Wolfgang Kramer
‹6 bierze!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł6 bierze!
Tytuł oryginalny6 nimmt
Data produkcji2009
Autor
Producent Amigo
Wydawca G3
Infood 10 lat, 2-10 graczy
Cena28,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„6 bierze” charakteryzuje się bardzo ciekawą właściwością: choć w zabawie może brać udział od 2 do 10 graczy, ich ilość w najmniejszym stopniu nie wpływa na grywalność. Każdy z graczy otrzymuje 10 kart (z talii 104), na których znajdują się numery z przedziału 1-104 i określona ilość byczych głów (od 1 do 7). Następnie na stół zostają wystawione 4 kolejne z talii – w kolumnie (pozostała część kart nie bierze udziału w dalszej rozgrywce). Od teraz wszyscy gracze na raz wystawiają przed sobą po jednej zakrytej karcie. Po ich równoczesnym odkryciu gracz z najniższym nominałem dostawia swoją kartę do jednego z rzędów rozpoczętych przez 4 karty leżące już na stole. Musi ją tak umieścić, by była ona wyższa od ostatniej znajdującej się w tym zbiorze. Ponadto musi być umieszczona w tym rzędzie, w którym różnica miedzy kartą najwyższą a właśnie dostawianą będzie jak najmniejsza (czyli dostawiając „12”, wstawimy ją do rzędu z „9”, a nie z „6”). Jeżeli zaś karta nie może być nigdzie dostawiona, zawodnik musi zabrać któryś z rzędów i w jego miejsce położyć swoją kartę. Zebrane karty będą zliczane pod koniec rozgrywki i suma głów na nich się znajdujących będzie decydować o zwycięstwie – chodzi o to, by zebrać możliwie jak najmniej łbów. Dany zbiór kart jest również zabierany w momencie, gdy któryś gracz ma dołożyć do niego tytułową szóstą kartę. Wtedy bierze on dany rząd i w jego miejsce umieszcza swoją kartę.
Co ciekawe, zarówno podany na opakowaniu czas rozgrywki, jak i wiek graczy wydaje się być zawyżony. Trudno mi sobie wyobrazić 45-minutową partię, błędem wydaje się też to, że gracze powinni mieć powyżej 10 lat. Toczyłem emocjonujące rozgrywki z dziećmi w wieku 8 lat i muszę przyznać, że dawali sobie świetnie radę. Wystarczy, gdy dziecko wie, że – przykładowo – 89 jest większe od 67. Z czasem mogą podpatrzeć taktyki wystawiania kart u dorosłych, a dzieci, które miały już styczność z innymi grami, świetnie same sobie poradzą w wymyślaniu własnych zagrywek.
Nużyła mnie powtarzalność rozgrywki, co jednak nie przeszkadzało dzieciom. Gra jest dynamiczna i emocjonująca z racji tego, że wszyscy na raz wystawiamy karty, w dodatku zakryte. Jest to świetne rozwiązanie i zdecydowana zaleta, która i dorosłych „przykuje” do stołu na kilka partyjek. To jedna z tych gier, która dla niektórych będzie ideałem zasługującym na 100%, podczas gdy inni ocenią ją jedynie na 60%. Dlatego skłaniam się do wyciągnięcia średniej i przyznania 80%. Naprawdę polecam „6 bierze”, gdyż dzieci się w niej zakochują.
koniec
12 kwietnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

W poszukiwaniu skarbów
— Agata Hanak

Zew dzikiej prerii
— Jakub Małecki

Ku chwale zakładu
— Jakub Małecki

Zbudujemy nowy dom
— Jakub Małecki

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.