EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maszyna różnicowa |
Tytuł oryginalny | The Difference Engine |
Data wydania | 29 października 2010 |
Autorzy | William Gibson, Bruce Sterling |
Przekład | Piotr W. Cholewa |
Wydawca | MAG |
Seria | Uczta Wyobraźni |
ISBN | 978-83-7480-186-7 |
Format | 400s. 135×202mm; oprawa twarda |
Cena | 39,99 |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
U źródeł pary i punka |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maszyna różnicowa |
Tytuł oryginalny | The Difference Engine |
Data wydania | 29 października 2010 |
Autorzy | William Gibson, Bruce Sterling |
Przekład | Piotr W. Cholewa |
Wydawca | MAG |
Seria | Uczta Wyobraźni |
ISBN | 978-83-7480-186-7 |
Format | 400s. 135×202mm; oprawa twarda |
Cena | 39,99 |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Np. "Wielki słownik ortograficzny PWN" z 2006 roku podaje tylko pisownię "niejedyny".
Nie mam żadnej solidnej podstawy. To takie moje widzimisię podparte opinią prof. Mirosława Bańki (http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=5956). Nie chodzi przecież o negację samego przymiotnika "jedyne", lecz o negację całego wyrażenia "jedyne odczytanie".
Profesor Bańko nie zawsze jest w swoich opiniach konsekwentny, żeby wskazać choćby tę: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=390
O ile mi wiadomo, pisownia rozdzielna jest uzasadniona w zwrotach typu "nie jedyne, ale bodaj najważniejsze przyczyny". Tutaj raczej tak wyraźnego przeciwstawienia nie ma - moim zdaniem kontekst nie daje odpowiedniej podstawy, by uznać formę łączną za w jakikolwiek sposób błędną.
Rzeka bogów z pewnością wiele zawdzięcza książkom Sterlinga i Gibsona, ale akurat nie tej! Można powiedzieć, że i Maszyny różnicowej i Rzeki bogów nie byłoby bez Neuromancera czy Wysp w sieci, ale ich wzajemne powiązanie sprowadza się wyłącznie do wspólnej inspiracji.
„Rękopis Hopkinsa” R. C. Sherriffa nie jest typową powieścią o końcu świata. Jak na książkę mającą swoją premierę w 1939 roku, prezentuje się ona całkiem nieźle także w dzisiejszych czasach.
więcej »„Przepis na potwora” to książka na wysokim poziomie, popularyzująca w oryginalny sposób naukę i jej historię. W jej tle jest słynny utwór literacki, a efekt tego połączenia jest wręcz znakomity.
więcej »Szczęsny to ma klawe życie! Nie nudzi się nawet jednego dnia, ponieważ w peerelowskiej Warszawie zbrodnie popełniane są bez opamiętania. A że jest inteligentny i zawsze dopina swego, wzbudza podziw współpracowników i przełożonych. Miewa też magnetyczny wpływ na kobiety, chociaż nie pozwala sobie zamącać umysłu ich urodą. Dlatego też udaje mu się w końcu rozwikłać w „Dwóch włosach blond” wielce skomplikowaną intrygę kryminalną.
więcej »Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner
Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner
Dziewiętnastowieczna rewolucja komputerowa
— Maciej Popis
Trylogia Ciągu: Mona Liza Turbo
— Miłosz Cybowski
Trylogia Ciągu: Graf Zero
— Miłosz Cybowski
Trylogia Ciągu: Neuromancer
— Miłosz Cybowski
Nieodległe przyszłości
— Karolina Rochnowska
Między zimnym żelazem a Kruchym Lodem. Łamigłówka
— Beatrycze Nowicka
Esensja czyta: Wrzesień 2012
— Miłosz Cybowski, Jacek Jaciubek, Joanna Kapica-Curzytek, Beatrycze Nowicka, Agnieszka Szady
Cudzego nie znacie: Cyberpunk nasz powszedni
— Michał R. Wiśniewski
Dziewiętnastowieczna rewolucja komputerowa
— Maciej Popis
To nasz świat
— Konrad Wągrowski
Dym/nie-dym i polarne niedźwiedzie na tropikalnej wyspie
— Konrad Wągrowski, Jędrzej Burszta, Marcin T.P. Łuczyński, Karol Kućmierz
O malarstwie i rewolucji
— Jędrzej Burszta
Cień dawnej świetności
— Jędrzej Burszta
Polska inna, a jednak ta sama
— Jędrzej Burszta
Szaleństwo na zamku Gormenghast
— Jędrzej Burszta
Nadduszo, zlituj się!
— Jędrzej Burszta
Czarownica jaka jest, każdy widzi…
— Jędrzej Burszta
Michel Houellebecq, pisarz
— Jędrzej Burszta
W tym szaleństwie nie ma metody
— Jędrzej Burszta
Żony i mężowie
— Jędrzej Burszta
"To niejedyne możliwe odczytanie powieści"
Powinno być raczej "nie jedyne".