Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 12 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Saul Metzstein
‹Kulawe konie. Sezon 3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKulawe konie. Sezon 3
ReżyseriaSaul Metzstein
Scenariusz
ObsadaGary Oldman, Kristin Scott Thomas, Jack Lowden, Chris Reilly
Rok produkcji2023
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKulawe konie
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 2. Gra pozorów z wysoką stawką w tle
[Saul Metzstein „Kulawe konie. Sezon 3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że River Cartwright całkiem często najpierw działa, a dopiero później myśli. Można podejrzewać, że tę cechę jego charakteru postanowił teraz wykorzystać ktoś całkiem dobrze go znający, a w efekcie Jackson Lamb będzie musiał się martwić o bezpieczeństwo już dwóch swoich podwładnych.

Marcin Mroziuk

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 2. Gra pozorów z wysoką stawką w tle
[Saul Metzstein „Kulawe konie. Sezon 3” - recenzja]

Nie da się ukryć, że River Cartwright całkiem często najpierw działa, a dopiero później myśli. Można podejrzewać, że tę cechę jego charakteru postanowił teraz wykorzystać ktoś całkiem dobrze go znający, a w efekcie Jackson Lamb będzie musiał się martwić o bezpieczeństwo już dwóch swoich podwładnych.

Saul Metzstein
‹Kulawe konie. Sezon 3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKulawe konie. Sezon 3
ReżyseriaSaul Metzstein
Scenariusz
ObsadaGary Oldman, Kristin Scott Thomas, Jack Lowden, Chris Reilly
Rok produkcji2023
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKulawe konie
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Od początku zastanawiające jest wszak to, że wiadomość od porywaczy Catherine Standish otrzymał właśnie River. Oczywiście możemy być pod wrażeniem jego zdecydowania w działaniu, gdy za wszelką cenę stara się zdążyć na wyznaczone spotkanie. Sporym zaskoczeniem jest na pewno pojawienie się tam Jamesa Webba, który twierdzi, że też jest szantażowany. Chociaż może wydawać się, ze mówi prawdę, to jednak trudno mieć do niego pełne zaufanie, jeśli się pamięta o jego udziale w zesłaniu Cartwrighta do Slough House, a także beznadziejne zachowanie w trakcie afery z Paszkinem, które najwyraźniej przypłacił usunięciem z MI5.
Trzeba przyznać, że cena za ocalenie porwanej agentki jest zaskakująca wysoka. Owszem, River bez wątpienia ma spore umiejętności, ale oczekiwać od niego, że wyniesie z Regent’s Park teczkę premiera? Szokujące jest zaś to, że Cartwright wcale długo się nie zastanawia i rusza do akcji! Tymczasem jego pomysł, by dostać się do siedziby MI5 po pretekstem zwrotu zaginione diamentu, jest całkiem skuteczny. Co prawda Nick Duffy traktuje przybysza ze Slough House ze sporą podejrzliwością, lecz gdy szef ochrony na chwilę spuszcza agenta z oczu, ten ostatni potrafi dostać się tam, gdzie bez przepustki w żadnym wypadku nie powinien dotrzeć.
Dość paradoksalnie najtrudniejszą przeszkodą do pokonania okazuje się Molly Doran, która nie tylko nie wydaje intruzowi dokumentów, ale skłania go do odwrotu (wykorzystując przy tym autorytet Jacksona Lamba). Szkopuł w tym, że Nick Duffy nie puści tak łatwo doznanej zniewagi… Pytanie tez brzmi, jaką rolę w tym wszystkim odgrywa odstawiona nieco na boczny tor Diana Taverner, która chyba chętnie utarłaby nosa Nickowi Duffy’emu.
Po raz kolejny możemy też docenić skuteczność szefa Slough House. Wprawdzie zależy mu na uwolnieniu Catherine Standish, ale w odróżnieniu od Rivera działa bez nadmiernego pośpiechu i stara się najpierw ustalić fakty. Oczywiście w tym przypadku przydatne jest także znalezienie przez Louisę Guy dokumentów Seana Donovana w aucie, które miało być odholowane z pobliża miejsca porwania starszej pani. Kluczowe znaczenie mają jednak kontakty Jacksona Lamba z ludźmi znającymi służby specjalne od podszewki, a także jego długoletnie doświadczenie w prowadzeniu takich szpiegowskich gier. Co tu dużo mówić – ręce same składają się do oklasków dla grającego tę rolę Gary’ego Oldmana, ale bez wątpienia jest w tym też spora zasługa scenarzystów i literackiego pierwowzoru.
koniec
19 lutego 2024

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Reacher: Sez. 2. odc. 8. Porozmawiajmy o zabijaniu
Marcin Mroziuk

12 IV 2024

Chociaż główny bohater znalazł się w na pierwszy rzut oka beznadziejnym położeniu, to w istocie nie zastanawiamy się, czy uda mu się rozprawić z Langstonem i jego ludźmi, lecz jedynie czekamy, by dowiedzieć się, w jaki sposób tego dokona. Niestety tutaj twórcy scenariusza zdecydowanie przesadzili, gdyż pozwolili Reacherowi na zupełnie nieprawdopodobne wyczyny.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Słona pustynia Tadżykistanu
Sebastian Chosiński

10 IV 2024

Bruno Jasieński to polski poeta, prozaik i dramaturg. Autor głośnej powieści „Palę Paryż”, która przyczyniła się do jego wydalenia z Francji i przeprowadzki do Związku Radzieckiego. Tam w pierwszej połowie lat 30. zdobył rozgłos za sprawą rozgrywającego się w sowieckim Tadżykistanie socrealistycznego produkcyjniaka „Człowiek zmienia skórę”. W 1978 roku książkę ten przeniósł na ekran bucharski Żyd Bension (Boris) Kimiagarow.

więcej »

Reacher: Sez. 2. odc. 7. Każda akcja powoduje reakcję
Marcin Mroziuk

8 IV 2024

Tak jak można się było spodziewać, ani Reacher, ani jego ludzie nie zamierzają puścić płazem tego, co spotkało Russo. Szkopuł w tym, że Langston też nie pozostaje bezczynny, dlatego w miarę rozwoju wydarzeń napięcie tylko rośnie.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.