Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Migrujące polskie płynne złoto

Esensja.pl
Esensja.pl
Wyroby rodzimych browarów trafiają na półki również zagranicznych marketów, ale nie jest wcale tak prosto się o tym przekonać.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Migrujące polskie płynne złoto

Wyroby rodzimych browarów trafiają na półki również zagranicznych marketów, ale nie jest wcale tak prosto się o tym przekonać.
Ze względu na ogólny zakaz reklamy produktów alkoholowych i rzadsze pojawianie się w prasie artykułów na temat branży piwowarskiej nie do końca wiadomo, jak wygląda eksport polskiego piwa. Na ogół możemy się o tym przekonać tylko wtedy, gdy w sklepie niespodziewanie pojawia się puszka czy butelka zaopatrzona w obcojęzyczne napisy, świadczące o tym, że albo dany produkt idzie za jednym zamachem i na nasz rynek, i do kilku innych krajów, albo wręcz jakąś partię z nieznanej przyczyny cofnięto z transportu i została rozprowadzona po kraju. Zdarza się jednak, że potwierdzeniem wędrówek polskiego płynnego złota jest po prostu kadr z zagranicznego kina. Jeden przykład dałem już trzy lata temu, gdy piwo Donner z Van Pura zagościło w szóstej części "Drogi bez powrotu", nakręconej w 2014 roku, drugi natomiast pochodzi z filmu starszego o trzy lata, choć też dotyczy produktu firmy Van Pur.
Chodzi o włoski horror "Eaters" z 2011 roku, na Filmwebie figurujący jako "Żarłoki". Jest to niskobudżetowa produkcja zrealizowana siłami kumpelskimi, z ciemnymi, zielonkawymi zdjęciami, średnim udźwiękowieniem, mocno tandetnymi efektami (ale przy tym przyzwoitą charakteryzacją truposzy), marnym aktorstwem i ślamazarną akcją, ale zarazem z zaskakująco nietuzinkowym scenariuszem, oferującym mnóstwo nieszablonowych pomysłów.
Ludzkość została wyniszczona plagą zombie i gdzieś tam (twórcy nieskutecznie próbują przekonać widza, że akcja dzieje się w Stanach Zjednoczonych) żyje sobie pięciu niedobitków, próbujących pomóc naukowcowi znaleźć antidotum na wirusa. Gdy dwóch z nich rusza odłowić kilka żywych zombiaków do testów, naukowiec wpada na iście szatański sposób, żeby wstrzyknąć wynalezione jakiś czas temu serum ożywiające zmarłych trzymanej w klatce żonie, też będącej zombie, ale o tyle nietypowym (zapewne dzięki przetestowaniu na sobie za życia wspomnianego serum), że w ogóle nie gnijącym. Bo reszta gnije w najlepsze, być może od środka wyjadana przez jakiegoś robaka. Robi to zaś po to, by z nią współżyć seksualnie w celu wyhodowania nowej rasy ludzkiej. W tym czasie wysłana dwójka zdobywa uwidocznione na załączonym kadrze polskie piwo metodą barteru - w zamian za interesujące głowy zombie, których poszukuje malujący martwą naturę (tutaj: rzeczywiście) szurnięty malarz. Potem mają jeszcze przeprawę z grupą neonazistów i natykają się na rzekomego sprawcę plagi, żrącego pasjami ludzi. Zdrowych, nie zombie, żeby nie było niejasności. No i są jeszcze truposze potrafiące mówić prostym językiem, będące wynikiem pewnego eksperymentu. Ale o tym - mimo takiej sobie realizacji ogólnej filmu - warto przekonać się samemu. Naturalnie jeśli się jest fanem człapiącej śmierci.
Wisienką na torcie są podziękowania złożone Uwe Bollowi, co rodzi pytanie, czym też zainspirował, czy w czym pomógł, ten tytan mało komu potrzebnej filmowej pracy ("Postal" uznaję za dużą wpadkę wizerunkową Bolla, film bowiem jest intencjonalnie zabawny i zajmujący).
koniec
25 marca 2024

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gipsowe okruchy rzeczywistości
Sebastian Chosiński

28 V 2024

Na rok przed śmiercią reżyser Andrzej Jerzy Piotrowski zasmakował w kryminałach. Nakręcił jeden z odcinków serialu „07 zgłoś się” („Rozkład jazdy”) oraz zrealizował dla telewizyjnego teatru sztukę „Sobota wieczorem – niedziela rano” autorstwa Michała Komara (ukrywającego się pod pseudonimem Zdzisław Klonowski). W upartego porucznika MO wcielił się w niej zmarły przed rokiem Leonard Pietraszak.

więcej »

Z filmu wyjęte: Zimny doping
Jarosław Loretz

27 V 2024

Walka jak walka, jednak widzowie są nieco… zimnokrwiści.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Poza sezonem
Sebastian Chosiński

21 V 2024

Połowa lat 80. ubiegłego wieku była, co zastanawiające, nadzwyczaj dobrym okresem dla telewizyjnego Teatru Sensacji (choć nie zawsze spektakle poprzedzane były czołówką z „Kobrą”). Trzyczęściowa mafijna „Selekcja”, klasycznie brytyjski „Człowiek, który wiedział, jak to się robi” i wreszcie francuski dreszczowiec według powieści Pierre’a Boileau i Thomasa Narcejaca „Okno na morze” w reżyserii Jana Bratkowskiego – to niekwestionowane majstersztyki.

więcej »

Polecamy

Zimny doping

Z filmu wyjęte:

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.