Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 12 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Saul Metzstein
‹Kulawe konie. Sezon 3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKulawe konie. Sezon 3
ReżyseriaSaul Metzstein
Scenariusz
ObsadaGary Oldman, Kristin Scott Thomas, Jack Lowden, Chris Reilly
Rok produkcji2023
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKulawe konie
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 4. Tajemnice muszą być zawsze chronione
[Saul Metzstein „Kulawe konie. Sezon 3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kiedy MI5 idzie na ustępstwa, to wtedy naprawdę można zacząć się bać, bo zazwyczaj kryje się za tym jakiś podstęp. Tyle że tym razem najwyraźniej kosa trafiła na kamień, gdyż nie dość że Sean Donovan do tej pory skutecznie ukrywał swój prawdziwy cel, to jeszcze okazuje się, że ma sprzymierzeńca w samym Regent’s Park.

Marcin Mroziuk

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 4. Tajemnice muszą być zawsze chronione
[Saul Metzstein „Kulawe konie. Sezon 3” - recenzja]

Kiedy MI5 idzie na ustępstwa, to wtedy naprawdę można zacząć się bać, bo zazwyczaj kryje się za tym jakiś podstęp. Tyle że tym razem najwyraźniej kosa trafiła na kamień, gdyż nie dość że Sean Donovan do tej pory skutecznie ukrywał swój prawdziwy cel, to jeszcze okazuje się, że ma sprzymierzeńca w samym Regent’s Park.

Saul Metzstein
‹Kulawe konie. Sezon 3›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKulawe konie. Sezon 3
ReżyseriaSaul Metzstein
Scenariusz
ObsadaGary Oldman, Kristin Scott Thomas, Jack Lowden, Chris Reilly
Rok produkcji2023
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKulawe konie
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Oczywiście ze sporą satysfakcją oglądamy spotkanie Petera Judda z Ingrid Tearney, które przebiega w zupełnie odmiennej atmosferze niż poprzednie. Teraz to minister spraw wewnętrznych musi się płaszczyć przed szefową MI5, która dzięki wrzawie medialnej wywołanej wyrzuceniem przed znaną restauracją ciała Jamesa Webba odzyskuje pełną swobodę działania w agencji.
Szkopuł w tym, że Tearney dba głównie o własne interesy (nawet gdy rzekomo ma na sercu dobro agencji). Owszem, jest gotowa pozwolić Donovanowi na przejrzenie Szarych Ksiąg, gdyż według niej nie zawierają one żadnych ważnych informacji – bo kto mógłby poważnie traktować analizowane tam teorie spiskowe. Jednocześnie jednak zleca Nickowi Duffy’emu aresztowanie porywacza zaraz po tym, jak zakładnicy odzyskają wolność. W dodatku chce tak to zorganizować, że w razie jakichś komplikacji, ewentualne konsekwencje poniosą inni – Peter Judd (to on przecież wynajął Chieftain), Diana Taverner (jej z kolei podlega archiwum, w którym umieszczono Szare Księgi) oraz jakaś osoba ze Slough House, która ma wprowadzić szantażystę do tajnego obiektu.
Po raz kolejny możemy się przekonać, że Jackson Lamb jest starym wyjadaczem w rozgrywkach prowadzonych na szczytach agencji, gdyż bez wahania odrzuca on propozycję Tearney, która w efekcie zleca wykonanie nieoficjalnej misji Riverowi Cartwrightowi. Co ciekawe, szef Slough House postanawia na własną rękę spróbować odbić Catherine Standish, mimo zapewnień płynących z Regent’s Park, że wszystko jest pod kontrolą. Dość szybko zyskujemy pewność, że i tym razem intuicja go nie zawodzi, bo dla szefowej MI5 niekoniecznie priorytetem jest ratowanie życia porwanej agentki, gdy w grę wchodzą też inne zagrożenia.
W tym odcinku wreszcie poznajemy prawdziwe intencje Donovana i jego pomocników. Paradoksalnie okazuje się, że było sporo prawdy w tym, co opowiedział podczas pierwszego spotkania z Catherine Standish. Otóż śmierć Alison Dunn rzeczywiście odcisnęła na nim mocne piętno, a teraz współdziała z jej rodzeństwem, aby wspólnie odkryć, czemu została zamordowana. Mężczyzna jest bowiem pewien, że oficjalna wersja mówiąca o samobójstwie jego kochanki to zwykłe kłamstwo, mające ukryć morderstwo, za które odpowiada MI5.
Teraz jasne jest, że w tej sprawie od początku nie chodziło ani o teczkę premiera, ani o Szare Księgi. Nie ulega również wątpliwości, że dotarcie przez Seana do właściwych akt nie byłoby możliwe bez pomocy kogoś zarówno ze Slough House, jak i z Regent’s Park! Napięcie rośnie zaś z każdą chwilą, bo Tearney też cały czas działa, a wykonujący jej rozkazy Nick Duffy ma wsparcie całego Chieftain…
koniec
26 lutego 2024

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Reacher: Sez. 2. odc. 8. Porozmawiajmy o zabijaniu
Marcin Mroziuk

12 IV 2024

Chociaż główny bohater znalazł się w na pierwszy rzut oka beznadziejnym położeniu, to w istocie nie zastanawiamy się, czy uda mu się rozprawić z Langstonem i jego ludźmi, lecz jedynie czekamy, by dowiedzieć się, w jaki sposób tego dokona. Niestety tutaj twórcy scenariusza zdecydowanie przesadzili, gdyż pozwolili Reacherowi na zupełnie nieprawdopodobne wyczyny.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Słona pustynia Tadżykistanu
Sebastian Chosiński

10 IV 2024

Bruno Jasieński to polski poeta, prozaik i dramaturg. Autor głośnej powieści „Palę Paryż”, która przyczyniła się do jego wydalenia z Francji i przeprowadzki do Związku Radzieckiego. Tam w pierwszej połowie lat 30. zdobył rozgłos za sprawą rozgrywającego się w sowieckim Tadżykistanie socrealistycznego produkcyjniaka „Człowiek zmienia skórę”. W 1978 roku książkę ten przeniósł na ekran bucharski Żyd Bension (Boris) Kimiagarow.

więcej »

Reacher: Sez. 2. odc. 7. Każda akcja powoduje reakcję
Marcin Mroziuk

8 IV 2024

Tak jak można się było spodziewać, ani Reacher, ani jego ludzie nie zamierzają puścić płazem tego, co spotkało Russo. Szkopuł w tym, że Langston też nie pozostaje bezczynny, dlatego w miarę rozwoju wydarzeń napięcie tylko rośnie.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.