Powiew RPG: Grudzień 2006Mamy już styczeń, małe opóźnienie z kolejnym podsumowaniem, ciągły brak śniegu. Tyle dobrego, że herbata i kawa się znalazły. Werniks chyba też. Ale wydawcom grudzień się nie udał. Zupełnie.
Dagmara Biała, Miłosz CybowskiPowiew RPG: Grudzień 2006Mamy już styczeń, małe opóźnienie z kolejnym podsumowaniem, ciągły brak śniegu. Tyle dobrego, że herbata i kawa się znalazły. Werniks chyba też. Ale wydawcom grudzień się nie udał. Zupełnie. W tym świecie za porywanie księżniczek odpowiadają smoczy jeźdźcy KRAJ ISA Miłosz Cybowski: Pocztą pantoflową udało mi się dowiedzieć, że wydano „DragonLance: Opis Świata”, czyli podręcznik źródłowy do Smoczej Lancy, jednego z klasycznych światów starego, dobrego heroic fantasy na d20. Niestety, na stronie samego wydawnictwa nie zamieszczono żadnej informacji na temat ukazania się tego podręcznika (jeśli nie liczyć dodania go do działu „Ostatnio dodane do sklepu”). To nie pierwszy raz, kiedy trzeba dowiadywać się o nowościach okrężnymi drogami. ZAGRANICA Great White Games Dagmara Biała: By nieco osłodzić czekanie graczom spragnionym unicestwiania zła we wszelkiej jego postaci, na stronie wydawnictwa umieszczono pdf z kilkoma ilustracjami prezentującymi szatę graficzną „The Savage World of Solomon Kane™ Roleplaying Game”. System oparty na powieści o mścicielu ubierającym się niczym muminkowy Włóczykij ma zostać wydany w pierwszej połowie tego roku, a nieco więcej na jego temat możecie znaleźć w sierpniowym „Powiewie”. Oprawa wizualna podręcznika zapowiada się nieźle – cała siódemka obrazków nie wygląda może zniewalająco, ale za to klimatycznie i barwnie, a ich równy poziom pozwala spodziewać się, że te, które zobaczymy na papierze nie będą gorsze. MC: Pamiętacie jeszcze Necropolis z poprzedniego „Powiewu”? Tutaj i tutaj znajdziecie kartę postaci, kartę sojuszników i kartę pojazdu w formacie pdf, prosto do druku. Natomiast w tym miejscu możecie zapoznać się z dwoma stronami, na których przedstawiono założenia nowego systemu planowanego na 2007 rok. Będziecie mogli wcielić się w nieustraszonych marynarzy, którzy w latających okrętach poszukują sławy, skarbów i przygód. Fruwające w przestworzach żaglowce do złudzenia przypominają mi Crystalicum… Atlas Games DB: Można już zamówić zapowiadany na styczeń podręcznik do Ars Magica, opisujący dziewięć form starożytnej magii i zasady ich łączenia. Niektóre z tych form są tak rzadkie, że nawet legendy o nich słyszy się nieczęsto, ale Poszukiwacze z Bractwa, licząc na nieśmiertelną chwałę, starają się je odnaleźć i odkryć ich tajemnice. W końcu na Zgromadzeniach wciąż jeszcze słyszy się opowieści o nekromantach z Canaan, którzy potrafią przywołać każdą zmarłą osobę, czy o magii runicznej odgarniającej na bok odporność na magię niczym pajęczynę. Od mroźnej północy aż do zachodniego krańca świata, przez pierwsze ludzkie osady do wielkich klasycznych świątyń – misja może zaprowadzić postaci w dowolne miejsce mitycznej Europy a nawet dalej. Jak daleko gracze zapuszczą się w poszukiwaniu wiedzy? Sto czterdzieści cztery strony w twardej oprawie wkrótce pozwolą odpowiedzieć na to pytanie. Goodman Games DB: Dedekowa brać znów powinna być zadowolona – pojawiły się kolejne części serii Dungeon Crawl Classics. W przygodzie zatytułowanej „The Sunless Garden” bohaterowie będą mogli zmierzyć się ze stworzeniami zamieszkującymi Bezsłoneczny Ogród oraz mieszkańcami pewnego miasteczka zamienionymi w drzewa. Finał tradycyjnie zmusi drużynę do stanięcia twarzą w twarz z uosobieniem zła, pozwoli na zdobycie bajecznych skarbów i uratowanie wielu istnień. Część 14. pod tytułem „Dungeon Interludes” to podręcznik zawierający aż sześć przygód, które można rozegrać zarówno jako jednostrzałówki, jak i w formie kampanii. W każdej z nich drużynie przyjdzie przemierzać odmienne lokacje – od paladyńskiego grobowca przez tajemniczą jaskinię, aż po wieżę czarownika. W finale na graczy czeka ratowanie świata przed złym mistrzem przywołania i armią jego demonów – wszystko w starym dedekowym stylu. Czego więcej może chcieć przeciętny kostkoturlacz? Mongoose Publishing DB: Wielbiciele Conana również się ucieszą. Dzięki nowemu dodatkowi opisującemu Shem leżący nad Oceanem Zachodnim będą mogli odwiedzić boskie zigguraty, wielką turańską pustynię, zielone łąki zachodu, przespacerować się ulicami Akbitany, napić wyśmienitego wina z Kyros i poczuć na własnej skórze co oznacza bycie Shemitą i przygoda w prawdziwie orientalnym stylu. Zawartość podręcznika powinna usatysfakcjonować zarówno graczy jak i mistrzów gry, którzy dzięki niej będą mogli powołać do życia tętniące egzotyką miejsca. 18 stycznia 2007 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski