Powiew RPG: Maj 2007W maju, ze względu na ocieplenie, wszyscy obudzili się z zimowego snu i ruszyło się trochę w światku wydawniczym. Głównie po to, by opublikować systemy i dodatki, które powinny zapewnić dobrą zabawę na długie, letnie dni.
Dagmara Biała, Miłosz CybowskiPowiew RPG: Maj 2007W maju, ze względu na ocieplenie, wszyscy obudzili się z zimowego snu i ruszyło się trochę w światku wydawniczym. Głównie po to, by opublikować systemy i dodatki, które powinny zapewnić dobrą zabawę na długie, letnie dni. Akta podpisane krwią, czyli współczesny cyrograf KRAJ Wydawnictwo Portal Pojawił się długo oczekiwany „MG²”, zaś prace nad wszystkimi innymi dodatkami, zarówno do Neuroshimy jak i Monastyru, zostały zarzucone na rzecz wydania Rzeczpospolitej Odrodzonej, systemu utrzymanego w wojennych klimatach, przedstawiającego postapokaliptyczne dzieje naszego kraju. RPO ma bazować na mechanice znanej z Neuroshimy. Wydanie systemu planowane jest na wakacje tego roku. Jeśli zapowiedzi wydawnictwa okażą się prawdziwe, w tym roku doczekamy się dodatkowo co najmniej dwóch suplementów do NS. ZAGRANICA Abstract Nova Porwania przez Obcych (tak, tych Obcych). Kręgi w zbożu. Tajemnicze samospalenia. Znacie to? Nie, tym razem to nie „Archiwum X”, ale bardzo blisko. W systemie Aletheia będzie trzeba zajmować się właśnie takimi dziwnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą przypadkami. Bo czyż ludzie nie spoglądają na wszystko z jednego, ściśle ustalonego punktu widzenia i przez to nie są w stanie dostrzec niewidocznych powiązań i przyczyn? Waszym zadaniem będzie odkrycie, co tak naprawdę kryje się za tymi wszystkimi tajemnicami. I nie przejmujcie się tym, że wszyscy będą was uznawali za fanatyków teorii spiskowych. Najważniejsze jest stawianie hipotez i zdobywanie odpowiedzi na nurtujące wszystkich pytania. Kilka pdfów znajdziecie tutaj. Alderac Entertainment Group AEG nie pozostawia fanów Legendy samych sobie. Zapowiedziano już „Masters of War” – kolejny dodatek poszerzającym informacje o Rokuganie, tym razem dotyczącym wojny. Choć wszystkie klany Cesarstwa dysponują swoimi armiami, to jednak najbardziej liczą się wojska tylko trzech z nich: Krabów, Lwów i Jednorożców. Dodatek prezentuje organizację ich armii, elitarne jednostki, nowe Szkoły, opisy fortyfikacji (w tym szczegółową charakterystykę Muru Kaiu), wpływu, jaki ma wojna na politykę Wielkich Klanów, czy najważniejszych bitew w historii. Dodatek pojawi się pod koniec roku. Animalball Games Bohaterowie siedzą w kolejnej karczmie, a MG próbuje odnaleźć początek scenariusza wśród swoich papierów? Co zrobić, żeby nam nie posnęli przed kolejną intrygą? Wystarczy ściągnąć zestaw „50 Bar Encounters”, czterdziestostronicowy pdf, w którym, jak sama nazwa wskazuje, zamieszczono okrągłe pięćdziesiąt wydarzeń, które mogą umilić graczom siedzenie w karczmie. Nie jest to co prawda kolejny generator, ale warto rzucić na niego okiem. Tym bardziej, że jest całkowicie darmowy i można go wykorzystać w większości systemów fantasy. Do pobrania stąd. Contested Ground Studios Pamiętacie system Cold City, w którym gracze wcielali się w szpiegów myszkujących po Berlinie w latach zimnej wojny? W maju pojawił się pierwszy, krótki dodatek pt. „The Dossier”. Wydany w formie pdfa zawiera ponad dwadzieścia specjalnie przygotowanych, kolorowych teczek, które mogą być inspiracją do wielu sesji. Ponadto jest tam także czarno-biały schemat akt in blanco, który możecie wypełnić własnymi pomysłami i przedstawić graczom. Wszystko za jedyne siedem dolarów. Po okładce można poznać, że system jest mrrroczny Crafty Games Dodatki z serii „Origin of the Species” pozwolą fanom drugiej edycji Spycrafta wcielić się w nowe, nieludzkie rasy, zarówno futurystyczne, jak i mityczne. Pierwszy produkt z tej serii, zatytułowany „Light of Olympus”, prezentuje kolekcję ras żywcem wyjętych z mitologii, jak centaurów, faunów czy trytonów. Dodatkowo oczywiście mnóstwo specjalnych zdolności, kolekcja BN-ów, nowe klasy postaci czy pomysły na niekonwencjonalnych bohaterów. Eos Press „Lesser Shades of Evil” to nowy system utrzymany w klimatach mrocznego naukowego fantasy (dark science fantasy, czymkolwiek by to nie było). W przyszłości świat został przekształcony przez technologię tak, by pasować do szalonych marzeń o fantastycznym raju. Jednak pomiędzy żyjącymi w tej idylli ludźmi wędrują nieśmiertelni, którzy kontrolują zapomnianą technologię. Przez dwa tysiące lat uważnie obserwowali wszystkich żyjących, obdarzając niektórych długowiecznością lub karząc szybką śmiercią innych. Bohaterowie graczy wcielają się właśnie w tych nieśmiertelnych, którzy mogą przejmować ciała śmiertelników lub przemierzać świat w swej duchowej postaci. Na ponad czterystu bogato ilustrowanych stronach podręcznika zawarto wszystkie potrzebne do gry informacje: opis mitycznej Drugiej Ery, zasady tworzenia postaci i wiele innych. Goodman Games Tutaj znajdziecie dwunastostronicowy pdf z przykładowymi stronami z dodatku „Rumble in the Wizard’s Tower”, który został wydany wspólnymi siłami przez Goodman Games i Wicked Fantasy Factory. Bohaterowie będą musieli zagłębić się w mroczne korytarze kolejnego lochu, by powstrzymać jej potężnego właściciela przed zniszczeniem niedalekiego królestwa. Co jak co, ale mapy w tym dodatku są bardzo ładne. Tutaj natomiast znajdziecie szesnaście przykładowych stron z dodatku „Citadel of Fire”, drugiej części serii Judges Guild. Na herosów czeka wyprawa do tytułowej Cytadeli, walka z wyznawcami starożytnego boga i odkrycie sekretów cmentarza, znajdującego się w okolicy miasteczka Aztlan. Great White Games Zgodnie z zapowiedziami, siódmego maja do sprzedaży trafił podręcznik podstawowy do „Pirates of the Spanish Main RPG”. O samej grze pisałem już trochę w poprzednim Powiewie. Jednocześnie ze strony wydawnictwa można ściągać darmowe karty postaci, okrętów i załogi w formacie pdf. Jest tam także szkic przygody w marynarskich klimatach zatytułowany „Dead Men Tell No Tales”. Ponadto dorzucono kilka informacji na temat najnowszych projektów, nad którymi trwają prace. Jest wśród nich „The Savage World Of Solomon Kane”, w którym bohaterowie, niczym sam Solomon Kane, bohater powieści Roberta E. Howarda, będą mogli zaciągnąć się na służbę u Jej Królewskiej Mości Elżbiety I i odkrywać tajemnice czarnego lądu, odległego Kitaju czy ogarniętej wojną Europy. „Slaughter Gulch” jest z kolei figurkową grą bitewną, w której dwadzieścia przygotowanych postaci będzie mogło toczyć pojedynki w tytułowym Slaughter Gulch, miasteczku, gdzie zjeżdżają największe męty z całego Dziwnego Zachodu. Dla fanów Martwych Ziem to pozycja obowiązkowa. Ostatnią zapowiedzią jest krótka przygoda pt. „Coffin Rock”, opisująca małe miasteczko gdzieś w stanie Kolorado. „Bronze Gods”, system antyrasistowski Old Kingdom Games Myśleliście kiedyś nad wcieleniem się w mieszkańców wysp znajdujących się daleko od jakiejkolwiek innej cywilizacji? „Bronze Gods” jest właśnie takim małym settingiem do d20, który taką zabawę oferuje. Podręcznik szczegółowo opisuje Wyspę Czterech Braci, będącą domem Bogów z Brązu, podaje liczne informacje o kulturze jej mieszkańców, wprowadza kilka nowych ras, klas zawodowych, specjalny ekwipunek, magię, przeciwników i inne przydatne rzeczy. Tutaj znajdziecie kilka przykładowych stron. Jak dla mnie wygląda to całkiem ciekawie. RedBrick Choć przez chwilę nie było nic słychać o nowych GS-ach, to w maju wydawnictwo wreszcie wzięło się do roboty. Prace nad poprawioną wersją drugiej edycji systemu zostały zakończone i podręcznik można już kupić, choć tylko w formacie pdf. Następny w kolejce jest szósty tom cyklu „Lenn”, tym razem dotyczący planet, nad którymi pieczę sprawuje Wszechświatowy Kościół. Ponadto na stronie systemu możecie znaleźć kilka ciekawych tapet z okrętami wojennymi oraz przedstawicielami najważniejszych frakcji Znanych Światów, a także nową wersję karty postaci. West End Games Septimus to nowy system sf, którego akcja rozgrywa się w odległej przyszłości i równie odległym krańcu galaktyki. Po wielu tysiącleciach rządów Siódmego Imperium hiperprzestrzeń zaczęła słabnąć, a wraz z nią uzależnienie wielu rejonów kosmosu od dotychczasowych władców. W Układzie Septimusa wojowniczy asceci zamieszkiwali odległe od słońca planety, gdzie praktykowali swoją surową religię do czasu pewnego niezwykłego odkrycia: to, co do tej pory uważali za jedną z planet okazało się być potężnym artefaktem obcych, który powodował katastrofy okrętów zbytnio zbliżających się do słońca. Sekta szybko zdecydowała się zamieszkać na tym cudzie starożytnej techniki, w mieście zwanym Arcopolis. Tam też rozpoczęto dalsze badanie niezwykłej technologii obcych. Na wieść o tym odkryciu do Układu Septimusa zaczęły przybywać okręty z odległych miejsc galaktyki, jednak ich pasażerowie szybko odkrywali, że droga powrotna jest już niemożliwa. Nowe rządy, jakie sprawowali przywódcy sekty, były pełne religijnego zapału, jak również okrucieństwa. Każdy z nowoprzybyłych ma wybór: albo stanie się jednym z ascetów i uzyska dostęp do nowoczesnej technologii, albo będzie zmuszony żyć poza obrębem Arcopolis, niczym barbarzyńca, w otoczeniu dzikiej przyrody. Podręcznik kosztuje pięćdziesiąt dolarów i zajmuje 320 stron. Wysyłka jest darmowa, a jako gratis wydawca dorzuca płytę CD z wieloma dodatkowymi materiałami. Przedsprzedaż trwa do końca czerwca, a system opuści drukarnię w połowie sierpnia. White Wolf Świat posiada Cień zamieszkiwany przez liczne duchy. Często przenikają one barierę oddzielającą światy i manipulują ludźmi. W dodatku do Świata Mroku „Book of Spirits” znajdziecie pełen opis mieszkańców Cienia, zasady przejmowania przez nich ciał śmiertelników, pomysły na ich użycie w przygodach i sposoby użycia duchów jako przeciwników dla postaci graczy. „Oadenol’s Codex” jest z kolei trzecią częścią serii „Books of Sorcery”. Zawarto w nim zasady tworzenia nowych artefaktów, opis subtelnych działań taumaturgii i wszystko, co może być potrzebne takim postaciom jak czarodzieje-inżynierowie, geomanci czy taumaturgowie. 2 sierpnia 2007 |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski
Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski