Powiew RPG: Czerwiec 2007W czerwcu także nie było jakiegoś większego wysypu nowych produktów, ale przynajmniej Copernicusowi udało się wydać „Księgę Spaczenia”. To pewnie z myślą o tym, by przypadkiem wakacje nie były zbyt słoneczne i za mało chaotyczne.
Miłosz CybowskiPowiew RPG: Czerwiec 2007W czerwcu także nie było jakiegoś większego wysypu nowych produktów, ale przynajmniej Copernicusowi udało się wydać „Księgę Spaczenia”. To pewnie z myślą o tym, by przypadkiem wakacje nie były zbyt słoneczne i za mało chaotyczne. Strasznie purytańska ta demonica z okładki KRAJ Copernicus Corp. Pojawiły się wreszcie informacje na temat oczekiwanej od kilku miesięcy „Księgi Spaczenia” (ang. „Tome of Corruption”), w której znajdzie się to, co każdy rasowy kultysta Nurgle i spółki powinien wiedzieć na temat Chaosu. Sporo nowych mutacji dla milusińskich mutantów, nowe kulty (ten od Cuchnącej Paszczęki wprawił mnie w kilkuminutową traumę), a także zasady ich tworzenia, artefakty (jakkolwiek bladego pojęcia nie mam, jak Posępna Wieczerza może uchodzić za jeden z nich), opis Norski i wiele innych, równie ciekawych, a może i zabawnych rzeczy. Nie da się jednak ukryć, że cena dodatku jest horrendalna, gdyż wynosi całe 119 złotych. Tym samym po raz drugi w swojej historii (po „Królestwie Magii”) Copernicus wydaje najdroższy dodatek ze wszystkich, które dotychczas ukazały się w Polsce. Jego premiera była planowana na czwartego lipca, ale ukazał się jeszcze pod koniec czerwca. ZAGRANICA Black Industries Nastąpiły pewne nieprzewidziane opóźnienia przy drukowaniu „Tome of Salvation”, ale wydawca postanowił umilić oczekiwanie fanom dorzucając kolejny darmowy pdf, a także kilka klimatycznych rysunków prosto z podręcznika wraz ze szczegółowym opisem powstawania jednego z nich. Jeśli już o rysunkach mowa, to pojawiła się cała galeria postaci z „Dark Heresy”, którą znajdziecie tutaj. C.O.G. Games Udało mi się wreszcie wygrzebać nieco informacji na temat nowej edycji Kronik Mutantów. System został pierwotnie wydany w roku 1993 przez Target Games i był określany jako techno-fantasy, choć klimaty były nieco futurystyczne. Ludzkość opuściła Ziemię i zasiedliła Księżyc, Wenus, Merkurego, Marsa i dalsze planety Układu Słonecznego, ale gdy postawiła stopę na dziesiątej planecie (nazwanej Nero), obudziła uśpione zło. Siły Mrocznej Symetrii zalały wszystkie ludzkie kolonie. Przed zniszczeniem uchroniły się tylko planety leżące blisko słońca, za Pasem Asteroidów. Tutaj rządziło pięć potężnych Korporacji, które w swoich rękach skupiały całą władzę, zaś nad życiem duchowym obywateli czuwało Bractwo z niezastąpioną Inkwizycją tropiącą odszczepieńców, heretyków, mutantów i wyznawców mrocznych bóstw. Świat był diabelnie uniwersalny i nic dziwnego, że zdobył rzesze fanów. Poza erpegiem wydano także grę karcianą i bitewną, w którą po dziś dzień grają liczni zapaleńcy, toczący międzykorporacyjne bitwy i potyczki. Teraz natomiast nad nową edycją, po zdobyciu licencji od Paradox Entertainment, pracują ludzie z mało znanego wydawnictwa C.O.G. Games. Początkowy termin wydania nowej edycji Kronik był planowany na bieżący rok, ale zdecydowano się stworzyć wspólną historię, storylinię i świat dla wszystkich produktów spod znaku Mutant Chronicles, przez co wydanie systemu zostało odłożone aż do przyszłego roku. Czyżby to miało oznaczać wydanie nie tylko erpega? Ponadto trwają prace nad filmem osadzonym w klimatach tego systemu, który także trafi do kin w 2008 roku. Mam niejasne wrażenie, że czeka nas jedna wielka ofensywa tego tytułu. Ciekawe tylko, czy gra wydana przez C.O.G. Games zdobędzie więcej fanów niż „Dark Heresy”. Dodam na koniec, że system został wymyślony przez Szwedów, podobnie jak dwa inne, równie wybitne erpegi: Gemini i Kult. Mają talent tam na północy. Nie ma to jak potężny czub zabójcy trolli FanPro Rok 2064 doprowadził wielu do ruiny i szaleństwa, a zmiany w Matrycy okazały się nieodwracalne, jednak nieliczni odkryli w sobie dziwną i niewytłumaczalną zdolność wpływania na rzeczywistość wirtualną. To ich dotyczy najnowszy dodatek do Shadowruna zatytułowany „Emergence”. Informacje w nim zawarte zmienią całkowicie wasze podejście do tych niezwykłych technomantów. Goodman Games Pojawiły się zapowiedzi dwóch kolejnych dodatków z serii Dungeon Crawl. „The Adventure Continues” może być traktowana jako sequel do przygody „The Adventure Begins” lub do jakiejkolwiek innej przeznaczonej dla niskopoziomowych postaci. Z kolei „Palace in the Wastes” jest turniejowym scenariuszem z tegorocznego GenConu, który zawiera przygotowane do gry postaci oraz kolorowe pomoce dla graczy. Awanturnicy będą mogli zwiedzić zapomniany pałac, wyłaniający się raz na jakiś czas z ponurych Pustkowi Achsfelu. Gdy odkryją jego tajemnicę, będą musieli stoczyć kilka heroicznych bitew ze sługami Chaosu. Drugi tom z cyklu Wicked Fantasy Factory nosi tytuł „Against the Iron Giant” i jest przygodą, w której bohaterowie muszą zniszczyć tytułowego Żelaznego Giganta, olbrzymią maszynę bojową przez wieki spoczywającą w uśpieniu. Jednak przedarcie się przez armię szalonych kultystów i dostanie się do wnętrza maszyny to jeszcze nie wszystko. Trzeba będzie odszukać drogę w labiryncie korytarzy, obejść starożytne pułapki i zniszczyć tego, kto przejął kontrolę nad gigantem. I jeszcze ta okładka… Great White Games Jaki jest związek między studentem a dziwnym vanem, w którym został znaleziony martwy? To początek intrygi, w którą zaplątują się bohaterowie w przygodzie „The Beast Within”, gdzie sceny zabójczej akcji przeplatają się z kolejnymi częściami gęstej intrygi. Dodatkowo na kartach przygody znajdziecie Efekty Strachu, które pomogą spotęgować napięcie w prowadzeniu każdej sesji grozy. Natomiast stąd każdy prawdziwy pirat, któremu nie straszne przeciąganie pod kilem i spotkanie z bosmańskim kotem o dziewięciu ogonach, może ściągnąć serię map niezbędnych w prowadzeniu Pirates of the Spanish Main. Co więcej, szczury lądowe, pojawił się kolejny szkic przygody, który przygotował dla was sam autor systemu Necessary Evil, pierwszy oficer Clint Black. A jeśli jeszcze nie mieliście do czynienia z mechaniką Savage Worlds, GWG postanowiło ułatwić wam zakup podręcznika z zasadami, bowiem zamiast zwykłych dwudziestu dolców możecie wydać niecałe dziesięć i zdobyć swój własny egzemplarz. Jedyna różnica polega na tym, że ten dziesięciodolarowy jest w miękkiej okładce (kreda i kolor zachowane). Ci panowie w tle przypominają mi Nosferatu RedBrick Tutaj znajdziecie drugi numer periodyku, w którym zawarto najnowsze nowinki ze świata Gasnących Słońc. Opisano w nim m.in. skandal, jaki wywołało odkrycie, iż Hawkwoodowie utrzymywali w tajemnicy gwiezdną drogę do jednego z barbarzyńskich światów; katastrofę luksusowego liniowca Decadosów, który padł łupem Krakena z Pustki, wznowienie prac w nowej kopalni srebra na Kordeth, rodzimej planecie ur-ukarów oraz niesamowite odkrycie doktora Endomara Sordiaka – tabletki przeciw Symbiontom! White Wolf Najnowszy dodatek do Wampira, o swojskim tytule „The Blood”, pozwoli wam poznać sposób, w jaki krwiopijcy pojmują działanie Krwi i co czują używając swoich nadnaturalnych mocy. Zawarto tam także nowe zasady, moce i sposoby tworzenia postaci. Inny dodatek do Wampira to „Bloodlines: The Chosen”, opisujący nową linię krwi: złych, wypaczonych, perwersyjnych, aroganckich i dumnych Wybrańców. Do tego dochodzą nowe, tajemnicze Dyscypliny i rytuały oraz opcjonalne zasady i pomysły na przygody. Nie zapomniano też o Magu. „Magical Traditions” zawiera siedem nowych tradycji (m.in. Taoistów i Templariuszy), które korzystają z dziwnych i unikalnych sposobów czarowania. Są tam także porady, jak wprowadzić te tradycje do swoich kronik. 6 sierpnia 2007 |
Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Lipiec-sierpień 2011
— Miłosz Cybowski
Maj-czerwiec 2011
— Miłosz Cybowski
Marzec-kwiecień 2011
— Miłosz Cybowski
Styczeń-luty 2011
— Miłosz Cybowski
Wróżenie z fusów na nowy rok
— Miłosz Cybowski
Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Co przyniesie nowy rok?
— Miłosz Cybowski
Podsumowanie roku 2007 w kraju
— Adrian Kuc
Sierpień 2007
— Dagmara Biała, Miłosz Cybowski
Lipiec 2007
— Miłosz Cybowski
Krótko o komiksach: Zimno i do Wrót Baldura daleko
— Miłosz Cybowski
Ten okrutny XX wiek: Budowle muszą runąć
— Miłosz Cybowski
Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski
W krainie Wojennego Młota: Styczeń 2024
— Miłosz Cybowski
Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski
Krótko o książkach: Lodowa archeologia
— Miłosz Cybowski