Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Activity Go!›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułActivity Go!
Wydawca Piatnik
EAN9001890745591
Info3-16 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kalambury w wersji mini
[„Activity Go!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kalambury ze znanej serii Activity doczekały się wydania kieszonkowego – w sam raz na zbliżające się wakacje.

Agata Hanak

Kalambury w wersji mini
[„Activity Go!” - recenzja]

Kalambury ze znanej serii Activity doczekały się wydania kieszonkowego – w sam raz na zbliżające się wakacje.

Dziękujemy wydawnictwu Piatnik za udostępnienie gry do recenzji

‹Activity Go!›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułActivity Go!
Wydawca Piatnik
EAN9001890745591
Info3-16 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Activity Go!” to pełnowymiarowe kalambury tym razem w opakowaniu wielkości dwóch klasycznych talii kart. W środku mamy za to prawie wszystko, czego będziemy potrzebowali do gry – karty z hasłami, kostkę, klepsydrę i instrukcję. Brakuje jedynie czegoś do notowania zdobytych punktów, o to musimy zadbać we własnym zakresie. O „Activity Original” – pierwowzorze „Activity Go!” pisaliśmy już na łamach Esensji. Są to kalambury, w których hasła prezentujemy za pomocą słów, rysunku lub pantomimy. Pod tym względem nic się w mniejszej wersji nie zmieniło, inny jest tylko sposób wyboru haseł.
A jak dokładnie przebiega rozgrywka? Gracze dzielą się na drużyny, a rozpoczyna wybrany przedstawiciel jednej z nich. Rzuca kostką i deklaruje, jakiej trudności hasło chce prezentować – za trzy, cztery czy pięć punktów. Następnie sprawdza na karcie, co wylosował, czyli co ma przedstawić oraz w jaki sposób. Na każdej karcie mamy aż osiemnaście haseł – po trzy (w różnym stopniu trudności) dla każdego z możliwych wyników na kostce. Liczba oczek determinuje sposób prezentacji zagadki, co oznaczone jest na karcie odpowiednim rysunkiem. Drużyna na odgadnięcie ma tyle czasu, ile trwa przesypanie się piasku w klepsydrze. Jeśli odpowie prawidłowo, to zdobywa liczbę punktów adekwatną do stopnia trudności wybranego hasła. Jeśli zaś nie odpowie, to nic się nie dzieje. W obu przypadkach tura przechodzi na drużynę przeciwną. Czasami można trafić na hasła zapisane czerwoną czcionką, czyli zagadkę dla wszystkich graczy. Punktuje wtedy ten zespół, który jako pierwszy poda prawidłową odpowiedź. Gra kończy się, gdy któraś z drużyn zdobędzie czterdzieści punktów. Oczywiście można wcześniej ustalić, że wygraną zapewnia inny wynik, wszystko zależy od tego, jak długo chcemy się bawić. Można też z powodzeniem grać w trzy osoby. Wtedy każdy z graczy kolejno prezentuje wylosowane hasło, a pozostali je odgadują. W przypadku poprawnej odpowiedzi punkty zdobywają zarówno demonstrujący, jak i odgadujący.
Cieszę się, że popularne kalambury doczekały się wreszcie kompaktowej wersji. Pudełko łatwo schować do torebki czy plecaka i zabrać ze sobą na wakacje czy do znajomych. Do odgadnięcia mamy aż 990 haseł, co gwarantuje zabawę na długie godziny. Małym minusem jest to, że wszystkie one mieszczą się na 55 kartach, więc same karty będą się często powtarzały i mimochodem możemy poznać nawet te zagadki, które nie były jeszcze prezentowane. Nie da się też, w przeciwieństwie do „Activity Original”, z góry planować, w jaki sposób chcemy prezentować hasła. Tu jesteśmy zdani wyłącznie na rzut kostką. Jeżeli nie macie jeszcze kalamburów w swojej kolekcji, to „Activity Go!” jest z pewnością warte polecenia. Niewielkie rozmiary i bardzo duża liczba haseł sprawiają, że jest to tytuł bardzo atrakcyjny. Warto od niego zacząć przygodę z kalamburami, choćby ze względu na bardzo dobry stosunek zawartości do ceny.
koniec
1 czerwca 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.