Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Serpentina›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSerpentina
Producent Amigo
Wydawca G3
EAN4007396099218
Cena27,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Kolorowy zawrót głowy
[„Serpentina” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Trudno stworzyć grę, którą zrozumie dziecko nawet w wieku 3-4 lat i która będzie bawić również dorosłego. Co ważniejsze, ta gra musi rozwijać pewne umiejętności, ale nie może całkiem się na nich opierać – powinna zawierać również element losowy. Wszystkie te zalety i jeszcze więcej posiada „Serpentina”.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Kolorowy zawrót głowy
[„Serpentina” - recenzja]

Trudno stworzyć grę, którą zrozumie dziecko nawet w wieku 3-4 lat i która będzie bawić również dorosłego. Co ważniejsze, ta gra musi rozwijać pewne umiejętności, ale nie może całkiem się na nich opierać – powinna zawierać również element losowy. Wszystkie te zalety i jeszcze więcej posiada „Serpentina”.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Serpentina›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSerpentina
Producent Amigo
Wydawca G3
EAN4007396099218
Cena27,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ta kolorowa i niezwykle sympatyczna gra składa się z talii pięćdziesięciu porządnie wykonanych kart. Zabawa polega na układaniu węży różnej długości, dociągając po kolei po jednej karcie. Na nich znajdują się dwukolorowe fragmenty węży oznaczone tak, iż każda z części karty ma inną barwę. Oczywiście wąż też musi posiadać ogon i głowę, tak więc w talii znajduje się 7 głów i ogonów, a każdy z nich jest jednego koloru. Gracz po dociągnięciu fragmentu węża musi umieścić go tak, by sąsiednie kolory pasowały do siebie. Jeżeli istnieje możliwość zespolenia dwóch fragmentów węża właśnie dociągniętą kartą, gracz, o ile to zauważy, może je złączyć. Zawodnik, który umieści głowę lub ogon zakańczając węża (czyli zwierzak będzie posiadał początek i koniec, jak Bóg przykazał) zabiera go. Pod koniec gry zliczane są karty zabrane przez każdego z graczy; wygrywa osoba z największą ich liczbą.
Zasady są niezwykle proste, co nie zmienia faktu, że gra dostarcza ogromnej ilości zabawy. Układanie węży ma w sobie to coś. Ciężko sprecyzować, co tak naprawdę utrzymuje dorosłego gracza przy tej grze, ale jest w niej pewna magia, zapewniająca sporo rozrywki. Natomiast dzieci uczą się dopasowywać kolory – tym samym rozwijają myślenie przestrzenne, gdyż należy odpowiednio obracać karty. Rozwijana jest też spostrzegawczość, ponieważ trzeba zauważyć, czy istnieje możliwość złączenia dwóch oddzielnych fragmentów węża przy pomocy dociągniętej karty. Ale co nam by przyszło z tego, że gra tylko rozwija, jeśli dziecko by się dobrze nie bawiło, prawda? Kupując ten tytuł mamy pewność, że najmłodsi będą z chęcią układać kolorowe karty z fragmentami sympatycznie wyglądających gadów. Grę w dodatku wykonano z grubej tekturki, więc jest bardziej odporna na umorusane rączki i zagięcia niż zwykłe karty.
Mówiąc krótko, gra na pewno przypadnie do gustu całej rodzinie i zapewni jej zabawy na długo, w dodatku za niewygórowaną cenę.
koniec
2 marca 2010

Komentarze

07 III 2010   00:19:11

Mogę z czystym sumieniem potwierdzić słowa recenzenta - gra wciągnęła nie tylko mnie (można grać samemu, jakby to był pasjans), ale i moją żonę, i nasze przedszkolne dzieci.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Gry do plecaka: Familijne wojaże
— Wojciech Gołąbowski, Kamil Sambor

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.