Świetlica w Zielonej GórzeBWA Zielona Góra Agnieszka Błędowska – Świetlica | Otwarcie 15.03., godz. 19:00 | Wystawa czynna do 30.03.2019
BWA Zielona GóraŚwietlica w Zielonej GórzeAgnieszka Błędowska – Świetlica | Otwarcie 15.03., godz. 19:00 | Wystawa czynna do 30.03.2019 Świetlica. Miejsce – przestrzeń, w której spędzisz wolny czas, poddasz się re – kreacji i re – generacji, zabawie, rozwiniesz zainteresowania i zintegrujesz się społecznie. Przez narracje, które proponuję doświadczysz zaangażowania w kontakcie z przedmiotem gry – grupowo albo indywidualnie. Nieintuicyjne mechaniki gier, przy pomocy których przywołuję jedynie wyobrażenia doświadczeń, mogą wywołać reakcje – zaskoczenia, zakłopotania, strachu, śmiechu czy dyskomfortu tylko. To co proponuję, zapraszając do „zabawy”, nie jest wcale jednoznaczne. Tworzę w przestrzeni Galerii kilka punktów – miejsc do gry, a bieg wydarzeń i bezsensowne elementy świata składają się tu jakoś w całość. Mechaniki gier stały się inspiracją do stworzenia gier w takiej formie – potraktowałam je jako narzędzia, a nie przedmioty zabawy, co pokazuje ich możliwości do wykorzystania w interakcjach artystycznych i społecznych. W ten sposób stają się narzędziami komunikacji i wymiany – do testowania w bezpiecznych warunkach symulacji, bez bezpośredniego narażania na trudności realnej sytuacji. Gracz wciela się w zaplanowaną dla niego rolę. Gra angażuje jego emocje i zainteresowanie w podobnym stopniu co realność zdarzeń. Zapraszam do gry z konkretnych powodów. Stwarzam formy gier, narracje, reguły, zasady i rekwizyty. Możesz zmierzyć się z grą albo znaleźć się przeciwko grze. Gry postrzegamy jako: tymczasowe światy w świecie zwyczajnym, służące wykonaniu zamkniętej w sobie czynności, mają jasną strukturę i rządzą się własnymi regułami. To reguły tworzą porządek.1) W grach perswazyjnych rozrywka nie stanowi ich głównego celu – mogą popularyzować poglądy, stanowiska i opcje. Mogą służyć ideologizacji i propagandzie. Zwracać uwagę na problemy faktycznie istniejące w rzeczywistości i przedstawiać je z subiektywnej perspektywy. Mogą być oceną i komentarzem. Gra perswazyjna jest krótka i nieskomplikowana, ma wciągać w określoną przestrzeń znaczeń. Czy jest rozrywką? Mechaniki gier pełne są transpozycji i związków z realnością, z życiem codziennym, z aktualnością wydarzeń i podobieństw w odniesieniu do relacji społecznych. W grach planszowych i sytuacyjnych wykorzystuję ich możliwości w ustanawianiu reguł i zasad, tworzę pola interakcji w odniesieniu do realnych problemów społecznych. Jakkolwiek gry ze swej natury są czymś odrębnym i wewnętrznie zorganizowanym, jednak odległym od prawdziwego życia, oddzielonym, przez czas i miejsce – to mają jasną strukturę i rządzą się własnymi regułami. A jeśli wchodzisz do gry musisz tych reguł przestrzegać. Niezwykłość gry zapewnia narracja, rodzaj umowy między twórcami historii a jej uczestnikami. Działania podejmowane przez każdego z uczestników gry mają wpływ na pozostałych. Uczestnicy grając współzależą społecznie, chociaż ich strategie celują indywidualnie w jak najlepszy wynik. Istnieją mechanizmy wciągające gracza w świat gry i podtrzymujące jego zainteresowanie. Status, osiągnięcia, poczucie wspólnoty, współzawodnictwo, zagrożenie i niechęć do straty, te wszystkie elementy odnajdujemy w grze. Gra to wspólnota, grupa, drużyna, strategie i sojusze – z indywidualnym zyskiem. Agnieszka Błędowska studia na PWSP/UAP w Poznaniu ukończyła w 1993 roku na kierunku Grafika. Od 1993 pracuje jako wykładowca i adiunkt. Obecnie w Szczecinie w ZUT, w Katedrze wzornictwa. Prowadziła zajęcia w zakresie Intermediów, Rysunku, Projektowania graficznego i Komunikacji wizualnej. Zajmuje się grafiką, fotografią, rysunkiem, tworzy obiekty. Głównym rysem jej działań artystycznych jest ich intermedialność. Wybiera takie narzędzia edycji, które najlepiej zrealizują zamysł artystyczny. Motywy i inspiracje zwykle się przenikają. Teraz szczególnie interesuje ją gra jako struktura możliwych relacji społecznych i wynikające z niej prawdopodobne interakcje. 15 marca 2019 1) J.Huizinga, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2017 65-048 Zielona Góra, Al. Niepodległości 19 tel. 68 325-37-26 fax 68 325-37-26 Czynne: wt-so 12-19; ni 11-17 Wstęp: 1,50 / 1,00 zł; we wtorki wstęp wolny |
Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Rajmund Ziemski
Znak i kolor
Wernisaż: 12 kwietnia 2024
Wystawa czynna do 8 września 2024
Kuratorzy: Katarzyna Ziemska i Paweł Witkowski
Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
BWA Zielona Góra
— Zwierzę Ci się, kochanie, w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Dorodango w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Stan nieważności w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Rachunek z miłości platonicznej w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Odludzkie w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Rok Rzeźby w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Błogobzbzbzstan w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Pluralador w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Małe obrazy w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra
— Nić w Zielonej Górze