Nazwisko | Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza |
WWW | Polska strona |
Niebezpieczne związki mężczyzn na skraju załamania nerwowegoNasz magazyn promuje kulturę popularną. Jednak od czasu do czasu na niejednego redaktora przychodzi taka chwila, że zrzuca wymiętą bluzę i wytarte sztruksy, zakłada garnitur i w pełnym rynsztunku udaje się na spotkanie z tzw. „kulturą wysoką”. Na przykład do Miejskiego Teatru im. Witolda Gombrowicza. „Niebezpieczne związki”, „Wariat i zakonnica” oraz „Mężczyźni na skraju załamania nerwowego” to tylko niektóre propozycje gdyńskiego teatru na listopad. Może warto się wybrać?
Teatr Miejski im. Witolda GombrowiczaNiebezpieczne związki mężczyzn na skraju załamania nerwowegoNasz magazyn promuje kulturę popularną. Jednak od czasu do czasu na niejednego redaktora przychodzi taka chwila, że zrzuca wymiętą bluzę i wytarte sztruksy, zakłada garnitur i w pełnym rynsztunku udaje się na spotkanie z tzw. „kulturą wysoką”. Na przykład do Miejskiego Teatru im. Witolda Gombrowicza. „Niebezpieczne związki”, „Wariat i zakonnica” oraz „Mężczyźni na skraju załamania nerwowego” to tylko niektóre propozycje gdyńskiego teatru na listopad. Może warto się wybrać? Teatr Miejski im. Witolda GombrowiczaLogo teatru
Listopadowy repertuar obejmuje siedem spektakli, więc jest w czym wybierać. Zwolennikom klasyki przypadną do gustu „Wariat i zakonnica”, „Śluby panieńskie” i „Niebezpieczne związki”. Mimo że to tytuły znane, warto powiedzieć o nich więcej. • • • Rzecz dzieje się w domu wariatów. On, Mieczysław Walpurg, jest poetą – oczywiście demonicznym – albo wariatem – jak kto woli. To zestawienie arcyniebezpieczne. Zabójcze narkotyki, nieprzewidziane morderstwa, śmiercionośna poezja, specyficzni psychiatrzy i piękna zakonnica. „Wariat i zakonnica” – Stanisław Ignacy Witkiewicz, reżyseria: Jacek Bunsch; 17 (premiera studencka), 18 i 19 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 1 godz. 15 minut, bez przerwy. • • • „Śluby panieńskie” – Aleksander Fredro, reżyseria: Dorota Kolak; 14, 15 i 16 listopada, godz. 11.00. Spektakl trwa 2 godziny 40 minut, z jedną przerwą. • • • Ta, należąca już dziś do kanonu klasyki literatury, historia porusza kwestie najważniejsze, stawia pytania o granice wolności, o ponadczasowy konflikt między rozumem i sercem, ale i między kobietą i mężczyzną… „Niebezpieczne związki” – Christopher Hampton, reżyseria: Jacek Bunsch; 23, 24, 25 i 26 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 2 godziny, z jedną przerwą. • • • Piosenki Edith Piaf, zwanej pieszczotliwie „wróbelkiem”, doczekały się już wielu interpretacji. Jedna z ostatnich – i niezbyt udanych – należy do włoskiej piosenkarki ukrywającej się pod pseudonimem In-Grid. Ponieważ „Milord” w wykonaniu rzeczonej artystki potrafi do cna obrzydzić piosenkę francuską, warto wyłączyć radio i wybrać się do teatru. „Piaf”, w reżyserii Jana Szurmieja, swój sukces zawdzięcza odtwórczyni roli głównej – Dorocie Lulce. Nawet recenzenci „Gazety Wyborczej”, którzy niechętnie obdarzają swoimi łaskami, pisali: Dorota Lulka, tytułowa Edith Piaf, jest niekwestionowaną królową przedstawienia. Na „Piaf” warto wybrać się właśnie dla odtwórczyni głównej roli. „Piaf” – Pam Gems, inscenizacja, reżyseria i choreografia: Jan Szurmiej; 9 i 10 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 2 godziny 30 minut, z jedną przerwą. • • • „Związek otwarty” – Dario Fo, Franca Rame, reżyseria: Tomasz Man; 7 i 8 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 1 godzinę 15 minut, bez przerwy. • • • Jako kontrabasista – znakomity Dariusz Siastacz znany z roli tytułowej w musicalu „Zorba”. Jak donosi prasa, aktor za solówkę na kontrabasie dostał gromkie brawa, a po przedstawieniu publiczność nie dała mu zejść ze sceny. Po prostu właściwy człowiek na właściwym miejscu. „Kontrabasista” – Patrick Süskind, opracowanie reżyserskie: Jacek Bunsch; 21 i 22 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 1 godzinę 30 minut, bez przerwy. • • • Najnowsza tragikomedia Anny Burzyńskiej, a w niej czterech mężczyzn zdrowych, bez problemów i większych nałogów, o ustabilizowanej pozycji zawodowej i towarzyskiej, o ugruntowanych poglądach. Łączy ich wszystko: zainteresowania, przekonania, kobieta. Prawdziwa męska przyjaźń. Oto: Art, Mateo, Aleks i Kris – mężczyźni na skraju załamania nerwowego i Monika – kobieta ich życia i … śmierci. „Mężczyźni na skraju załamania nerwowego” – Anna Burzyńska, reżyseria: Piotr Łazarkiewicz; 4 i 5 listopada, godz. 19.00. Spektakl trwa 1 godzinę 40 minut, bez przerwy. Ponadto Jazz Cafe Scena w Teatrze Miejskim zaprasza na jazzowe poniedziałki zawsze o 19.00, w każdy piątek po spektaklu – koncert. 30 października 2006 Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza
ul. Bema 26 81-381 Gdynia tel./fax +48 58 661 71 23 tel. +48 58 620 88 01 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński