EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Musimy porozmawiać o Kevinie |
Tytuł oryginalny | We Need to Talk About Kevin |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | Lynne Ramsay |
Zdjęcia | Seamus McGarvey |
Scenariusz | Lynne Ramsay |
Obsada | Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly, Siobhan Fallon |
Muzyka | Jonny Greenwood |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 110 min |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Pokochaj mnie, jeśli potrafisz |
EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Musimy porozmawiać o Kevinie |
Tytuł oryginalny | We Need to Talk About Kevin |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | Lynne Ramsay |
Zdjęcia | Seamus McGarvey |
Scenariusz | Lynne Ramsay |
Obsada | Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly, Siobhan Fallon |
Muzyka | Jonny Greenwood |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 110 min |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Uwielbiam "Ratcatchera", który w polskich kinach nosił tytuł "Nazwij to snem", więc pewnie pójdę.
"Autorką" "Musimy porozmawiać o Kevinie" jest Lionel Shriver.
Lynne Ramsay jest reżyserem filmu ze scenariuszem na podstawie książki.
co za bzdura. eva jako współzesna Lady Makbet?? W którym momencie? Lady Makbet chciala władzy, była mocną, zdetermninowaną kobietą, a Eva jest bierna i mało witalna. i "młodocviany Mefistofeles"?? Na Boga, jakież to dobro, choćby nieswiadomie, uczynił ten chłopiec?
Proponuję bardziej uważnie czytac szkolne lektury, zanim zacznie się pisać pseudo-intelektualne recenzje
Z tą Lady Makbet też się trochę zdziwiłam, bo bohaterka Szekspira namawiała do zbrodni swojego męża, a chyba nie jest tak w tym przypadku?
Lady Makbet jest tutaj jak najbardziej na miejscu: po pierwsze jako psychiczny konstrukt kobiety, która cierpi za niepopełnione zbrodnie. Lady M. nie zabijała, namawiała i owszem, ale sama nie podjęła żadnej czynności-była równie bierna co zamkowy odźwierny. Eva czuła się podobnie, gdyż obwiniała się (poprzez zaprzepaszczoną relacje z synem w jego dzieciństwie) do popełnionej przez niego zbrodni. Jej poczucie winy przebija przez niemal każdą scenę tego filmu, a jego uwieńczeniem jest dosłowna aluzja do Lady M.-czerwona farba. Po drugie istotny aspekt zaprzeczenia swojego macierzyństwa. Lady Makbet jest pionierem jeśli chodzi o niechęć do gotowania zupek i przewijania pieluch. Całe życie podążała jedynie za swoja ambicją bycia kimś lepszym, zrobieniem kariery na dworze. Czyż nie z tego wynikała frustracja Ewy po urodzeniu Kevina? No i rzeczywiście Szekspira nie ruszajmy, jak można było przełożyć relację z mężem na relację z synem, nie do wyobrażenia, już pomijając, że nie o nich tu chodzi. Edyp się w grobie przewraca!
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (DVD)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Karolina Ćwiek-Rogalska, Anna Kańtoch, Mateusz Kowalski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (DVD)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Karolina Ćwiek-Rogalska, Anna Kańtoch, Mateusz Kowalski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Pozamiatane
— Łukasz Gręda
Ręce opadły
— Łukasz Gręda
Lost
— Łukasz Gręda
Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda
Strzelają się
— Łukasz Gręda
Gumowe kule
— Łukasz Gręda
W ciemność
— Łukasz Gręda
Zaczęło się
— Łukasz Gręda
Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda
Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda
"Skomplikowana narracja" w świetle pierwszego, streszczającego cały, ale to cały film przestaje być skomplikowana.