Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Od nowa: Odc. 2. Mężu, gdzie jesteś?
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jasne, że każdy może po prostu zapomnieć komórki, więc łatwo moglibyśmy złożyć obawy głównej bohaterki na karb zbyt wybujałej wyobraźni. Wszystko jednak zaczyna wskazywać na to, że Jonathanowi Fraserowi w rzeczywistości zależało, żeby nikt nie mógł się z nim skontaktować.

Marcin Mroziuk

Od nowa: Odc. 2. Mężu, gdzie jesteś?
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Jasne, że każdy może po prostu zapomnieć komórki, więc łatwo moglibyśmy złożyć obawy głównej bohaterki na karb zbyt wybujałej wyobraźni. Wszystko jednak zaczyna wskazywać na to, że Jonathanowi Fraserowi w rzeczywistości zależało, żeby nikt nie mógł się z nim skontaktować.

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grace wprawdzie stara się zachować zdrowy rozsadek, ale przychodzi jej to z coraz większym trudem wraz z wydłużającym się czasem bez żadnej wiadomości od męża. Jej niepokój jeszcze wzrasta, kiedy kolega z pracy Jonathana w trakcie rozmowy nie chce udzielić odpowiedzi na jej pytania, zasłaniając się tajemnicą zawodową. Trudno się byłoby dziwić, że kobieta czuje się z każdą chwilę bardziej zagubiona, bo przecież ufała mężowi, a najwyraźniej jego rzekomy pobyt na konferencji onkologicznej w Cleveland to zwykła zasłona dymna!
Dotychczasowe odkrycia nie przygotowują jednak Grace na rewelacje, którymi niedługo później uraczy ją detektyw Joe Mendoza. Otóż policja początkowo podejrzewa ją, że ukrywa przed nimi Jonathana, a bajeczkę o jego wyjeździe do Cleveland opowiedziała jedynie w celu odwrócenia ich uwagi. Okazuje się bowiem, że trzy miesiące wcześniej został zwolniony ze szpitala, co skutecznie ukrywał przed własną żoną… Jakby tego mało jego pacjentem był syn Eleny, a Jonathan w stosunku do niej nie ograniczył się do kontaktów jedynie na gruncie zawodowym. A skoro mąż zamordowanej ma alibi, to całkiem zrozumiałe jest, że właśnie pan Fraser trafia na pierwsze miejsce na liście podejrzanych.
Widzimy więc, że dotychczasowe życie głównej bohaterki dosłownie legło w gruzach. Mąż nie tylko dopuszczający się zdrady, ale także mogący być wkrótce oskarżony o zabójstwo, policjanci w trakcie przeszukania wywracający do góry nogami cały jej dom, wreszcie reporterzy wyczekujący przed domem Fraserów i szkołą ich syna. Czy przez tyle lat kochająca żona była po prostu aż tak ślepa, że kompletnie nie dostrzegała ciemnej strony osobowości Jonathana, czy też te podejrzenia uda się rozwiać po jego powrocie?
Co gorsza, większość znajomych odwraca się od Grace, a na prawdziwe wsparcie może liczyć jedynie ze strony ojca (w tej roli niezwykle przekonująco wypada Donald Sutherland). Inną sprawą jest, że można było nieco subtelniej ukazać nam wątpliwości targające główną bohaterką, a nie kazać nam oglądać na ekranie ujęcia przedstawiające jej wyobrażenia dotyczące męża czy miejsca zbrodni. Nie ulega jednak wątpliwości, że zabieg ten pomaga w przekonaniu widzów o tym, że nie można do końca polegać na obserwacjach Grace, kiedy wydaje jej się na przykład, że dostrzega kogoś w pobliżu domku na plaży, w którym chce z synem poczekać, aż sytuacja się uspokoi. To wszystko ma być oczywiście przygrywką przed niezwykle emocjonującym – przynajmniej w zamierzeniu twórców – zakończeniem odcinka, ale w tym przypadku zachowanie głównej bohaterki nie jest dla nas aż tak wielkim zaskoczeniem.
koniec
19 marca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.