Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Od nowa: Odc. 6. Miłość, nienawiść i sprawiedliwość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie jest specjalnym zaskoczeniem, że wreszcie dowiadujemy się, kto zabił Elenę Alves. Istotne jest jednak, że przedstawione widzom wyjaśnienie przebiegu wydarzeń tamtej feralnej nocy jest spójne i logiczne. Ale zanim do tego dojdzie, czeka na nas jeszcze kilka zwrotów akcji.

Marcin Mroziuk

Od nowa: Odc. 6. Miłość, nienawiść i sprawiedliwość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Nie jest specjalnym zaskoczeniem, że wreszcie dowiadujemy się, kto zabił Elenę Alves. Istotne jest jednak, że przedstawione widzom wyjaśnienie przebiegu wydarzeń tamtej feralnej nocy jest spójne i logiczne. Ale zanim do tego dojdzie, czeka na nas jeszcze kilka zwrotów akcji.

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak można było przewidzieć, odnalezienie narzędzia zbrodni wywołuje małe trzęsienie ziemi w rodzinie Fraserów. Szkopuł tkwi bowiem w tym, że oddanie go policji mogłoby nie tylko pozwolić na przesądzenie o winie bądź niewinności Jonathana, ale także wpakować w poważne kłopoty Henry’ego. Jasne jest, że chłopiec chciał chronić ojca, ale w tym momencie wcale nie możemy być pewni, czy nie osiągnął efektu odwrotnego od zamierzonego. Nic dziwnego, że w sytuacji wspólnego zagrożenia wszyscy zgadzają się postąpić zgodnie z sugestią Haley Fitzgerald, odkładając na bok rozważania o etycznych aspektach takiego rozwiązania.
Niedługo później jesteśmy świadkami dalszego ciągu procesu. Oczywiste jest, że wrażenie, jakie Jonathan wywrze na przysięgłych w trakcie swego przesłuchania, może mieć kluczowy wpływ na ich werdykt. I trzeba przyznać, że mężczyzna wypada całkiem przekonująco, kiedy prezentuje się jako człowiek wprawdzie ułomny, ale zarazem pozbawiony skłonności do przemocy i niezdolny do popełnienia morderstwa. Obecni na sali sądowej mogą wiec nabrać poważnych wątpliwości, czy lekarz starający się za wszelką cenę ratować swoich pacjentów, mógłby komuś w tak bestialski sposób odebrać życie.
Jeszcze bardziej poruszające okazują się zeznania Miguela Alvesa. Cóż z tego, że chłopiec nie chce zaszkodzić ojcu ani źle mówić o rodzicach, jeśli Haley Fitzgerald stawia takie pytania, że w praktyce nie ma on żadnej możliwości, aby odeprzeć jej atak. Doskonale rozumiemy więc emocjonalną reakcję Fernando, która wynika jedynie z troski o syna. W tym momencie szanse Jonathana na uniewinnienie nie wyglądają już tak źle, ale żadna ze stron nie może mieć pewności co do końcowego sukcesu. Szalę na stronę męża może zaś przeważyć Grace – oczywiście pod warunkiem, że będzie równie przekonująca jak Jonathan. I trzeba przyznać, że obserwowanie jej przesłuchania dostarczy nam rzeczywiście wielu emocji.
Warto dodać, że niezależnie od tego, czy ostatecznie udaje się wskazać prawdziwego winnego, sam przebieg procesu daleki jest od wzorcowego. Obie strony wielokrotnie bowiem sięgają po brudne zagrywki, które zwyczajnie niewiele mają wspólnego z rzetelnym wymiarem sprawiedliwości. W efekcie morderca nie jest jedyną postacią, na którą patrzymy z lękiem… Inną sprawą jest, że finał tej historii nie będzie miał wcale miejsca na sali sądowej, lecz na moście. W dodatku twórcy w scenie kulminacyjnej podgrzewają emocje naprawdę do maksimum, co akurat może trochę zirytować pewną część widzów.
W każdym razie nie ulega wątpliwości, że niezły scenariusz z dobrze skonstruowaną intrygą kryminalną dzięki znakomitej grze aktorskiej i sprawnej reżyserii zaowocował przykuwającym uwagę widowiskiem. Dzięki temu „Od nowa” ma szansę przypaść do gustu wielbicielom dobrych dramatów sądowych.
koniec
29 marca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.