Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Women Make Movies na OFF PLUS CAMERA

Esensja.pl
Esensja.pl
WOMEN MAKE MOVIES to sekcja, na którą złożą się filmy, które w bardzo wyrazisty sposób ukazują pasję, talent i zaangażowanie kobiet zarówno w eksplorację nowych form wyrazu sztuki filmowej, jak i ulepszanie rzeczywistości. Sekcja przygotowana została w 40. rocznicę powstania organizacji WOMEN MAKE MOVIES, której głównym celem jest popularyzowanie portretów silnych kobiet oraz piętnowanie ich fałszywych obrazów, jakie funkcjonują w mediach.

Women Make Movies na OFF PLUS CAMERA

WOMEN MAKE MOVIES to sekcja, na którą złożą się filmy, które w bardzo wyrazisty sposób ukazują pasję, talent i zaangażowanie kobiet zarówno w eksplorację nowych form wyrazu sztuki filmowej, jak i ulepszanie rzeczywistości. Sekcja przygotowana została w 40. rocznicę powstania organizacji WOMEN MAKE MOVIES, której głównym celem jest popularyzowanie portretów silnych kobiet oraz piętnowanie ich fałszywych obrazów, jakie funkcjonują w mediach.
The Body Beautiful
The Body Beautiful
Festiwal OFF PLUS CAMERA zaprezentuje specjalną selekcję 10. odważnych, bezkompromisowych produkcji WOMEN MAKE MOVIES. Wśród nich znalazły się zarówno dokumenty, fabuły, jak i filmy krótkometrażowe. W każdym z nich kobiety-reżyserki pochylają się nad ludzkimi radościami i słabościami, często wykorzystując osobiste doświadczenia do zrozumienia otaczającego świata, odwołując się i do przeszłości, jak i współczesności, penetrując tematy, które szczególnie dotyczą kobiet.
W „The Price of Sex” Mimi Chakarova przeprowadza przejmujące dochodzenie w sprawie handlu kobietami zmuszanymi do prostytuowania się daleko od rodzinnych domów. Reżyserka podróżuje przez tereny Europy Wschodniej, najbardziej dotknięte tym „zjawiskiem”, docierając aż do Grecji, Turcji i Dubaju. W „Atomic Mom” M.T. Silvia opowiada o swojej matce, niegdyś tajnej pracownicy rządowej, która obecnie – już jako pokojowa aktywistka – próbuje zmienić postrzeganie atomowego dziedzictwa Ameryki.
Atomic Mom
Atomic Mom
Zupełnie inny rodzaj filmowych doznań proponuje Julie Dash w krótkometrażowym fabularnym „Illusions”, który poprzez osadzenie akcji w 1942 roku w fikcyjnym hollywoodzkim studiu filmowym snuje refleksję nad rolą i funkcją Fabryki Snów w czasie wojny. „All Water Has a Perfect Memory” Natalii Almady to krótkometrażowy dokument zainspirowany esejem Toni Morrison, który pokazuje refleksje nad kulturowymi i genderowymi różnicami pomiędzy Ameryką a Meksykiem. W „Orchids: My Intersex Adventure” Phoebe Hart zwraca kamerę na siebie, próbując odkryć własną interseksualną tożsamość. Syndrom, z którym się urodziła, zwany wcześniej „hermafrodytyzmem”, jest bardzo wstydliwy, reżyserka próbuje więc zrozumieć także historie innych osób nim dotkniętych.
The Fat Body In(Visible)
The Fat Body In(Visible)
„Buoyant” Julie Wyman, kolejny krótkometrażowy eksperymentalny dokument, opowiada o grupie otyłych pływaczek synchronicznych, promując jednocześnie akceptację własnego ciała oraz przełamywanie kulturowych stereotypów. Walkę z ograniczającym kultem piękna podejmuje również Margitte Kristjansson w krótkometrażowym „The Fat Body In(Visible)”, którego dwie bohaterki wykorzystują portale społecznościowe, by udowodnić, że dyskryminacja pod względem ciała jest wielkim złem. Problematykę wpojonych kulturowo wyobrażeń o ciele podejmuje także Ngozi Onwurah w „The Body Beautiful” – to odważna, nieszablonowa historia białej matki, która przechodzi mastektomię i jej czarnej córki, rozpoczynającej karierę modelki.
Illusions
Illusions
„Night Cries. A Rural Tragedy” to krótkometrażowa opowieść o Aborygence opiekującej się białą matką. Poprzez przykład tych dwóch kobiet Tracey Moffatt podejmuje bolesną problematykę australijskiej polityki asymilacyjnej. Z kolei osadzona na tym samym kontynencie „Scarlet Road” w reżyserii Catherine Scott ukazuje Rachel Wotton, pracownicę społeczną, która głosi, że dotyk i seksualna intymność mogą mieć wysoce terapeutyczne oddziaływanie na ludzką egzystencję, ale nie może przebić się przez mur ludzkich obaw.


Orchids: My Intersex Adventure
Orchids: My Intersex Adventure


The Price of Sex
The Price of Sex
koniec
13 marca 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Promocja: Czy zawód programisty to wciąż przyszłościowa profesja?

26 IV 2024

Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?

więcej »

Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?

19 IV 2024

Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.