Women Make Movies na OFF PLUS CAMERAWOMEN MAKE MOVIES to sekcja, na którą złożą się filmy, które w bardzo wyrazisty sposób ukazują pasję, talent i zaangażowanie kobiet zarówno w eksplorację nowych form wyrazu sztuki filmowej, jak i ulepszanie rzeczywistości. Sekcja przygotowana została w 40. rocznicę powstania organizacji WOMEN MAKE MOVIES, której głównym celem jest popularyzowanie portretów silnych kobiet oraz piętnowanie ich fałszywych obrazów, jakie funkcjonują w mediach.
Women Make Movies na OFF PLUS CAMERAWOMEN MAKE MOVIES to sekcja, na którą złożą się filmy, które w bardzo wyrazisty sposób ukazują pasję, talent i zaangażowanie kobiet zarówno w eksplorację nowych form wyrazu sztuki filmowej, jak i ulepszanie rzeczywistości. Sekcja przygotowana została w 40. rocznicę powstania organizacji WOMEN MAKE MOVIES, której głównym celem jest popularyzowanie portretów silnych kobiet oraz piętnowanie ich fałszywych obrazów, jakie funkcjonują w mediach. Festiwal OFF PLUS CAMERA zaprezentuje specjalną selekcję 10. odważnych, bezkompromisowych produkcji WOMEN MAKE MOVIES. Wśród nich znalazły się zarówno dokumenty, fabuły, jak i filmy krótkometrażowe. W każdym z nich kobiety-reżyserki pochylają się nad ludzkimi radościami i słabościami, często wykorzystując osobiste doświadczenia do zrozumienia otaczającego świata, odwołując się i do przeszłości, jak i współczesności, penetrując tematy, które szczególnie dotyczą kobiet. W „The Price of Sex” Mimi Chakarova przeprowadza przejmujące dochodzenie w sprawie handlu kobietami zmuszanymi do prostytuowania się daleko od rodzinnych domów. Reżyserka podróżuje przez tereny Europy Wschodniej, najbardziej dotknięte tym „zjawiskiem”, docierając aż do Grecji, Turcji i Dubaju. W „Atomic Mom” M.T. Silvia opowiada o swojej matce, niegdyś tajnej pracownicy rządowej, która obecnie – już jako pokojowa aktywistka – próbuje zmienić postrzeganie atomowego dziedzictwa Ameryki. Zupełnie inny rodzaj filmowych doznań proponuje Julie Dash w krótkometrażowym fabularnym „Illusions”, który poprzez osadzenie akcji w 1942 roku w fikcyjnym hollywoodzkim studiu filmowym snuje refleksję nad rolą i funkcją Fabryki Snów w czasie wojny. „All Water Has a Perfect Memory” Natalii Almady to krótkometrażowy dokument zainspirowany esejem Toni Morrison, który pokazuje refleksje nad kulturowymi i genderowymi różnicami pomiędzy Ameryką a Meksykiem. W „Orchids: My Intersex Adventure” Phoebe Hart zwraca kamerę na siebie, próbując odkryć własną interseksualną tożsamość. Syndrom, z którym się urodziła, zwany wcześniej „hermafrodytyzmem”, jest bardzo wstydliwy, reżyserka próbuje więc zrozumieć także historie innych osób nim dotkniętych. „Buoyant” Julie Wyman, kolejny krótkometrażowy eksperymentalny dokument, opowiada o grupie otyłych pływaczek synchronicznych, promując jednocześnie akceptację własnego ciała oraz przełamywanie kulturowych stereotypów. Walkę z ograniczającym kultem piękna podejmuje również Margitte Kristjansson w krótkometrażowym „The Fat Body In(Visible)”, którego dwie bohaterki wykorzystują portale społecznościowe, by udowodnić, że dyskryminacja pod względem ciała jest wielkim złem. Problematykę wpojonych kulturowo wyobrażeń o ciele podejmuje także Ngozi Onwurah w „The Body Beautiful” – to odważna, nieszablonowa historia białej matki, która przechodzi mastektomię i jej czarnej córki, rozpoczynającej karierę modelki. „Night Cries. A Rural Tragedy” to krótkometrażowa opowieść o Aborygence opiekującej się białą matką. Poprzez przykład tych dwóch kobiet Tracey Moffatt podejmuje bolesną problematykę australijskiej polityki asymilacyjnej. Z kolei osadzona na tym samym kontynencie „Scarlet Road” w reżyserii Catherine Scott ukazuje Rachel Wotton, pracownicę społeczną, która głosi, że dotyk i seksualna intymność mogą mieć wysoce terapeutyczne oddziaływanie na ludzką egzystencję, ale nie może przebić się przez mur ludzkich obaw. 13 marca 2012 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz