Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Lato z polską animacją

Esensja.pl
Esensja.pl
23 czerwca TVP Kultura rozpoczęła emisję nowego pasma „Lato z polską animacją” w którym od poniedziałku do soboty o godz. 20.00 emitowane są arcydzieła mistrzów rodzimej animacji.

Lato z polską animacją

23 czerwca TVP Kultura rozpoczęła emisję nowego pasma „Lato z polską animacją” w którym od poniedziałku do soboty o godz. 20.00 emitowane są arcydzieła mistrzów rodzimej animacji.
TVP Kultura włącza się tym samym w obchody 60-lecia polskiej animacji. Specjalnie z tej okazji zostało utworzone pasmo najważniejszych polskich filmów animowanych, w którym emitowane będą arcydzieła takich mistrzów jak: Jan Lenica, Walerian Borowczyk, Zbigniew Rybczyński, Witold Giersz, Daniel Szczechura, Ryszard Czekała – od pierwszych polskich filmów animowanych z lat czterdziestych po najnowsze osiągnięcia.
Zaprezentowane będą zapomniane arcydzieła, filmy eksperymentalne, legendarne perełki mistrzów animacji a także prace najmłodszych twórców. Wyboru filmów dokonał Marcin Giżycki - wybitny historyk sztuki i filmu. Warto zaznaczyć, iż część z filmów prezentowanych w cyklu „ Lato z polską animacją” ukaże się w telewizji po raz pierwszy.
Zestawy:
I.
ZA KRÓLA KRAKUSA, Z. Wasilewski, 1947, 14’30
TRAKTOR A-1, Z. Lachur, 1949, 10’

II.
KOZIOŁECZEK, L. Marszałek, 1953, 8’40”
CYRK, W. Haupe, 1954, 14’10”

III.
BYŁ SOBIE RAZ…, J. Lenica & W. Borowczyk, 1957, 8’30”
DOM, J. Lenica & W. Borowczyk, 1958, 11’
SZKOŁA, W. Borowczyk, 1958, 6’40

IV.
PAN RZEPKA I JEGO CIEŃ, W. Wajser, 1957, 7’20”
MYSZKA I KOTEK, W. Nehrebecki, 1958, 8’31
NEONOWA FRASZKA, W. Giersz, 1959, 8’30”

V.
SZTANDAR MŁODYCH, J. Lenica & W. Borowczyk, 1957, 2’
NOWY JANKO MUZYKANT, J. Lenica, 1960, 11’

VI.
OSTROŻNOŚĆ, J. Kotowski, 1957, 8’
ZMIANA WARTY, W. Haupt & H. Bielińska, 1958, 7’40
BULANDRA I DIABEŁ, J. Zitzman, 1959, 8’25

VII.
UWAGA, DIABEŁ!, Z. Wasilewski, 1959, 11’
TURNIEJ, W. Nehrebecki, 1959, 9’20
MAŁY WESTERN, W. Giersz, 1960, 5’30

VIII.
KONFLIKTY, D. Szczechura, 1960, 7’
ZA BOREM ZA LASEM, W. Nehrebecki, 1961, 11’
IGRASZKI, K. Urbański, 1962, 7’

IX.
LABIRYNT, J. Lenica, 1962, 14’
DON JUAN, J. Zitzman, 1963, 11’

X.
PRZYGODA W PASKI, A. Maliszewska, 1960, 11’
HYDRAULICY, Z. Wdokówna-Ołdak, 1962, 12’

XI.
MASZYNA, D. Szczechura, 1962, 6’
OCZEKIWANIE, W. Giersz, L. Perski, 1962, 9’
MOTO-GAZ, K. Urbański, 1963, 10’

XII.
FOTEL, D. Szczechura, 1963, 5’40
CZERWONE I CZARNE, W. Giersz, 1963, 6’30
SŁODKIE RYTMY, K. Urbański, 1965, 6’30
SZTANDAR, M. Kijowicz, 1965, 7’

XIII.
MATERIA, K. Urbański, 1963, 9’
MIASTO, M. Kijowicz, 1963, 8’
PLAŻA, E. Sturlis, 1964, 8’

XVI.
KUSZA, W. Nehrebecki, 1963, 9’
PIERWSZY, DRUGI, TRZECI, D. Szczechura, 1964, 8’
TRZY PO TRZY, S. Janik, 1965, 7’

XVI.
ALLEGRO VIVACE, A. Radzinowicz, 1965, 9’
VENDETTA, W. Nehrebecki, 1966, 9’30”
KOŃ, W. Giersz, 1967, 6’

XVII.
LADIES AND GENTLEMEN, W. Giersz, 1964, 5’
KWARTECIK, E. Sturlis, 1965, 7’
TRZYNASTY BARAN, Z. Oraczewska, 1965, 6’
KAROL, D. Szczechura, 1966, 7’

XVIII.
OSTATNIE ZERO, A. Maliszewska, 1965, 10’
RONDO, M. Kijowicz, 1966, 9’
CZAR KÓŁEK, K. Urbański, 1966, 6’

XIX.
UŚMIECH, M. Kijowicz, 1965, 6’40”
WYKRES, D. Szczechura, 1966, 3’
KLATKI, M. Kijowicz, 1966, 7’30
WSZYSTKO JEST LICZBĄ, S. Schabenbeck, 1966, 7’30

XX.
SKRZYDŁA, L. Pulchny, 1965, 10’
LARGHETTO, W. Kondek, 1967, 9’
LATERNA MAGICA, M. Kijowicz, 1967, 6’

XXI.
REKSIO POLIGLOTA, L. Marszałek, 1967, 10’
TREN ZBÓJA, K. Urbański, 1967, 8’
WYKRZYKNIK, S. Schabenbeck, 1967, 6’

XXII.
CZARNE CZY BIAŁE, W. Wajser, 1967, 9’30”
FOBIA, J. Antonisz, 1967, 10’
SUSZA, H. Ryszka, S. Schabenbeck, 1969, 5’45”

XXIII.
LIBIDO, A. Maliszewska, 1967, 9’
WOREK, T. Wilkosz, 1967, 8’
WIKLINOWY KOSZ, M. Kijowicz, 1967, 8’

XXIV.
PTAK, R. Czekała, 1968, 9’
ADMIRAŁ, W. Giersz, 1968, 6’
BAJKA, R. Kuziemski, 1968, 10’

XXV.
SCHODY, S. Schabenbeck, 1968, 7’30
EN FACE, J. Wiktorowski, J. Sierociński, 1968, 6’30
NIEBIESKA KULA, M. Kijowicz, 1968, 10’30”

XXVI.
HOBBY, D. Szczechura, 1968, 7’
MINIATURY, M. Kijowicz, 1968, 7’
W SZPONACH SEKSU, J. Antoniszczak, 1969, 11’

XXVII.

XXVIII.
INTELEKTUALISTA, W. Giersz, 1969, 6’40”
PANOPTICUM, M. Kijowicz, 1969, 6’
JAK TO SIĘ DZIEJE, PYTA AGNISIA, ŻE NA EKRANIE WIDZIMY MISIA, J. Antonisz, 1970, 6’30”
PODRÓŻ, D. Szczechura, 1970, 6’30

XXIX.
SYN, R. Czekała, 1970, 9’40
APEL, R. Czekała, 1970, 7’10
INWAZJA, S. Schabenbeck, 1970, 8’

XXX.
AQUA PURA, J. Jańczak, 1970, 9’
DRZEWO SZCZĘŚLIWE, J. Gębski, A. Halor, 1970, 9’30”
JEŚLI UJRZYSZ KOTA FRUWAJĄCEGO PO NIEBIE..., D. Szczechura, 1971, 5’

XXXI.
KOROZJA, H. Ryszka, 1970, 8’20”
SCIENCE FICTION, M. Kijowicz, 1970, 9’
BRUK, Z. Kudła, 1971, 7’30”

XXXII.
SŁUPY BETONOWE, Z. Kamiński, K. Nowak, 1971, 7’40”
SAM SOBIE STEREM, K. Latałło, 1971, 6’30”
RYNEK, J. Robakowski, T. Junak & R. Meissner, 1971, 5’
PROSTOKĄT DYNAMICZNY, J. Robakowski, 1971, 5’

XXXIII.
JAK DZIAŁA JAMNICZEK, J. Antonisz, 1971, 8’
DROGA, M. Kijowicz, 1971, 4’23”
KASKADER, W. Giersz, 1972, 7’
KORYTARZ, J. Kopczyński, 1972, 5’

XXXIV.
MŁYN, M. Kijowicz, 1971, 10’
MIZANTROP, J. Zitzman, 1972, 9’
KIERDEL, A. Czeczot & B. Zeman, 1973, 6’

XXXV.
MAGNOLIA, M. Kijowicz, 1972, 6’
OCH, OCH!, B. Zeman, 1972, 6’
SCHERZO, K. Nowak, 1973, 6’
LEKCJA FRUWANIA, A. Krauze, 1973, 7’

XXXVI.
GDZIE SIĘ PODZIAŁY KOCHANE DINOZAURY, J. Wiktorowski, 1973, 8”30”
PLAMUZ, Z. Rybczyński, 1973, 9’
WINDA, J. Kucia, 1973, 7’

XXXVII.
NIEUSTRASZENI WYKONAWCY MOZARTA, J. Gębski, A. Halor, 1972, 8’
I STAŁA SIĘ ŚWIATŁOŚĆ, J. Kalina, 1973, 9’
JEMIOŁA, P. Szpakowicz, 1973, 9′

XXXVIII.
PLUGAWE SŁOWO, A. Maliszewska, 1973’, 10’20”
SEKCJA ZWŁOK, R. Czekała, 1973, 9’30”
MANHATTAN, M. Kijowicz, 1974, 4’30”

XXXIX
TE WSPANIAŁE BĄBELKI W TYCH PULSUJĄCYCH LIMFOCYTACH, J. Antonisz, 1973, 8’
HASŁO, K. Raynoch, 1974, 3’40”
W TRAWIE, J. Kalina, 1974, 4’45”
ZUPA, Z. Rybczyński, 1974, 8’15

XL
TE OKRUTNE ZABIJAKI, L. Komorowski, 1974, 10’
ŚCIANY MAJĄ USZY, H. Ryszka, 1974, 5’
ŻEGNAJ PARO, R. Antoniszczak, 1974, 9’25”

********

XLI
OJ! NIE MOGĘ SIĘ ZATRZYMAĆ!, Z. Rybczyński,1975, 10’
STRZELNICA, M. Cholerek, 1975, 6’
BANKIET, Z. Oraczewska, 1976, 8’16

XLII
NA KAŻDE WEZWANIE, L. Komorowski, 1976, 9’
ŚWIĘTO, Z. Rybczyński, 1976, 10’
NOCNE LOTY, M. Cholerek, 1978, 6’

XLIII
ŚNIADANIE NA TRAWIE, S. Lenartowicz, 1975, 6’30”
COPYRIGHT BY FILM POLSKI MCWLXXVI, P. Szulkin, 1976, 3’
JESIEŃ, Z. Szymański, 1976, 7’20”
5/4, H. Neumann, 1979, 8’

XLIV
MAKATKA I-VI, A. Czeczot, 1977, 6’
SŁOŃCE – FILM BEZ KAMERY, J. Antonisz, 1977, 3’
A-B, M. Kijowicz, 1978, 4’
SKOK, D. Szczechura, 1978, 4’30”
OSTRY FILM ZAANGAŻOWANY, J. Antonisz, 1979, 7’25

XLV
PAN TADEUSZ - KSIĘGA I - GOSPODARSTWO, J. Antonisz, 1980, 10’
FATAMORGANA, D. Szczechura, 1981, 8’
SOLO NA UGORZE, J. Kalina, 1981, 7’

XLVI
POLSKA KRONIKA NON CAMEROWA NR 1, J. Antonisz, 1981, 10’
PORTRET NIEWIERNY, E. Bibańska, 1981, 7’40
APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY, A. Sroczyński, 1983, 8’

XLVII
GOŁĄBEK, A. Warchał, 1979, 1’40”
PIERWSZY FILM, J. Piwkowski, 1981, 9’
CINEMA VERITE, A. Warchał, 1979, 1’30
BLOK, H. Neumann, 1982, 10’
OBRABIARKA, J. Kalina, 1982, 2’

XLVIII
ESPERALIA, J. Kalina, 1983, 9’30”
CZARNY KAPTUREK, P. Dumała, 1983, 5’17
MÓJ DOM, J. Kasprzycki, 1983, 10’

XLIX
GARB, A. Czeczot, 1982, 4’
KONCERT, M. Serafiński, 1987, 12’
LATAJĄCE WŁOSY, P. Dumała, 1984, 8’

L
PARADA, J. Kucia, 1986, 16’ *
ŚCIANY, P. Dumała, 1987, 8’

LI
ŁAGODNA, P. Dumała, 1985, 11’
SZYCHTA, J. Kalina, 1988, 6’
PRZEJŚCIE, E. Ziobrowska, 1989, 7’

LII
ZDARZENIE, H. Neumann, 1987, 9’
WOLNOŚĆ NOGI, P. Dumała, 1988, 10’
WYŚCIG, M. Serafiński, 1989, 6’

LIII
D.I.M., M. Skrobecki, 1992, 10’
STUPAJKOP, A. Zaręba, 1993, 10’
CARMEN TOMERO, A. Korejwo, 1996, 3’40”

LIV
FRANZ KAFKA, P. Dumała, 1991, 16’
KOSMICZNA GRA, R. Turło, 2000, 8’

LV
CZARNA BURLESKA, T. Kozak, 1998, 5’
SZOP, SZOP, SZOP, SZOPĘ, M. Wiczyński, 1999, 13’
KATEDRA, T. Bagiński, 2002, 6’20

LVI
STROJENIE INSTRUMENTOW, J. Kucia, 2000, 15’20
ŚMIERĆ NA 5, M. Wilczyński, 2002, 3’40
SZTUKA SPADANIA, T. Bagiński, 2004, 6’

LVII
ICHTYS, M. Skrobecki, 2005, 15’
CARACAS, A. Błaszczyk, 2006, 9’

LVIII
ALLEGRO, E. Ziobrowska, 2006, 4’
ARKA, G. Jonkajtys, 2007, 8’
REFRENY, W. Sowa, 2007, 11’

LIX
ALTER EGO, Kuba Gryglicki, 2007, 7’
DRZAZGA, W. Wawszczyk, 2007, 18’

LX
FILM MÓWIONY 1, W. Bąkowski, 2007, 5’
KIZI MIZI, M. Wilczyński, 2007, 20’
koniec
2 lipca 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Promocja: Czy zawód programisty to wciąż przyszłościowa profesja?

26 IV 2024

Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?

więcej »

Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?

19 IV 2024

Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.