Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Rodzinki›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRodzinki
Data produkcji2012
Wydawca Granna
CyklIQ Granna
Info1-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Grunt to rodzinka
[„Rodzinki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ta pełna życia i barw gra jest zaproszeniem dla dzieci na ciekawą wyprawę do świata zwierząt i okazją do poznania ich zwyczajów. Z powodzeniem więc łączy edukację z zabawą. A dla rodziców – „Rodzinki” mogą stanowić nieocenioną pomoc, gdy zastanawiają się, jak najlepiej zainicjować rozmowę z dziećmi na trudne tematy.

Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Grunt to rodzinka
[„Rodzinki” - recenzja]

Ta pełna życia i barw gra jest zaproszeniem dla dzieci na ciekawą wyprawę do świata zwierząt i okazją do poznania ich zwyczajów. Z powodzeniem więc łączy edukację z zabawą. A dla rodziców – „Rodzinki” mogą stanowić nieocenioną pomoc, gdy zastanawiają się, jak najlepiej zainicjować rozmowę z dziećmi na trudne tematy.

Dziękujemy wydawnictwu Granna za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Rodzinki›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRodzinki
Data produkcji2012
Wydawca Granna
CyklIQ Granna
Info1-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Bywalcom miejskiej dżungli wizyta w świecie natury z pewnością bardzo się przyda. Znajdująca się w pudełku plansza z ilustracją objaśnia, gdzie mieszkają i jak żyją zwierzęta, które są bohaterami tej gry. Są tu przedstawiciele świata ryb (szczupak), płazów (żaba), owadów (chrabąszcz i motyl), ptaków (zięba i perkoz dwuczuby) oraz ssaków (borsuk i dzik). Wizerunki tych zwierząt umieszczone są na tzw. kartach centralnych, którymi posługują się gracze.
Gra polega na tym, aby wokół kart centralnych zebrać i ułożyć po sześć obrazków, które przedstawiają cykle rozwojowe poszczególnych zwierząt – czyli złożyć w całość „rodzinkę”. Każda rodzina ma swój kolor. Przepiękna, estetyczna szata graficzna i kolorowe obrazki sprawiają, że zabawa jest bardzo przyjemna.
Instrukcja „Rodzinek” może się wydawać trochę zawiła, gdy czyta się ją po raz pierwszy. Najlepiej będzie zapewne rozegrać pierwszą kolejkę „na sucho” żeby oswoić się z zasadami naliczania punktów i regułami – które później zresztą okazują się bardzo proste. Uczestnicy losowo odkrywają po dwa kartoniki i zatrzymują tylko te, które należą do kompletowanej przez nich rodziny. W miarę postepu gry robi się coraz ciekawiej, bo każdy uczestnik chce pierwszy mieć swoją „rodzinkę” złożoną razem. Nie można tu być rozkojarzoną gapą, trzeba wykazać się umiejętnością koncentracji i dobrą pamięcią. Poszczególne partie nie dłużą się i rozstrzygnięcie następuje stosunkowo szybko, co powinno odpowiadać zwłaszcza młodszym dzieciom. Zasady naliczania punktów sprawiają, że do końca nie wiadomo, kto okaże się zwycięzcą.
„Rodzinki” nadają się na każdą okazję, przewidziany jest tu udział od jednej do czterech osób. Dobrze się też sprawdza opcja wyjścia poza instrukcję – dziecko może na przykład potraktować grę jako układankę, tworząc swoje własne reguły.
Jak się wydaje, gra w „Rodzinki” jest też idealnym wsparciem dla rodziców przy próbie odpowiedzi na odwieczne (i niezmiennie trudne) pytanie swoich potomków – skąd się biorą dzieci? Śledząc cykle rozwojowe zwierząt z gry, nietrudno doszukać się analogii z naszym gatunkiem. Można też przy okazji dorzucić kilka słów na temat, którym fascynuje się każde dziecko: jakie było, gdy było bardzo małe.
Bardzo dobrym pomysłem jest dołączenie do zestawu folderu z fachowym komentarzem zoologa, gdzie znajdziemy dodatkowe szczegółowe informacje o wszystkich zwierzętach z gry i poszczególnych fazach ich rozwoju. Dowiemy się na przykład, że żabie kijanki żywią się glonami pokrywającymi rośliny, borsuki prowadzą nocny tryb życia, a pisklęta perkozów są „wożone” na grzbiecie rodziców, dopóki nie staną się samodzielne. Informacje są dostosowane do możliwości dzieci. Za sprawą „Rodzinek” ciekawość młodych ludzi zostaje skutecznie rozbudzona i stąd już tylko jeden krok do sięgnięcia po inne źródła wiedzy.
Jednak najogólniej rzecz biorąc – „szału nie ma”, grę można opisać jako absorbujacą raczej średnio. Wygrana w grze nie zależy od umiejętności taktycznych, czy strategicznego planowania, ale raczej od szczęścia w wylosowaniu „swoich” kartoników. To sprawia, że na dłuższą metę zabawa może stracić swój urok i nie będzie już tak ciekawa jak na początku.
koniec
6 lutego 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Krótko o książkach: Komu mogłoby zależeć?
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak to dobrze, że nie jesteśmy wszechwiedzący
— Joanna Kapica-Curzytek

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Jeszcze jeden dzień bliżej naszego zwycięstwa
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspierać rozwój
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak w operze
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wierzyć w nieprawdę
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.