Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Filip Miłuński
‹Kolorowy Zawrót Głowy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKolorowy Zawrót Głowy
Data produkcjikwiecień 2013
Autor
Producent Egmont
EAN5908215003913
Info2-4 osoby; od 6 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Aaatrakcyjna!
[Filip Miłuński „Kolorowy Zawrót Głowy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
To niewiarygodne, że „Kolorowy zawrót głowy”, gra o tak niewielu prostych regułach, może być tak zajmująca i nie znudzi się po kilku rozgrywkach.

Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Aaatrakcyjna!
[Filip Miłuński „Kolorowy Zawrót Głowy” - recenzja]

To niewiarygodne, że „Kolorowy zawrót głowy”, gra o tak niewielu prostych regułach, może być tak zajmująca i nie znudzi się po kilku rozgrywkach.

Dziękujemy wydawnictwu Egmont za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Filip Miłuński
‹Kolorowy Zawrót Głowy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKolorowy Zawrót Głowy
Data produkcjikwiecień 2013
Autor
Producent Egmont
EAN5908215003913
Info2-4 osoby; od 6 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasady tej gry dla dwóch, trzech lub czterech graczy są nadzwyczaj łatwe, a jeśli wiemy, jak się gra w „kółko i krzyżyk”, właściwie nie będziemy potrzebowali wyjaśnień. Gracze mają razem do dyspozycji trzydzieści sześć kafelków, wśród których jest po sześć z każdego koloru i kształtu. Dokładając na zmianę poszczególne kafelki, starają się ułożyć - w pionie, poziomie lub na skos – trzy kartoniki z tym samym symbolem lub z figurami w jednym kolorze. Za każdy ułożony komplet zdobywa się jeden punkt.
Bardzo ciekawym elementem gry jest to, że po wyłożeniu na stół jednego z trzech kartoników, które mamy w ręce, dobieramy sobie nowy kartonik spośród trzech odkrytych, stanowiących ogólnodostępny „bank”. To szczególnie ważny etap, gdy gracz musi starannie rozważyć, który kafelek będzie mu najbardziej przydatny, zależnie od tego, co już ma w ręce i od rozwoju sytuacji podczas gry. Czasem jest tak, że kafelki nie od razu będą pasowały, trzeba zatem postarać się przewidzieć albo dopiero zaplanować, w którą stronę potoczy się gra.
„Kolorowy zawrót głowy” to zatem doskonały test naszej spostrzegawczości, umiejętności strategicznego i logicznego myślenia oraz kojarzenia. Gra wymaga koncentracji uwagi i elastycznego myślenia, bo stale trzeba śledzić, które kartoniki wykłada nasz przeciwnik w grze i jaka jest jego taktyka. Często jest tak, że ruch naszego partnera uniemożliwia nam zdobycie punktu, na który liczyliśmy i trzeba rozpoczynać układanie swojej punktowanej trójki kafelków od nowa. Szybka orientacja w przebiegu gry jest trochę utrudniona przez dość duże podobieństwo między kolorem czerwonym a pomarańczowym (zwłaszcza w sztucznym świetle), musimy więc uważnie patrzeć na to, co się dzieje na stole.
Jest to zdumiewająco prosta gra, ale nie można absolutnie powiedzieć, że mało ambitna czy niezbyt wymagająca. Zgodnie z oznaczeniem na pudełku (od 6 do 106 lat), jest naprawdę atrakcyjna dla osób w każdym wieku. Czasami zdarzają się gry ciekawe tylko dla dzieci, nieangażujące w równym stopniu grających z nimi dorosłych. Muszą oni nierzadko ukrywać swój brak entuzjazmu, a nawet znudzenie, szczególnie gdy grają w coś już po raz kolejny. Przebieg poszczególnych partii „Kolorowego zawrotu głowy” nigdy nie jest taki sam i absorbuje za każdym razem od nowa, przez to dostarcza wartościowej rozrywki.
koniec
16 października 2013

Komentarze

16 X 2013   06:47:19

Przy recenzji, a przynajmniej w opisie gry przydałoby się podać nazwisko autora.

16 X 2013   08:56:23

Autor dodany, przepraszamy za przeoczenie.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Zombie w sosie włoskim
Miłosz Cybowski

25 XII 2021

Co wyjdzie z połączenia platformówki, włoskiej mafii i zombie? „Guns, Gore & Cannoli” – bardzo przyjemna, szybka i porządnie zrealizowana gra, w której wcielamy się we włoskiego specjalistę od brudnej roboty w mieście pełnym nieumarłych.

więcej »

Krótko o grach: X-Meni nie wystarczają
Miłosz Cybowski

28 XI 2021

„X-Men: Bunt mutantów” nie sprawdza się ani jako gra kooperacyjna, ani jako tytuł wykorzystujący kościaną mechanikę. Mimo różnorodności bohaterów oraz złoczyńców, nie wspominając o wielu fazach rozgrywki, jest to planszówka zupełnie pozbawiona charakteru.

więcej »

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystkie bziki Julka
— Marcin Mroziuk

Puste postumenty
— Marcin Mroziuk

W poszukiwaniu ideału
— Marcin Mroziuk

Książę i błazen
— Marcin Mroziuk

W oczekiwaniu na Boże Narodzenie
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wyśmiewaj się
— Joanna Kapica-Curzytek

Z kociej perspektywy
— Marcin Mroziuk

Pod opieką Matki Bożej Ostrobramskiej
— Marcin Mroziuk

W Valleby zawsze coś się dzieje
— Marcin Mroziuk

Gwiazdy i piwo
— Marcin Mroziuk

Tegoż twórcy

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Gdzie jest Nemo: Bałtycka Przygoda
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Dwadzieścia jeden ról
— Joanna Kapica-Curzytek

ABBA w studio, cz. 1: Dlaczego nie dzwonisz?
— Wojciech Gołąbowski, Joanna Kapica-Curzytek

Coś się dzieje
— Joanna Kapica-Curzytek

ABBA przed zaćmieniem Słońca, cz. 3
— Joanna Kapica-Curzytek

Łowcy, zbieracze, wędrowcy
— Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Nie da się uciec
— Joanna Kapica-Curzytek

ABBA przed zaćmieniem Słońca, cz. 2
— Joanna Kapica-Curzytek

Ludzka natura, pieniądze i władza
— Joanna Kapica-Curzytek

ABBA przed zaćmieniem Słońca, cz. 1
— Joanna Kapica-Curzytek

Grupa wsparcia
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.