Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Filip Miłuński
‹Kolorowy Zawrót Głowy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKolorowy Zawrót Głowy
Data produkcjikwiecień 2013
Autor
Producent Egmont
EAN5908215003913
Info2-4 osoby; od 6 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Aaatrakcyjna!
[Filip Miłuński „Kolorowy Zawrót Głowy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
To niewiarygodne, że „Kolorowy zawrót głowy”, gra o tak niewielu prostych regułach, może być tak zajmująca i nie znudzi się po kilku rozgrywkach.

Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Aaatrakcyjna!
[Filip Miłuński „Kolorowy Zawrót Głowy” - recenzja]

To niewiarygodne, że „Kolorowy zawrót głowy”, gra o tak niewielu prostych regułach, może być tak zajmująca i nie znudzi się po kilku rozgrywkach.

Dziękujemy wydawnictwu Egmont za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Filip Miłuński
‹Kolorowy Zawrót Głowy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKolorowy Zawrót Głowy
Data produkcjikwiecień 2013
Autor
Producent Egmont
EAN5908215003913
Info2-4 osoby; od 6 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasady tej gry dla dwóch, trzech lub czterech graczy są nadzwyczaj łatwe, a jeśli wiemy, jak się gra w „kółko i krzyżyk”, właściwie nie będziemy potrzebowali wyjaśnień. Gracze mają razem do dyspozycji trzydzieści sześć kafelków, wśród których jest po sześć z każdego koloru i kształtu. Dokładając na zmianę poszczególne kafelki, starają się ułożyć - w pionie, poziomie lub na skos – trzy kartoniki z tym samym symbolem lub z figurami w jednym kolorze. Za każdy ułożony komplet zdobywa się jeden punkt.
Bardzo ciekawym elementem gry jest to, że po wyłożeniu na stół jednego z trzech kartoników, które mamy w ręce, dobieramy sobie nowy kartonik spośród trzech odkrytych, stanowiących ogólnodostępny „bank”. To szczególnie ważny etap, gdy gracz musi starannie rozważyć, który kafelek będzie mu najbardziej przydatny, zależnie od tego, co już ma w ręce i od rozwoju sytuacji podczas gry. Czasem jest tak, że kafelki nie od razu będą pasowały, trzeba zatem postarać się przewidzieć albo dopiero zaplanować, w którą stronę potoczy się gra.
„Kolorowy zawrót głowy” to zatem doskonały test naszej spostrzegawczości, umiejętności strategicznego i logicznego myślenia oraz kojarzenia. Gra wymaga koncentracji uwagi i elastycznego myślenia, bo stale trzeba śledzić, które kartoniki wykłada nasz przeciwnik w grze i jaka jest jego taktyka. Często jest tak, że ruch naszego partnera uniemożliwia nam zdobycie punktu, na który liczyliśmy i trzeba rozpoczynać układanie swojej punktowanej trójki kafelków od nowa. Szybka orientacja w przebiegu gry jest trochę utrudniona przez dość duże podobieństwo między kolorem czerwonym a pomarańczowym (zwłaszcza w sztucznym świetle), musimy więc uważnie patrzeć na to, co się dzieje na stole.
Jest to zdumiewająco prosta gra, ale nie można absolutnie powiedzieć, że mało ambitna czy niezbyt wymagająca. Zgodnie z oznaczeniem na pudełku (od 6 do 106 lat), jest naprawdę atrakcyjna dla osób w każdym wieku. Czasami zdarzają się gry ciekawe tylko dla dzieci, nieangażujące w równym stopniu grających z nimi dorosłych. Muszą oni nierzadko ukrywać swój brak entuzjazmu, a nawet znudzenie, szczególnie gdy grają w coś już po raz kolejny. Przebieg poszczególnych partii „Kolorowego zawrotu głowy” nigdy nie jest taki sam i absorbuje za każdym razem od nowa, przez to dostarcza wartościowej rozrywki.
koniec
16 października 2013

Komentarze

16 X 2013   06:47:19

Przy recenzji, a przynajmniej w opisie gry przydałoby się podać nazwisko autora.

16 X 2013   08:56:23

Autor dodany, przepraszamy za przeoczenie.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Gdzie jest Nemo: Bałtycka Przygoda
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Jeszcze jeden dzień bliżej naszego zwycięstwa
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspierać rozwój
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak w operze
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wierzyć w nieprawdę
— Joanna Kapica-Curzytek

Smuga cienia
— Joanna Kapica-Curzytek

Bieg codziennego, zwykłego życia
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.