Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Jim Winslow
‹Monte Banana›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMonte Banana
Data produkcji2013
Autor
Wydawca Piatnik
EAN9001890608698
Info2-4 graczy, od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Bananowa radość
[Jim Winslow „Monte Banana” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie od dzisiaj wiadomo, że małpy uwielbiają banany. Muszą wykazać się nieraz wielkim sprytem, aby rozkoszować się pysznymi owocami. Kto pierwszy wedrze się na Monte Banana i zdobędzie najwięcej bananów? Gra jest pełna emocji i humoru.

Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Bananowa radość
[Jim Winslow „Monte Banana” - recenzja]

Nie od dzisiaj wiadomo, że małpy uwielbiają banany. Muszą wykazać się nieraz wielkim sprytem, aby rozkoszować się pysznymi owocami. Kto pierwszy wedrze się na Monte Banana i zdobędzie najwięcej bananów? Gra jest pełna emocji i humoru.

Jim Winslow
‹Monte Banana›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMonte Banana
Data produkcji2013
Autor
Wydawca Piatnik
EAN9001890608698
Info2-4 graczy, od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Monte Banana” wzbudza sympatię już od pierwszej chwili. Ma wspaniałą szatę graficzną, jest pełna kolorów i szympansiej radości życia. Pionkami w tej grze są uśmiechnięte figurki naszych człekokształtnych kuzynów, które zapraszają do wspólnej zabawy. Instrukcja głosi, że grę rozpoczyna gracz, który potrafi najlepiej udawać małpę – i już wszystkim robi się wesoło!
Miejscem akcji jest góra Monte Banana, na którą trzeba się wspiąć, aby zdobyć jak najwięcej bananów. Gracze przesuwają swoje pionki – możliwy jest ruch w górę i w dół – według kart o wartościach od 1 do 5. Każdy z graczy dysponuje jednym zestawem kart, dlatego trzeba bardzo uważnie zaplanować strategię gry, bo w danej rozgrywce każda karta może być wykorzystana tylko jeden raz. Nieraz się zdarza na przykład, że zwycięstwo przyniosłoby nam przesunięcie naszego pionka o 3 pola – a tutaj nic z tego, bo kartę wykorzystaliśmy już wcześniej! Trzeba też koniecznie zwrócić uwagę na urocze rysunki wesołych małpek, które widnieją na każdej z kart.
Rozgrywka kończy się, gdy wszyscy gracze pozbędą się swoich kart. Teraz przychodzi pora na podsumowanie i rozdzielenie nagród – żetonów z pysznie wyglądającymi bananami. Wygrywa ten gracz, którego małpka wspięła się najwyżej na Monte Banana. Liczba przyznanych żetonów za zwycięstwo, drugie i trzecie miejsce, zależna jest od tego, ile osób uczestniczy w grze (szczegóły znajdziemy w instrukcji).
Przystępujemy do kolejnej partii, ale nasze pionki zostają w tych samych miejscach, gdzie zakończyła się poprzednia runda – i to jest bardzo ciekawe rozwiązanie, dzięki temu każda następna rozgrywka rozpoczyna się inaczej. Znów musimy intensywnie pomyśleć o strategii gry, żeby uzyskać jak najlepsze miejsce na Monte Banana, gdy rozgrywka się skończy. To nie jest łatwe, bo mamy tu sporo szczegółowych ograniczeń związanych z możliwością poruszania się pionków po górze, co stwarza mnóstwo nieprzewidzianych sytuacji.
Niektóre przepisy wydają się trochę niejednoznaczne i wymagają dość długiej analizy: np. możliwe jest przeskoczenie pola na którym znajduje się małpa innego gracza, nie liczy się go, ale jednocześnie „pole na którym kończy się ruch małpy musi być wolne”. Są więc chwile, gdy grę trzeba zatrzymać i przedyskutować wszystkie „za i przeciw” zawarte w instrukcji. Wesołe małpki skutecznie jednak zapobiegają jakimkolwiek kłótniom. Zresztą po jakimś czasie reguły udaje się opanować i gra jest przyjemna. Trzeba jednak powiedzieć, że po dłuższym czasie staje się chwilami trochę nużąca, ze względu na powtarzalność naszych działań.
„Monte Banana”, rozgrywana w wersji zgodnie z instrukcją, przeznaczona jest dla dzieci od 8 lat, ale można już próbować zaprosić do gry młodsze dzieciaki, proponując im na przykład rozgrywkę w myśl klasycznych reguł przesuwania pionka zgodnie z wylosowaną liczbą punktów na karcie. Jednak niezależnie od tego, na jakie warunki gry się umówimy – przyniesie nam ona sporo radości i zadowolenia. A po skończonej grze warto zaprosić uczestników na wspólne jedzenie bananów, już tych prawdziwych.
koniec
4 listopada 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Krótko o książkach: Komu mogłoby zależeć?
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak to dobrze, że nie jesteśmy wszechwiedzący
— Joanna Kapica-Curzytek

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Jeszcze jeden dzień bliżej naszego zwycięstwa
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspierać rozwój
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak w operze
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wierzyć w nieprawdę
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.