Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Online: Szkoda sił na obijanie się
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ta zabawa mogłaby mieć miejsce na blacie szkolnej ławy, w trakcie lekcji fizyki. Mogłaby nawet wynikać z planu nauczania, a nie z nudy. W grze „Magnets” chodzi bowiem korzystanie z zasad dynamiki i magnetyzmu – a mówiąc prostszym językiem, o skierowanie namagnesowanej kulki do celu przy pomocy innych magnesów oraz różnego rodzaju „przeszkadzajek”.

Wojciech Gołąbowski

Online: Szkoda sił na obijanie się
[ - recenzja]

Ta zabawa mogłaby mieć miejsce na blacie szkolnej ławy, w trakcie lekcji fizyki. Mogłaby nawet wynikać z planu nauczania, a nie z nudy. W grze „Magnets” chodzi bowiem korzystanie z zasad dynamiki i magnetyzmu – a mówiąc prostszym językiem, o skierowanie namagnesowanej kulki do celu przy pomocy innych magnesów oraz różnego rodzaju „przeszkadzajek”.
Magnets
Magnets
Na blacie – kartce papieru w kratkę – leży ołówek, gumka, klocki LEGO (?)… Leżą też emitery kulek i bramki docelowe. Zadaniem gracza jest wymuszenie takiego ruchu namagnesowanych kulek, by trafiły z jednych do drugich. Do pomocy jest zestaw różnej wielkości okrągłych magnesów obu biegunowości, a także magnesów wyłączalnych i przełączalnych (oba typy reagują na kliknięcie myszką). Nie wiem tylko po co, skoro w zupełności do przejścia wszystkich 28 poziomów wystarczają zwykłe, a i problemów z nimi mniej (odpada kwestia refleksu)…
Tocząca się kulka pozostawia znikający ślad, będący nieocenioną pomocą przy układaniu na planszy kolejnych magnesów. Wiadomo wszakże, że im obiekt znajdzie się bliżej magnesu, tym silniejsza będzie reakcja – przyciągająca lub odpychająca. Inne też będzie zakrzywienie toru.
Nie ma licznika uruchomień danego poziomu. Żaden z nich nie ma jednego określonego rozwiązania. Podpowiadane koordynaty umożliwiają ustawienie elementów co do piksela (plansza ma rozmiar 640×480, ale nie w każdym jej miejscu da się magnes postawić), jest też do dyspozycji wystarczająco dużo magnesów pomocniczych. Można ćwiczyć „zagrania trikowe”, budować slalomy i labirynty – lub po prostu grać na czas (im szybciej kulki dotrą do właściwej sobie mety, tym więcej punktów otrzymujemy).
W cyzelowaniu zagrywek trikowych można korzystać z rozmieszczonych „na sztywno” prezszkadzajek: ołówków, gumek, przyspieszaczy, działek czy ruchomych (poruszających się w ograniczonym zakresie) resorówek – lecz w większości przypadków nie ma to sensu z uwagi na traconą energię ruchu. Poruszająca się wolniej kulka jest o wiele trudniejsza do opanowania – łatwiej ulega „przyssaniu” do magnesu o przeciwnej biegunowości, a zamiast odepchnąć się od tego o biegunowości identycznej – hamuje i staje.
Gra się szybko (plansze dają się przejść w czasie od kilkunastu sekund do pięciu minut), łatwo i przyjemnie. Nawet najtrudniejsze poziomy nie przyprawią o ból głowy. No, chyba że chce się trenować zagrania trikowe… Grafika jest miła dla oka. Podsumowując – przydałoby się więcej trudniejszych plansz.
koniec
10 października 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.