Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Carlos Perez Valderrama, Miguel Valderrama
‹Giants›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGiants
Scenariusz
Data wydaniapaździernik 2018
RysunkiMiguel Valderrama
Wydawca Non Stop Comics
ISBN9788381106290
Format120s. 170x260 mm
Cena42,00
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Ludzie i potwory
[Carlos Perez Valderrama, Miguel Valderrama „Giants” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Giants” to amerykański debiut komiksowy braci Velderrama. Carlos i Miguel za jego sprawą zrealizowali swoje marzenia – przedstawili szerokiej publiczności opowieść wywodzącą się z ich młodzieńczych fascynacji i postawili pierwszy krok na drodze do – trzymajmy za to kciuki – wielkiej kariery.

Paweł Ciołkiewicz

Ludzie i potwory
[Carlos Perez Valderrama, Miguel Valderrama „Giants” - recenzja]

„Giants” to amerykański debiut komiksowy braci Velderrama. Carlos i Miguel za jego sprawą zrealizowali swoje marzenia – przedstawili szerokiej publiczności opowieść wywodzącą się z ich młodzieńczych fascynacji i postawili pierwszy krok na drodze do – trzymajmy za to kciuki – wielkiej kariery.

Carlos Perez Valderrama, Miguel Valderrama
‹Giants›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGiants
Scenariusz
Data wydaniapaździernik 2018
RysunkiMiguel Valderrama
Wydawca Non Stop Comics
ISBN9788381106290
Format120s. 170x260 mm
Cena42,00
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zedo i Gogi to dwóch nastolatków żyjących we wrogim świecie spustoszonym przez gigantyczne potwory. Ludzie zeszli do podziemi, gdzie władzę przejęły młodzieżowe gangi. Bohaterowie opowieści pomagają sobie i wspierają się nawzajem, ale wiedzą, że żeby przetrwać muszą dostać się do jednego z dwóch walczących ze sobą gangów. Sami nie poradzą sobie we wrogim świecie. Ich wybór padł na Krwawe Wilki, grupę walczącą nieustannie z Ponurymi Draniami. Kiedy nie udaje im się jednak wykonać zadania mającego otworzyć im drzwi do członkostwa w gangu, wydaj im się, że wszystko już stracone. Na szczęście Prez, przywódca Krwawych Wilków, daje im jeszcze jedną szansę. Problem polega tylko na tym, że w gruncie rzeczy wysyła młodych na niemal pewną śmierć – mają bowiem wyjść na powierzchnię, gdzie grasują ogromne bestie, i przynieść Czarny Bursztyn. Zedo i Gogi podejmują się realizacji zadania, nie zdając sobie sprawy, że ta misja kompletnie odmieni ich życie, a łącząca ich przyjaźń zostanie wystawiona na poważną próbę.
Tworząc swój scenariusz Carlos Valderrama pełnymi garściami czerpał z dorobku mistrzów mangi, wplatając do swojej opowieści elementy przywołujące skojarzenia z „Akirą” czy „Neon Genesis Evangelion”. Świat po zagładzie, ogromne potwory, zwalczające się gangi i dwóch przyjaciół, których życie wystawia na poważną próbę – wszystko to stanowi niemal kanon klasycznych japońskich opowieści postapokaliptycznych. Co ważne, nie mamy tu do czynienia z kopiowaniem sprawdzonych pomysłów, ale twórczym przetworzeniem tych motywów. Żywiołowość, spontaniczność i dynamika tej historii świadczą o tym, że autor faktycznie postanowił dać upust swojej młodzieńczej fascynacji tym gatunkiem. Dzięki temu „Giants” stanowi efektowny hołd złożony przez niego swoim idolom.
Podobnie należy ocenić warstwę graficzną komiksu. Rysunki Miguela Valderramy mają w sobie coś z mangowej stylistyki, ale nie jest to podobieństwo oczywiste. Jego kreska jest bardziej europejska niż japońska, ale już kadrowanie – szczególnie ujęcia z potworami – efekty specjalne, czy dynamika poszczególnych sekwencji to bez wątpienia efekt fascynacji mangami. Na szczególną uwagę zasługują projekty stworów terroryzujących spustoszoną ziemię. Materiały zamieszczone na końcu komiksu dają wgląd w niektóre aspekty procesu twórczego i pozwalają zrozumieć sposób, a jaki rysownik odnosił się do japońskiej tradycji tworzenia komiksowych potworów. Przyzwoicie wyglądają też poszczególne lokacje – zarówno podziemny świat, jak i zgliszcza zdobiące powierzchnię wyglądają interesująco… i trochę znajomo.
„Giants” to bez wątpienia komiks wart uwagi. Ciekawy pomysł będący wariacją na dobrze znane postapokaliptyczne tematy, dynamiczna akcja oraz interesująca warstwa graficzna pozwalają cieszyć się lekturą. Jest to przede wszystkim bezpretensjonalna historia mająca dostarczyć solidnej porcji dobrej rozrywki, ale autorzy nie rezygnują również z próby poruszenia przy tej okazji kilku istotnych problemów. Znajdziemy tu zatem refleksje o przyjaźni, uczciwości i poświęceniu, dyskretnie wplecione w fabułę. Wszystko to sprawia, że czas poświęcony na lekturę komiksu na pewno nie będzie czasem straconym.
koniec
14 listopada 2018

Komentarze

16 XI 2018   07:17:13

80% za to coś... Nawet nie chce mi się komentować.

16 XI 2018   09:41:31

W takim razie proszę nie komentować. Serio, chyba już to omawialiśmy. Nie ma obowiązku czytania moich recenzji. Nie ma obowiązku zgadzania się z nimi (jak ktoś już je przeczyta). Nie ma obowiązku komentowania ich. Pana opinie o moich recenzjach kompletnie mnie nie interesują (delikatnie mówiąc). Miałem wrażenie, że dałem już to do zrozumienia.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Oklejeni plasterkami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Krótko o komiksach: Ubezpieczenie zdrowotne v.2077
— Miłosz Cybowski

Krwisto i neonowo
— Sławomir Grabowski

Tegoż autora

Dyskretny urok showbiznesu
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.