Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 grudnia 2023
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Andrea Sorrentino, Mattson Tomlin
‹Batman Imposter›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBatman Imposter
Scenariusz
Data wydania22 lutego 2022
RysunkiAndrea Sorrentino
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
Wydawca Egmont
CyklBatman
ISBN9788328154162
Format168s. 170x260mm
Cena69,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Siła Barangu
[Andrea Sorrentino, Mattson Tomlin „Batman Imposter” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Coraz trudniej jest o oryginalne i świeże pomysły na fabuły nie tylko komiksów, ale i filmów. Dlatego często można obserwować próby przerabiania motywów, które już kiedyś, kilkadziesiąt lat temu, się pojawiły. W sumie nie ma w tym nic złego, bo przy ogromie dorobku popkultury, współcześni młodzi ludzie w większości i tak nie znają dzieł, do których autorzy nawiązują. Jeśli chodzi o komiksy z Batmanem, to przykład takiego działania mieliśmy w albumie „Pozdrowienia z Gotham”, gdzie scenarzysta wprost odnosi się do filmu „Piekło na Pacyfiku” z 1968 roku. W przypadku albumu „Batman Imposter” mamy mieszankę elementów z wielu różnych dzieł, ale chyba najmocniej autor inspirował się komiksem „Batman. Rok pierwszy” oraz filmem „Siła magnum” z Clintem Eastwoodem.

Maciej Jasiński

Siła Barangu
[Andrea Sorrentino, Mattson Tomlin „Batman Imposter” - recenzja]

Coraz trudniej jest o oryginalne i świeże pomysły na fabuły nie tylko komiksów, ale i filmów. Dlatego często można obserwować próby przerabiania motywów, które już kiedyś, kilkadziesiąt lat temu, się pojawiły. W sumie nie ma w tym nic złego, bo przy ogromie dorobku popkultury, współcześni młodzi ludzie w większości i tak nie znają dzieł, do których autorzy nawiązują. Jeśli chodzi o komiksy z Batmanem, to przykład takiego działania mieliśmy w albumie „Pozdrowienia z Gotham”, gdzie scenarzysta wprost odnosi się do filmu „Piekło na Pacyfiku” z 1968 roku. W przypadku albumu „Batman Imposter” mamy mieszankę elementów z wielu różnych dzieł, ale chyba najmocniej autor inspirował się komiksem „Batman. Rok pierwszy” oraz filmem „Siła magnum” z Clintem Eastwoodem.

Andrea Sorrentino, Mattson Tomlin
‹Batman Imposter›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBatman Imposter
Scenariusz
Data wydania22 lutego 2022
RysunkiAndrea Sorrentino
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
Wydawca Egmont
CyklBatman
ISBN9788328154162
Format168s. 170x260mm
Cena69,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kto zna komiks Franka Millera i Davida Mazzucchellego, ten czytając album „Batman Imposter”, od razu wychwyci podobieństwo ram fabularnych. Tym razem nie ma jednak Jamesa Gordona, a zamiast niego pojawia się młoda policjantka Blair Wong. To dopiero początki działalności Batmana w Gotham – pojawił się w mieście ledwie trzy lata wcześniej. Mieszkańcy wciąż nie są przekonani czy jest obrońcą, czy też samozwańczym stróżem prawa, który ucieka się do przemocy. Nie współpracuje z policją, nie ma jeszcze batsygnału na dachu budynku komendy. Dlatego, gdy policjanci oglądają nagranie przedstawiające Batmana zrzucającego z dachu trzy osoby, większość jest pewna, że faktycznie to zrobił. Jedynie Wong, która od dwóch lat zajmuje się śledztwem dotyczącym Batmana, ma pewne wątpliwości i czuje, że ktoś próbuje wrobić zamaskowanego bohatera, zakładając podobny strój.
Ten świat jest w pewnym stopniu alternatywny do tego znanego z filmów z Batmanem, czy innych komiksów. Nie ma Alfreda, a w jednej z retrospekcji widzimy jedynie lokaja, który rezygnuje z pracy, bo nie daje sobie rady. Mały Bruce Wayne po śmierci rodziców tłucze naczynia w domu i próbuje wytwarzać materiały wybuchowe z nawozów. Dlatego Bruce mieszka sam, a gdy wpada w kłopoty, nie może liczyć na pomoc przyjaciela, jakiego miał w osobie Alfreda.
Wielką zaletą tego albumu jest misternie zbudowana intryga i śledztwo, jakie prowadzi detektyw Wong. Najciekawsze jest jednak wejrzenie w psychikę bohaterów, czemu służą między innymi spotkania u psychiatry, w których uczestniczy Bruce Wayne. To osoba, która zna go od lat, bo spotkała się z Bruce′em po raz pierwszy, gdy zginęli jego rodzice. A mimo upływu czasu, demony w głowie Bruce’a wciąż siedzą i bez pomocy kogoś, komu mógłby się zwierzyć, trudno będzie mu się z nimi uporać.
Choć - jak już wspomniałem - ten album czerpie z innych dzieł popkultury, to scenarzysta bardzo sprawnie poukładał wszystkie te elementy i stworzył na ich bazie ciekawą historię, którą przyjemnie się czyta. Natomiast Andrea Sorrentino wykonał świetną pracę jako grafik. To bardzo klimatyczne ilustracje, w charakterystycznym dla niego stylu z wykorzystaniem oryginalnego kadrowania (co można było zobaczyć też w wydanym przez Egmont albumie „Green Arrow”). Warto przeczytać.
Plusy:
  • ciekawa fabuła
  • ilustracje, które wykonał Andrea Sorrentino
koniec
8 sierpnia 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Ten komiks nieco więcej obiecuje niż daje
Marcin Osuch

4 XII 2023

Sympatyczny jelonek w statku kosmicznym przypominającym nieco Brzeszczota Mandalorianina skacze przez kosmiczną pustkę z planety na planetę. Nie jest to przypadkowa podróż. Jelonek ma plan i zadanie do wykonania.

więcej »

Narracja jak wino
Dagmara Trembicka-Brzozowska

3 XII 2023

„Księgi Magii”, napisane przez Neila Gaimana ponad 30 lat temu, wprowadzające młodszych czytelników w magiczne realia uniwersum DC, zestarzały się doskonale. Ta czterozeszytowa miniseria jest przykładem połączenia naprawdę dobrze przygotowanego scenariusza i świetnie dobranych rysowników.

więcej »

Ile trzeba zapłacić by nie być brudnym Żydem?
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

2 XII 2023

W pierwszym tomie serii komiksowej „Dawno temu we Francji” dowiedzieliśmy się, kim był Joseph Joanovici. Teraz czas na odkrycie, skąd wzięła się jego legenda. Tom drugi przenosi nas w sam środek okupowanej przez Niemców Francji.

więcej »

Polecamy

„Incal” w wersji light

Niekoniecznie jasno pisane:

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Superbohater zza biurka
— Marcin Knyszyński

Myślę, więc jestem – tym, kim myślę, że jestem
— Marcin Knyszyński

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Rok trzeci
— Marcin Knyszyński

Tegoż twórcy

Imperium po drugiej stronie lustra
— Tomasz Nowak

W poszukiwaniu zielonej strzały
— Maciej Jasiński

Istnieją dwa światy
— Marcin Knyszyński

Dziwni kontra dziwniejsi
— Andrzej Goryl

…i jeszcze widzimy kontury zdarzeń
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zieloną Strzałą w dziesiątkę
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bez przemyślenia
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Duch Marina Goodmana ma się dobrze
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Przygody w wirtualnym świecie
— Maciej Jasiński

Kaczy Indiana Jones
— Maciej Jasiński

Czarować każdy może
— Maciej Jasiński

Tajfun powraca, by dać łupnia
— Maciej Jasiński

Chcę zostać scenarzystą w miejsce scenarzysty
— Maciej Jasiński

Blast from the past
— Maciej Jasiński

Trzy siostry i kowboj, nie licząc konia
— Maciej Jasiński

Bohaterowie musza umrzeć
— Maciej Jasiński

Nadchodzi Armagedon
— Maciej Jasiński

Bogowie muszą być szaleni
— Maciej Jasiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.