Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Nelson Dániel, Jim Zub
‹Dungeons & Dragons. Cienie wampira›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDungeons & Dragons. Cienie wampira
Scenariusz
Data wydania12 lipca 2023
RysunkiNelson Dániel
PrzekładMarek Starosta
Wydawca Egmont
CyklDungeons & Dragons
ISBN9788328157569
Format136s. 167x255mm
Cena49,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o komiksach: Zły wampir i nierozgarnięci bohaterowie
[Nelson Dániel, Jim Zub „Dungeons & Dragons. Cienie wampira” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kolejna część przygód Minsca, Boo i ich nowych przyjaciół przenosi nas do Ravenloftu, mrocznego świata, którego władcą jest potężny wampir, hrabia Strahd von Zarovich. „Cienie wampira” nie wnoszą jednak nic nowego do życia bohaterów.

Miłosz Cybowski

Krótko o komiksach: Zły wampir i nierozgarnięci bohaterowie
[Nelson Dániel, Jim Zub „Dungeons & Dragons. Cienie wampira” - recenzja]

Kolejna część przygód Minsca, Boo i ich nowych przyjaciół przenosi nas do Ravenloftu, mrocznego świata, którego władcą jest potężny wampir, hrabia Strahd von Zarovich. „Cienie wampira” nie wnoszą jednak nic nowego do życia bohaterów.

Nelson Dániel, Jim Zub
‹Dungeons & Dragons. Cienie wampira›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDungeons & Dragons. Cienie wampira
Scenariusz
Data wydania12 lipca 2023
RysunkiNelson Dániel
PrzekładMarek Starosta
Wydawca Egmont
CyklDungeons & Dragons
ISBN9788328157569
Format136s. 167x255mm
Cena49,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kontynuacja „Legend Wrót Baldura” okazuje się komiksem średnim. Jeszcze bardziej niż poprzednio pierwsze skrzypce należą do Minsca, który swoją ekspansywną i nierozgarniętą osobowością z powodzeniem przyćmiewa pozostałych bohaterów. Nie wystarczyło (może z wyjątkiem jednej sceny) miejsca na eksplorowanie ich przeszłości ani motywacji. Znany z gier komputerowych łowca pcha całą przygodę naprzód, nie zwracając zupełnie uwagi na niebezpieczeństwa. O ile za pierwszym razem było to jeszcze całkiem zabawne, to w drugim tomie zabrakło już tego elementu świeżości. Zamiast bawić, Minsc po prostu nuży.
Historia zaczyna się dość sztampowo: ot, kolejne zadanie któremu trzeba sprostać, tym razem zlecone przez pewnego kapłana. Okazuje się mieć drugie (a nawet trzecie) dno. Niedługo później bohaterowie muszą odnaleźć się w zupełnie niespodziewanym miejscu, jakim jest Ravenloft, nie dać się zabić licznym zamieszkującym go stworom i, wreszcie, znaleźć sposób na powrót do Wrót Baldura. Wszystko byłoby całkiem niezłym komiksem przygodowym, gdyby nie sięganie raz po raz po „boga z maszyny”, zarówno na samym początku, jak i na końcu komiksu.
Niewykluczone, że Jim Zub dostał zlecenie, którego celem było pokazanie – po znanych Wrotach Baldura – innego legendarnego miejsca spod znaku Lochów i Smoków. Ale przedstawienie mrocznego klimatu Ravenloftu w tak przygodowym komiksie (przeznaczonym raczej do młodszych czytelników) zupełnie się nie powiodło.
koniec
1 listopada 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Palec z artretyzmem na cynglu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

27 IV 2024

„Torpedo 1972” to powrót po latach Luca Torelliego, niegdyś twardziela i zabijaki, a dziś… w sumie też zabijaki, ale o wiele bardziej zramolałego.

więcej »

Holmes w tunelu czasoprzestrzennym
Maciej Jasiński

26 IV 2024

„Sherlock Holmes Society” to popkulturowy miszmasz, w którym mieliśmy w jednej historii zombie, Kubę Rozpruwacza, pana Hyde’a i wiele różnych innych motywów. Czwarty album serii domykał większość wątków, dlatego ostatnie dwa albumy to jakby nowe otwarcie. A skoro tak, to autorzy postanowili przebić to, co już było. Nic więc dziwnego, że piąta część rozpoczyna się od wybuchu bomby atomowej w samym centrum Birmingham.

więcej »

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Sielanka nigdy nie trwa wiecznie
— Marcin Mroziuk

NieZjawiskowy spadek formy
— Wojciech Gołąbowski

Bohaterowie, jakich potrzebujemy
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

W pięknym lesie
— Maciej Jasiński

Dlaczego dziupla
— Wojciech Gołąbowski

Legendy miejskie
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Conan jakich wielu
— Miłosz Cybowski

Machlojki w zimowej wiosce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Coś tu nie wyszło
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Nie dla dzieci
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.