WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Powstanie '44 - Antologia prac konkursowych |
Scenariusz | różni autorzy |
Data wydania | marzec 2009 |
Rysunki | różni autorzy |
Wydawca | Egmont |
Gatunek | antologia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
WSK 2009: Uwierzyłbym tylko w komiks, narysowany przez powstańcaRafał Bąkowicz Na Warszawskich Spotkaniach Komiksowych nie brakowało utytułowanych rysowników i scenarzystów. Pojawił się także Rafał Bąkowicz, zdobywca I nagrody w konkursie na komiks ogłoszony przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Jego nowela graficzna „Sierpień” trafiła do antologii „Powstanie ’44 w komiksie”, więc redaktorzy „Esensji” wzięli go na spytki.
Rafał BąkowiczWSK 2009: Uwierzyłbym tylko w komiks, narysowany przez powstańcaNa Warszawskich Spotkaniach Komiksowych nie brakowało utytułowanych rysowników i scenarzystów. Pojawił się także Rafał Bąkowicz, zdobywca I nagrody w konkursie na komiks ogłoszony przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Jego nowela graficzna „Sierpień” trafiła do antologii „Powstanie ’44 w komiksie”, więc redaktorzy „Esensji” wzięli go na spytki. różni autorzy |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Powstanie '44 - Antologia prac konkursowych |
Scenariusz | różni autorzy |
Data wydania | marzec 2009 |
Rysunki | różni autorzy |
Wydawca | Egmont |
Gatunek | antologia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Paweł Sasko: Podczas pierwszego dnia Warszawskich Spotkań Komiksowych 2009, w czasie panelu dotyczącego antologii „Powstanie ′44 w komiksie”, powiedziałeś, że obecnie na temat Powstania Warszawskiego trzeba opowiadać inaczej. Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl?
PS: Tych, którzy mogą dostarczyć informacji z pierwszej ręki na temat powstania pozostało niewielu. Myślisz zatem, że sposób opowiadania, jaki ty zaprezentowałeś, jest taką współczesną alternatywą na mówienie o historii?
Marcin Osuch: To może postawię inaczej pytanie. Jak wiele jest zapożyczeń w twojej historii?
MO: Ale jednak jakieś cytaty się pojawiają.
MO: Ciekawi mnie twój stosunek do komiksu. Bardziej zafascynowało cię to, że ogłoszony został konkurs na opowieść o Powstaniu Warszawskim, czy konkurs na komiks?
PS: Podczas panelu na temat antologii „Powstanie ′44 w komiksie” Maciej Parowski powiedział, że w swoim scenariuszu chciał opowiedzieć nie tyle o tym, że Powstanie zabijało ludzi, ale że zabiło komiks. Czy możesz skomentować tę wypowiedź?
MO: Gdybyś miał opowiedzieć o swojej drodze do komiksu, jakie tytuły byś podał? Dla mnie był to „Świat młodych”, „Tytus”, „Kajko i Kokosz”, „Funky Koval” i tak zostało. Jak było w twoim wypadku?
PS: Czy jest coś większego, nad czym obecnie pracujesz, albo coś nad czym pracowałeś nim pojawił się konkurs o Powstaniu?
MO: Może to zabrzmi trochę górnolotnie, ale czy masz jakieś swoje komiksowe marzenie?
MO: Czyli powoli dochodzisz do siebie i szukasz kolejnych marzeń, by je ustawić daleko na horyzoncie i w końcu do nich dotrzeć?
PS: Skoro wyszliśmy od twojego komiksu, proponuję byśmy na nim zakończyli rozmowę. Dlatego zapytam o wszystkie intertekstualne nawiązania w twoim komiksie. Jaka jest ich rola?
PS: Nawiązania powodują, że komiks „Sierpień” to zupełnie nowe spojrzenie na Powstanie, ale jednocześnie ta historia jest głęboko osadzona w kulturze.
PS: Dziękujemy za rozmowę.
O albumie "Historia science fiction", polskiej fantastyce i całej reszcie, z Tomaszem Kołodziejczakiem rozmawia Marcin Osuch
więcej »O pracy nad serią „Najwybitniejsi naukowcy” z Jordim Bayarrim rozmawia Marcin Osuch.
więcej »Rozmowa o komiksach i nie tylko, przeprowadzona przez Marcina Osucha i Konrada Wągrowskiego ze Zbigniewem Kasprzakiem. Spotkanie z artystą odbyło się na jesieni zeszłego roku dzięki uprzejmości wydawnictwa Egmont.
więcej »Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński
Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński
Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński
Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński
„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński
Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński
Nowe status quo
— Marcin Knyszyński
Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński
Esensja czyta dymki: Lato 2009
— Jakub Gałka, Marcin Osuch, Mateusz Osuch, Konrad Wągrowski
Wielkie roboty w ruinach Warszawy
— Konrad Wągrowski
20 godzin pracy
— Piotr Muszyc
Vaya marron!
— Césare Ferioli
Zarejestrowane obiektywem
— Marcin Osuch, Paweł Sasko
Z notatnika rysownika (2)
— Marcin Osuch, Paweł Sasko
Z notatnika rysownika (1)
— Marcin Osuch, Paweł Sasko
Cztery wywiady, coś tam pomiędzy i pogrzeb
— Marcin Knyszyński
Ku pokrzepieniu serc
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Do trzech razy sztuka?
— Marcin Osuch
Złe, kolorowe wieści
— Wojciech Gołąbowski
Stał sowchoz koło kołchozu…
— Wojciech Gołąbowski
Esensja czyta dymki: Reaktywacja
— Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Paweł Sasko, Konrad Wągrowski
Esensja czyta dymki: Lato 2009
— Jakub Gałka, Marcin Osuch, Mateusz Osuch, Konrad Wągrowski
Rzeź młodych Jedi, czyli o krok od dobrego komiksu
— Konrad Wągrowski
Festiwal obrzydliwości
— Jakub Gałka
Luke, I am your mother!
— Daniel Gizicki
Mistrz
— Michał Lebioda, Rafał Bąkowicz
Uwierzyłbym tylko w komiks, narysowany przez powstańca
a co tu robi przecinek? Redakcjo Esensji, czyżbyście już tytułem chcieli zniechęcić do czytania?