Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

David Litchfield
‹Niedźwiedź i pianino›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiedźwiedź i pianino
Tytuł oryginalnyThe Bear and the Piano
Data wydania5 czerwca 2019
Autor
PrzekładBarbara Supeł
IlustracjeDavid Litchfield
Wydawca Zielona Sowa
CyklNiedźwiedź i pianino
ISBN978-83-8154-275-3
Format40s. 200×288mm; oprawa twarda
Cena29,90
Gatunekdla dzieci i młodzieży
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Korzenie i skrzydła
[David Litchfield „Niedźwiedź i pianino” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Niedźwiedź i pianino” to historyjka przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Opowiada o pięknie muzyki, cenie sławy i sile więzi z miejscem, z którego się pochodzi.

Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Korzenie i skrzydła
[David Litchfield „Niedźwiedź i pianino” - recenzja]

„Niedźwiedź i pianino” to historyjka przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Opowiada o pięknie muzyki, cenie sławy i sile więzi z miejscem, z którego się pochodzi.

David Litchfield
‹Niedźwiedź i pianino›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiedźwiedź i pianino
Tytuł oryginalnyThe Bear and the Piano
Data wydania5 czerwca 2019
Autor
PrzekładBarbara Supeł
IlustracjeDavid Litchfield
Wydawca Zielona Sowa
CyklNiedźwiedź i pianino
ISBN978-83-8154-275-3
Format40s. 200×288mm; oprawa twarda
Cena29,90
Gatunekdla dzieci i młodzieży
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Historyjka ta, jak wskazuje nam wydawca, przeznaczona jest dla dzieci powyżej czterech lat. Idealnie nadaje się więc na wspólną lekturę z rodzicami. Już pierwsze otwarcie książki i spojrzenie na wyklejkę (przedstawiającą tajemniczy, kolorowy las) zapowiada nam, że czeka nas coś niezwykłego.
Któregoś dnia niedźwiedź znalazł pianino w samym środku leśnych ostępów. Gdy nauczył się na nim grać, trafił do wielkiego miasta i został prawdziwą gwiazdą. Bogactwo i sława są na wyciągnięcie ręki. Tymczasem niedźwiadek z tęsknotą kieruje swoje myśli w stronę rodzinnego lasu i marzy, aby tam powrócić. Czy jego pobratymcy będą jeszcze na niego czekać? Czy sukcesy misia nie zmienią niczego w ich wzajemnych relacjach?
Johannowi Wolfgangowi Goethemu przypisywane jest powiedzenie: „Rodzice powinni dać dzieciom dwie rzeczy: korzenie i skrzydła”. Niniejsza historia jest piękną o nich opowieścią. „Skrzydłami” jest potencjał człowieka, rozwijane zdolności i umiejętności – po to, aby w przyszłości móc poradzić sobie w życiu. Muzyczny talent tytułowego niedźwiedzia pozwala mu zajść daleko, na same szczyty (co jest marzeniem niejednego młodego człowieka).
Sukces ma jednak swoją cenę, co widzimy w tej książce. I aby nie okazał się dla nas niszczący, musimy również pamiętać o pielęgnowaniu w sobie korzeni: zachowaniu emocjonalnej łączności z bliskimi oraz miejscem naszego urodzenia. Daje to poczucie wyjątkowości i siły – tak bardzo potrzebnej w konfrontacji ze światem.
To oczywiście interpretacja „Niedźwiedzia i pianina” dla dorosłych. Dzieci natomiast dostrzegą tu przede wszystkim, jak magiczną moc może mieć tworzenie muzyki. Pianino jest stosunkowo łatwym instrumentem dla początkujących, nie trzeba „szukać” na nim dźwięków, jak na przykład podczas gry na skrzypcach. Być może niejeden młody czytelnik i czytelniczka pójdą w ślady misia z lasu i zaczną się uczyć gry na pianinie? To akurat idealny wiek, by zacząć. Nie wywierajmy jednak przymusu – na tym etapie nie chodzi jeszcze o to, by wychować młodego gwiazdora i wirtuoza-zawodowca. Ale zaszczepienie muzycznych pasji, nawet jeśli ktoś pozostanie całe życie amatorem, przynosi nieskończenie wiele korzyści, także pozamuzycznych.
Ilustracje autora zostały wyróżnione nagrodą Waterstone’s Children’s Book Prize w 2016 roku. Rzeczywiście przykuwają uwagę i budzą emocje. Las urzeka swoją głębią, wielkie miasto – oszałamia. Świetnie w języku obrazu pokazana jest sława. Osobiście miałabym tylko zastrzeżenia do przedstawienia na obrazkach klawiatury pianina: układ czarnych klawiszy jest inny niż w prawdziwym instrumencie. To moim zdaniem ważny element i trudno go usprawiedliwić graficzną konwencją „z przymrużeniem oka”. Pianino jest tu instrumentem tytułowym i poprawne ilustracje spełniłyby ważną funkcję edukacyjną.
Sympatyczne i optymistyczne jest zakończenie książki – dowiemy się, kogo tytułowy niedźwiedź-artysta uważa za najwspanialszą publiczność na świecie.
koniec
2 października 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Studium utraty
Joanna Kapica-Curzytek

25 IV 2024

Powieść czeskiej pisarki „Lata ciszy” to psychologiczny osobisty dramat i zarazem przejmujący portret okresu komunizmu w Czechosłowacji.

więcej »

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
Joanna Kapica-Curzytek

21 IV 2024

„Pingwiny cesarskie” jest ciekawym zapisem realizowania naukowej pasji oraz refleksją na temat piękna i różnorodności życia na naszej planecie.

więcej »

PRL w kryminale: Biały Kapitan ze Śródmieścia
Sebastian Chosiński

19 IV 2024

Oficer MO Szczęsny, co sugeruje już zresztą samo nazwisko, to prawdziwe dziecko szczęścia. Po śledztwie opisanym w swej debiutanckiej „powieści milicyjnej” Anna Kłodzińska postanowiła uhonorować go awansem na kapitana i przenosinami do Komendy Miejskiej. Tym samym powinien się też zmienić format prowadzonych przez niego spraw. I rzeczywiście! W „Złotej bransolecie” na jego drodze staje wyjątkowo podstępny bandyta.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż autora

Studium utraty
— Joanna Kapica-Curzytek

Szereg niebezpieczeństw i nieprzewidywalnych zdarzeń
— Joanna Kapica-Curzytek

Superwizja
— Joanna Kapica-Curzytek

Destrukcyjne układy
— Joanna Kapica-Curzytek

Jeszcze jeden dzień bliżej naszego zwycięstwa
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspierać rozwój
— Joanna Kapica-Curzytek

Jak w operze
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wierzyć w nieprawdę
— Joanna Kapica-Curzytek

Smuga cienia
— Joanna Kapica-Curzytek

Bieg codziennego, zwykłego życia
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.