Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Javier Sierra
‹Tajemna wieczerza›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTajemna wieczerza
Tytuł oryginalnyLa Cena Secreta
Data wydania25 września 2006
Autor
PrzekładAnna Jęczmyk
Wydawca Albatros, Sonia Draga
ISBN83-7359-440-X
Format336s. 150×210mm
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Śledztwo w świecie ukrytych znaczeń
[Javier Sierra „Tajemna wieczerza” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Choć kolega redakcyjny Marcin Łuczyński poprzednią książkę Javiera Sierry „Bramy Templariuszy” zmiażdżył w swej recenzji jako bzdurne popłuczyny po Danie Brownie, muszę przyznać, że „Tajemna wieczerza”, kolejna powieść hiszpańskiego autora, pozostając nadal popłuczynami po „Kodzie Leonarda da Vinci”, jest lekturą całkiem interesującą.

Konrad Wągrowski

Śledztwo w świecie ukrytych znaczeń
[Javier Sierra „Tajemna wieczerza” - recenzja]

Choć kolega redakcyjny Marcin Łuczyński poprzednią książkę Javiera Sierry „Bramy Templariuszy” zmiażdżył w swej recenzji jako bzdurne popłuczyny po Danie Brownie, muszę przyznać, że „Tajemna wieczerza”, kolejna powieść hiszpańskiego autora, pozostając nadal popłuczynami po „Kodzie Leonarda da Vinci”, jest lekturą całkiem interesującą.

Javier Sierra
‹Tajemna wieczerza›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTajemna wieczerza
Tytuł oryginalnyLa Cena Secreta
Data wydania25 września 2006
Autor
PrzekładAnna Jęczmyk
Wydawca Albatros, Sonia Draga
ISBN83-7359-440-X
Format336s. 150×210mm
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
W Hollywood wymyślono prosty sposób na błyskawiczne przedstawienie fabuły nowego filmu potencjalnemu producentowi – wystarczy stwierdzić, że będzie to połączenie dwóch kasowych tytułów. Ta metoda sprawdzi się doskonale również w przypadku powieści hiszpańskiego dziennikarza Javiera Sierry zatytułowanej „Tajemna wieczerza”. Można ją bowiem krótko opisać jako połączenie „Imienia róży” z „Kodem Leonarda da Vinci”. Z powieści Umberto Eco bierze Sierra wątek śledztwa, jakie prowadzi piętnastowieczny inkwizytor w mediolańskim klasztorze, natomiast z książki Dana Browna samego Leonarda i tajemnice związane z symboliką „Ostatniej Wieczerzy”.
W 1497 r. ojciec Augustyn Leyre, dominikanin i rzymski inkwizytor, wyrusza do klasztoru Santa Maria delle Grazie, aby sprawdzić, ile prawdy kryje się w listach tajemniczego donosiciela, informującego o herezjach ukrytych w malowidle przygotowywanym wówczas przez Leonarda da Vinci. Sierra w swej kryminalnej opowieści zabiera czytelnika do świata budzącego się Renesansu, w którym chrześcijaństwo zderza się z kulturami starożytnej Grecji, Rzymu czy Egiptu, a w Europie pojawiają się nowe odłamy religijne, w odmienny sposób spoglądające na słowa zapisane w Piśmie Świętym.
Autor nie jest może takim erudytą jak Eco, ale potrafi wywołać zainteresowanie czytelnika, jaka – tym razem – zagadka kryje się w „Ostatniej Wieczerzy”. Skutecznie kreuje też intrygujący świat wypełniony symbolami, ludźmi przekazującymi ukryte przesłania w swych dziełach i trudzącymi się, aby te symbole odczytywać. Ale być może najważniejszym przesłaniem tej powieści jest to, że istnieją dzieła sztuki, które nawet po kilkuset latach od swego powstania nadal potrafią fascynować.
Plusy:
  • całkiem inteligentna fabuła
  • przypomina, że malarstwo bywa fascynujące
Minusy:
  • wtórność
koniec
9 listopada 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Jak to dobrze, że nie jesteśmy wszechwiedzący
Joanna Kapica-Curzytek

28 IV 2024

Czym tak naprawdę jest tytułowa siła? Wścibstwem czy pełnym pasji poznawaniem świata? Trzech znakomitych autorów odpowiada na te i inne pytania w tomie esejów pt. „Ciekawość”.

więcej »

PRL w kryminale: Człowiek z blizną i milicjant bez munduru
Sebastian Chosiński

26 IV 2024

Szczęsny szybko zaskarbił sobie sympatię czytelników, w efekcie rok po roku Anna Kłodzińska publikowała kolejne powieści, w których rozwiązywał on mniej lub bardziej skomplikowane dochodzenia. W „Srebrzystej śmierci” Białemu Kapitanowi dane jest prowadzić śledztwo w sprawie handlu… białym proszkiem.

więcej »

Studium utraty
Joanna Kapica-Curzytek

25 IV 2024

Powieść czeskiej pisarki „Lata ciszy” to psychologiczny osobisty dramat i zarazem przejmujący portret okresu komunizmu w Czechosłowacji.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.