Zdrowaśka, Byłam i jestem w OlsztynieBWA Olsztyn Sala Główna | Maya Gordon „Byłam i jestem” | Kurator: Sarmen Beglarian | Wystawa potrwa do 7 kwietnia || Sala Kameralna | Kle Mens „Zdrowaśka” | Wystawa potrwa do 31 marca || Wernisaże 7 marca
BWA OlsztynZdrowaśka, Byłam i jestem w OlsztynieSala Główna | Maya Gordon „Byłam i jestem” | Kurator: Sarmen Beglarian | Wystawa potrwa do 7 kwietnia || Sala Kameralna | Kle Mens „Zdrowaśka” | Wystawa potrwa do 31 marca || Wernisaże 7 marca Wystawa prac Mai Gordon w Galeria Sztuki BWA w Olsztynie odnosi się do jej przeszłości i teraźniejszości. Artystka nieustannie tęskni za Polską, gdzie się urodziła i spędziła dzieciństwo. Tęskni także za Izraelem, gdzie mieszkała od 10 do 24 roku życia, kończąc z wyróżnieniem Akademię Sztuk Pięknych i Rzemiosł Artystycznych Bezalel w Jerozolimie. W pracach powstałych w Holandii, gdzie aktualnie żyje, ta tęsknota została ujęta poprzez powtarzające się motywy – dom, cyprysy, górę i błękitne niebo. Pojawia się na nich również i Maya – mała dziewczynka bądź młoda kobieta, pełna nadziei, a czasem z poczuciem niepewności i strachu. O jednym z istotnych motywów w swojej twórczości Maya Gordon mówi: „Cyprysy są jak moje autoportrety – jak się patrzy na nie z daleka, wyglądają na silne i pełne mocy, a jak się zbliża, to można zauważyć, że są kruche i delikatne”. Przeszłość, nieobecność jej rodziny, są równie ważnymi elementami życia i twórczości, jak i nieustanna walka z szybko przemijającym czasem oraz trud przyjęcia zmian własnej twarzy. Praca nad sobą przeplata się z pracą nad dziełami, w których artystka odzyskuje siebie i swoją pamięć. Maya Gordon urodziła się w Chorzowie w 1947 roku. W 1957 roku wyemigrowała do Izraela, gdzie studiowała na Akademii Sztuk Pięknych i Wzornictwa w Jerozolimie (Bezalel Academy of Arts and Design). W latach 70. wyjechała do Holandii i podjęła studia w Atelier 63 w Haarlemie, a następnie na Jan van Eyck Academie w Maastricht. Mieszka i pracuje w Amsterdamie, Tel Awiwie oraz Warszawie. • • • Tytułowa „Zdrowaśka” to słowo symbolizujące zetknięcie dwóch przestrzeni – sfery sacrum i profanum. Kle Mens w swoich pracach, tropi współistnienie, a czasem przenikanie się tych obszarów. Do sfery boskości nawiązuje również rola pustej przestrzeni, która odgrywa ważną funkcję w prezentowaniu prac artystki. Z jeden strony dopełnia ona obraz i współtworzy go, z drugiej zaś sama staje się obiektem, łączącym wszystkie inne elementy, które składają się na całość prezentacji. Artystka wcielając się w znane z katolickiego kanonu postaci jak św. Rita, czy Matka Boska w realizacji „Pieta”, próbuje rozprawić się z kobiecością i jej seksualnością, która nie mieści się w ramach aktualnego dyskursu religijnego. Nadając osobisty charakter swoim pracom Kle Mens stawia również pytanie o rolę religii w kształtowaniu jej własnej tożsamości, a także eksploruje konsekwencje tego wpływu. Prezentowana wystawa stanowi ostateczną próbę przepracowania własnego doświadczenia z wczesnej młodości, tym samym zamyka pierwszy etap w twórczości artystki skupiający się głównie na autoanalizie. Kle Mens (Klementyna Stępniewska). Urodziła się w 1985 r. Warszawska artystka, pracująca w różnych mediach (malarstwo, obiekty, video art). Ukończyła malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 2014 roku pod kierunkiem prof. Jarosława Modzelewskiego i Igora Przybylskiego. Autorka wystaw indywidualnych i zbiorowych. Laureatka głównej nagrody na XII edycji Konkursu Gepperta w 2016 roku. 10 marca 2019 10-450 Olsztyn, Al. Marsz.J. Piłsudskiego 38 tel. (89) 527 94 66, (89) 533 51 08 fax (89) 534 35 88 Czynne: codziennie oprócz poniedziałków w godz. 10.00 - 17.00 Wstęp: 6 zł normalny, 3 zł ulgowy, opiekunowie grup bezpłatnie |
Rajmund Ziemski
Znak i kolor
Wernisaż: 12 kwietnia 2024
Wystawa czynna do 8 września 2024
Kuratorzy: Katarzyna Ziemska i Paweł Witkowski
Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Nati Krawtz – Zwierzę Ci się, kochanie
kuratorka: Elżbieta Nieroba
otwarcie 19.04 godzina 19:00
wystawa czynna do 19.05.2024
GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
BWA Olsztyn
— Przydrożne kapliczki w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Jeden organizm w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Esencja Zgrzytu w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Wieliczko w Olsztynie
BWA Olsztyn
— W cieniu feminizmu w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Roszkowski i Zero, Jeden w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Auto-Niebyt i Patrząc na Tokio w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Na 275. kilometrze w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Po śladach w Olsztynie
BWA Olsztyn
— Odłamki snu w Olsztynie