Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Podlasianie, martwe natury i samozło III

Galeria Arsenał
Białostocka Galeria Arsenał zaprasza na trzy najnowsze wystawy: fotograficzne „Podlasianie 007” Grzegorza Dąbrowskiego i „Martwe natury” Marzanny Morozewicz oraz instalacje Tomasza Mroza pt. „SAMOZŁO III COME BACK or kulka w łeb for myself”. Będzie je można oglądać już od piątku 5 grudnia.

Galeria Arsenał

Podlasianie, martwe natury i samozło III

Białostocka Galeria Arsenał zaprasza na trzy najnowsze wystawy: fotograficzne „Podlasianie 007” Grzegorza Dąbrowskiego i „Martwe natury” Marzanny Morozewicz oraz instalacje Tomasza Mroza pt. „SAMOZŁO III COME BACK or kulka w łeb for myself”. Będzie je można oglądać już od piątku 5 grudnia.
Grzegorz Dąbrowski, „Podlasianie 007”, 29.09.2007
Grzegorz Dąbrowski, „Podlasianie 007”, 29.09.2007
Grzegorz Dąbrowski – ur. 18 sierpnia 1970 roku, mieszkaniec Białegostoku. Jest absolwentem Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku oraz ITF Slezska Univerzita w Opawie (Republika Czeska). Od 1994 roku fotografuje dla „Gazety Wyborczej”, jest autorem projektów „ex oriente lux” i „białystok – jeden dzień”. Współzakładał galerię113 oraz grupę www.photodocument.pl.
Brał udział w wystawach zbiorowych, m.in.:
  • 1988 – Triennale Polskiej Fotografii Artystycznej, Warszawa,
  • 2002 – Instytut Polski, Mińsk,
  • 2003 – Biennale Polskiej Fotografii Artystycznej, Poznań,
  • Grzegorz Dąbrowski, „Podlasianie 007”, 2.05.2007
    Grzegorz Dąbrowski, „Podlasianie 007”, 2.05.2007
  • 2004 – Międzynarodowy Festiwal Fotografii, Łódź,
  • 2004 – Interfoto, International Festival of Professional Photography, Moskwa,
  • 2004 – Europe’s Point of Divergence/Convergence, Lublin,
  • 2004 – Mois de la Photo, Paryż,
  • 2006 – Monat der Fotografie, Berlin,
  • 2006 – Piętnastka, Stara Galeria ZPAF, Warszawa,
  • 2007 – sittcomm.award ceremony, Bratysława, Słowacja,
  • 2008 – Aktualizacja. Przegląd nowej fotografii polskiej, Miesiąc Fotografii, Kraków.
• • •
Marzanna Morozewicz, „Latarnia w Wenecji, 2.08.2007”
Marzanna Morozewicz, „Latarnia w Wenecji, 2.08.2007”
Marzanna Morozewicz – ur. 21 kwietnia 1965 roku w Białymstoku. Jest profesorem na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Zakres jej twórczości to malarstwo (obrazy, obiekty malarskie), tkaniny, rysunek i fotografia.
Brała udział zarówno w wystawach indywidualnych, jak i zbiorowych, m.in.:
  • 1995 – „Obrazy”, Galeria Arsenał, Białystok
  • 2000 – „Łuski”, Galeria Biała, Lublin
  • 2006 – „Kondycje – Rzeczywistość. Zmysłowość. Cielesność”, Instytut Polski, Düsseldorf (Niemcy)
  • 2006 – „Zakazane gry/Jeux Interdits”, Instytut Polski, Paryż
  • 2007 – „Doświadczenie kobiecości”, Galeria Aspekt, ASP Warszawa.
Marzanna Morozewicz, „Białystok, Upalna, 10.01.2008”
Marzanna Morozewicz, „Białystok, Upalna, 10.01.2008”
O jej pracach tak pisze Andrzej Kisielewski: Marzanna Morozewicz fotografuje znajdowane na ulicy zimowe rękawiczki, leżące na trawie rajstopy, zagubione swetry, bluzki, skarpety, kapelusze, szaliki i inne porzucone lub zagubione części garderoby. W pierwszej chwili wydaje się, że jest to zajęcie dosyć nudne i w sensie poznawczym raczej jałowe. Zwykle za znacznie bardziej interesujące uchodzą inne porzucone obiekty, takie na przykład jak: „malowniczo” leżące w podmiejskich laskach stare, zardzewiałe i pogięte pralki i lodówki, „ślepe” telewizory, wybebeszone kanapy, podziurawione samochodowe fotele itd. Pomimo że z pozoru zawierają większą dozę dramaturgii niż banalna rękawiczka, bluzka czy rajstopy, to jednak Marzanna Morozewicz nie daje się zwieść ich oczywistej i raczej już zbanalizowanej fotogeniczności. Interesują ją tylko elementy ubioru, które traktuje jako nieruchome ślady po ich właścicielach – jako rodzaj porzuconych łusek. Stanowią one kanwę kreowanych przez nią szczególnego rodzaju martwych natur.
• • •
Marzanna Morozewicz, „Białystok, Zielonogórska, 31.03.2008”
Marzanna Morozewicz, „Białystok, Zielonogórska, 31.03.2008”
Tomasz Mróz – ur. 1979 roku. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie obronił dyplom łączony w zakresie grafiki i intermediów. Był członkiem nieistniejącej już grupy artystycznej PGR (Płytki Group). Obecnie związany jest z Galerią „Pies” w Poznaniu. Wraz z Magdą Starską, Wojtkiem Bąkowskim, Piotrem Bosackim, Konradem Smoleńskim i Radkiem Szlagą tworzy artystyczną grupę Penerstwo. Zajmuje się wideo, dźwiękiem, tworzy wieloelementowe instalacje rzeźbiarskie.
Brała udział zarówno w wystawach indywidualnych, jak i zbiorowych, m.in.:
  • 2001 – „Świnia”, Galeria ON, Poznań
  • 2005 – „Fresh Europe”, Gokart Gallery, Budapeszt
  • 2006 – „The end my friend”, Galerii Spielhaus Morrison, Berlin
  • 2007 – „Mordo Ty Moja”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa
  • 2008 – „Face lifting”, FKSE – Fiatal Képzőművészek Stúdiója, Budapeszt
Tomasz Mróz, instalacja, 2007
Tomasz Mróz, instalacja, 2007
Trudno znaleźć w polskiej sztuce ostatnich lat artystę, którego postawa byłaby choćby trochę zbliżona do strategii Tomasza Mroza. Realizuje prace, które na pierwszy rzut oka wydają się świadectwem głębokiej i bezkompromisowej nienawiści do ludzi – wszystkich ludzi i wszystkiego, co dotąd stworzyli od początku swego istnienia. Jego instalacje to najczęściej drobiazgowo wykonane silikonowe postacie z wbudowanymi w nie mechanizmami wprawiającymi w ruch niektóre elementy. Są potworne i ohydne. Groteskowo wynaturzone, o przerysowanych kształtach i rysach twarzy (a raczej mord), wykonują gesty i czynności, które odpychają swoją ostentacyjną fizjologią. Bestiarium Mroza składa się ze zdeformowanych postaci ludzkich, zwierząt o przerośniętych genitaliach, braci syjamskich i zmutowanych stworów. Przejawia się w nich tragizm ludzi żyjących w przestrzeni ścierających się popędów biologicznych, systemów politycznych, uwodzicielskich ideologii i egzystencjalnej rozpaczy.
Wszystkie wystawy można oglądać od 5 grudnia 2008 roku do 4 stycznia 2009 roku. Wernisaże 5 grudnia 2008 roku o godz. 18.00.
koniec
4 grudnia 2008
Galeria Arsenał
15-222 Białystok, ul. Mickiewicza 2
tel. +48 85 742 03 53, +48 85 744 76 40
fax +48 85 742 85 60
Czynne: codziennie (z wyjątkiem poniedziałków i dni poświątecznych) w godz. 10.00 – 17.00
Wstęp: bilet normalny 6 zł, ulgowy 3 zł, w czwartki wstęp wolny

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Renkas w Chorzowie
Galeria MM

29 IV 2024

Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00

więcej »

Sytuacja jest doskonała we Wrocławiu
Galeria Entropia

28 IV 2024

Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki

więcej »

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Arsenał
— Innym żyje się jakoś łatwiej w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Historie o starości w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Foghorn w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Badania terenowe w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Wyjście z centrum w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Początek w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Eliza w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Architektoniczne ewolucje w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Kontrakt rysownika w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Soundless w Białymstoku

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.