Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Marcin Mroziuk

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film Philippe’a Garrela jest bowiem utrzymany w estetyce francuskiej Nowej Fali i w zasadzie jedynie współczesną scenerią różni się od dzieł nakręconych przed kilkudziesięciu laty. Nie należy jednak traktować tego jako zarzutu – wszak reżyser ten po prostu od lat konsekwentnie tworzy w tej samej stylistyce. Najważniejsze jest zaś, że nie oznacza to przecież, iż „Kochankowie jednego dnia” nie potrafią zainteresować widzów – tyle że z pewnością nie wszyscy gustują w takich „przegadanych” i skupionych na psychologicznych niuansach filmach.
Warto też od razu podkreślić, że relacje między trojgiem głównych bohaterów są dalekie od przeciętności. Jeanne i Ariane to dwie studentki w zbliżonym wieku, które się poznają w nietypowych okolicznościach. Ta pierwsza nie ma gdzie się podziać po rozstaniu z chłopakiem, więc wprowadza się do mieszkania swego ojca – Gillesa. Tam zaś dowiaduje się, że od trzech miesięcy ma on romans z Ariane! W dodatku nie ma żadnych wątpliwości, że to nie profesor uwiódł naiwną studentkę, lecz to ona zagięła parol na niego.
Dość nieoczekiwanie okazuje się jednak, że te dwie młode kobiety świetnie się ze sobą dogadują, a Jeanne nie ma nic przeciwko nowemu związkowi ojca. Ale tylko przez moment mamy wrażenie, że bohaterom uda się osiągnąć pełną harmonię w ramach tej nietypowej konfiguracji rodzinnej. Możemy się bowiem przekonać, że każdy z tej trójki zmaga się z własnym bagażem emocjonalnym, a chociaż początkowo to Jeanne jest w najgorszej kondycji psychicznej po rozpadzie swego związku, to w miarę rozwoju wydarzeń i pod tym względem sytuacja się zmienia. Kluczowe okazuje się zaś to, że bohaterowie niekoniecznie tak samo rozumieją, czym jest prawdziwa miłość, a dodatkowo ich słowne deklaracje przechodzą brutalną weryfikację w zderzeniu z twardą rzeczywistością.
„Kochankowie jednego dnia” to w sumie dość lekka opowieść o uczuciowych perypetiach trojga bohaterów, a chociaż można tutaj doszukać się pytań o istotę miłości czy sens wierności, to widzowie nie otrzymają na nie jednoznacznej odpowiedzi. Nie ulega też wątpliwości, że to głównie za sprawą dobrze napisanych dialogów i świetnej gry aktorskiej ten kameralny czarno-biały film ogląda się z przyjemnością i prawdziwym zainteresowaniem. Nie jest to wprawdzie arcydzieło, ale w każdym razie nowy film Philippe’a Garrela powinien się spodobać w szczególności wielbicielom twórczości Erica Rohmera czy François Truffaut.
koniec
3 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.