Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 1. Zemsta najlepiej smakuje na zimno
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Zdecydowanie strzałem w dziesiątkę okazuje się uczynienie bohaterem serialu nie dżentelmena-włamywacza znanego z książek Maurice’a Leblanca, lecz jego naśladowcy, który działa w XXI wieku. Dzięki temu nie jesteśmy skazani na kryminał w stylu retro, a Omar Sy jako Assane Diop ma prawdziwe pole do popisu.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 1. Zemsta najlepiej smakuje na zimno
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Zdecydowanie strzałem w dziesiątkę okazuje się uczynienie bohaterem serialu nie dżentelmena-włamywacza znanego z książek Maurice’a Leblanca, lecz jego naśladowcy, który działa w XXI wieku. Dzięki temu nie jesteśmy skazani na kryminał w stylu retro, a Omar Sy jako Assane Diop ma prawdziwe pole do popisu.

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nie ma też co ukrywać, że właśnie odtwórca głównej roli to – obok świetnego scenariusza – główny atut serialu. Oczywiste jest zaś, że czarnoskóry Arsène Lupin budziłby zupełnie niepotrzebne kontrowersje (inną sprawą jest, że głosy oburzenia pojawiały się już w momencie, kiedy Netflix zapowiedział tę produkcję, gdyż nie były wtedy znane szczegóły fabuły).
Należy jednak dodać, że także książka Maurice’a Leblanca odgrywa istotną rolę w przedstawionych na ekranie wydarzeniach. Z retrospekcji dowiadujemy się bowiem, że była ona ostatnim prezentem, jaki Assane Diop otrzymał przed ćwierć wiekiem od ojca. Ten ostatni z kolei popełnił samobójstwo w więzieniu niedługo po tym, jak przez swego pracodawcę został oskarżony – najprawdopodobniej fałszywie – o kradzież cennego naszyjnika, należącego niegdyś do Marii Antoniny, a który w jednym z opowiadań padł łupem Arsène’a Lupina. Warto jeszcze dodać, że Assane często towarzyszył ojcu w pracy, miał więc okazję poznać członków rodziny Pellegrinich. Widzimy też, że o ile pani domu zdarzało się okazywać trochę życzliwości szoferowi i jego synowi, o tyle jej mąż zawsze traktował ich z pogardą.
Ciekawe rzeczy dzieją się też na planie współczesnym. Otóż Pellegrinim – rzekomo po długotrwałych poszukiwaniach w różnych zakątkach świata – udaje się odzyskać skradziony naszyjnik, który ma być właśnie sprzedany na aukcji w Luwrze. I właśnie w tym muzeum już na początku odcinka widzimy głównego bohatera – chociaż jako członek ekipy sprzątającej nie rzuca się tam specjalnie w oczy. W miarę rozwoju wydarzeń możemy się przekonać, że dla Diopa to tylko kamuflaż, który jest mu potrzebny do przygotowania zuchwałego skoku. W rzeczywistości nie jest on wcale tak biedny, by brać z pocałowaniem ręki pracę za minimalną pensję czy pożyczać pieniądza na lichwiarski procent. Z kolei jeżeli weźmiemy pod uwagę, że Assane nie chciał uwierzyć w winę ojca, to jasne jest, że chęć szybkiego wzbogacenia się nie jest jedynym motywem postępowania głównego bohatera.
Nic dziwnego, że w napięciu obserwujemy, jak Diop kompletuje wszystko, co jest potrzebne do realizacji jego planu, a także w dość nietypowy sposób werbuje trzech pomocników. Możemy mieć wprawdzie pewne wątpliwości, czy wybiera właściwych ludzi do tej akcji, gdyż nie sprawiają oni wrażenia przesadnie rozgarniętych. Obawy te zdają się potwierdzać w trakcie napadu, gdyż nie wszystko idzie jak z płatka i momentami trzeba improwizować. W każdym razie jesteśmy pod wrażeniem przemiany, jaką błyskawicznie potrafi przejść główny bohater – i w tym przypadku nie chodzi jedynie o to, że w drogim garniturze prezentuje się znacznie lepiej niż w stroju sprzątacza. Udając bogacza zainteresowanego kupnem naszyjnika, porusza się i mówi zupełnie inaczej niż wtedy, gdy chce uchodzić za biednego imigranta. Wszystko to sprawia, że chociaż czasem musimy przymknąć oczy na małe prawdopodobieństwo wydarzeń, to i tak znakomicie się bawimy śledząc brawurowe poczynania naśladowcy Arsène’a Lupina.
koniec
8 lutego 2021

Komentarze

08 II 2021   15:16:47

Oglądałem ten film. Musze przyznać, że recenzja zrobiła na mnie dużo lepsze wrażenie niż sam film :)

08 II 2021   18:48:35

Również obejrzałem (zachęcony nie tylko tą recenzją). Cóż, dla mnie mocno przeciętne. A gdyby nie Omar Sy, to byłaby słabizna. Być może w dalszych odcinkach serial się jednak rozkręci. Dam mu jeszcze jedną, dwie szanse.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.