WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Cykl | Krakowski Festiwal Filmowy |
Miejsce | Kraków |
Od | 28 maja 2012 |
Do | 3 czerwca 2012 |
WWW | Strona |
52. KFF: Najnowsze polskie kino w pigułceKrakowski Festiwal Filmowy jak co roku na przełomie maja i czerwca. W programie między innymi pozakonkursowy cykl „Panorama filmu polskiego”, a w nim liczący 22 tytułów staranny wybór najciekawszych polskich dokumentów, przewrotnych krótkich fabuł i najnowszych animacji.
52. KFF: Najnowsze polskie kino w pigułceKrakowski Festiwal Filmowy jak co roku na przełomie maja i czerwca. W programie między innymi pozakonkursowy cykl „Panorama filmu polskiego”, a w nim liczący 22 tytułów staranny wybór najciekawszych polskich dokumentów, przewrotnych krótkich fabuł i najnowszych animacji. ‹52. Krakowski Festiwal Filmowy›
Prowokacyjnie z pozycji krakowskiej zaczynamy od filmu bardzo warszawskiego. Jedną z atrakcji cyklu będzie najnowszy film Tomasza Wolskiego, „Pałac”. Tegoroczny juror, wielokrotnie nagradzany w Krakowie, laureat Złotej Żaby na Camerimage 2011 za „Lekarzy”, wraca do swojego miasta z dokumentem kadrującym z przymrużeniem oka znienawidzony dar Stalina, czyli tytułowy Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Za pośrednictwem kamery dotrzemy do zakamarków gmaszyska i podpatrzymy wypełniający go tłum – będziemy uczestniczyć w pełnej humoru obserwacji, która zainspirowała reżysera do szerszych diagnoz. Po mocnym warszawskim akcencie wracamy na krakowski grunt, by wraz z Tomaszem Magierskim i bohaterem jego filmu „Krakowiaczek ci ja”, Yoramem Grossem, australijskim twórcą filmów animowanych o polsko-żydowskim pochodzeniu, udać się w sentymentalną podróż do Krakowa. Podróż i trudną, bo powracającą do czasu Holocaustu, i miłą, bo w towarzystwie wpatrzonych w dziadka wnuków, którym wycieczka do nieznanej im przeszłości uzmysławia, jak ścisłe są związki biografii „Disneya” australijskiej animacji z jego twórczością. Niezwykła kariera dorosłego Yorama nie byłaby możliwa, gdyby nie przemożna chęć przetrwania, pogoda ducha i frywolne poczucie humoru małego Jerzyka. Film zdobył nagrodę publiczności na właśnie zakończonym festiwalu Żydowskie Motywy, a jego bohater będzie uczestniczył w krakowskiej projekcji filmu. Kolejne krakowskie filmy w sekcji to „Walc z Miłoszem” Joanny Helander i Bo Perssona, opowiadający o nieznanych dotąd wzajemnych inspiracjach i relacjach pomiędzy poetą a Teatrem 8 dnia, oraz Sławomira Rogowskiego i Stanisława Zawiślińskiego „Tala od różańca”, portretujący kontrowersyjną pisarkę czasów PRL-u i przyjaciółkę Karola Wojtyły z czasów młodości, Natalię Roleczek. Ciekawie zapowiada się prezentacja dwóch z pięciu części projektu „Świat od świtu do zmierzchu” autorstwa Mirosława Dembińskiego i Macieja Drygasa, zrealizowanego pod opieką artystyczną: Jacka Bławuta, Marcela Łozińskiego, Macieja Drygasa, Andrzeja Musiała, Mateusza Wernera oraz Vity Żelakeviciute, w którym młodzi filmowcy kierują swoje kamery na mieszkańców stolic Rosji i Ukrainy. „Moskwa od świtu do zmierzchu” zabierze nas w bardzo różne miejsca metropolii i przedstawi szeroką paletę moskiewskich zawodów, a „Kijów od świtu do zmierzchu”, nawiązując do legendarnego „Rejsu” Marka Piwowskiego, zaprosi na statek na Dnieprze w towarzystwie nieodzownego oligarchy, młodych muzyków i starego weterana wojennego – z podróży wyłoni się zabawny i jednocześnie ciepły obraz miasta. Oryginalną reprezentacją polskiej fabuły będą dwa krótkie metraże sztandarowo niezależnego twórcy Bodo Koxa: „Rura” z Mateuszem Damięckim, która z typowym dla reżysera przewrotnym poczuciem humoru nawiązuje do „Kanału” Andrzeja Wajdy oraz „Księżycowa rzeka” z Marią Seweryn i Wojciechem Mecwaldowskim, pokazująca pierwsze lądowanie na Księżycu w czeskim wykonaniu. Filmy powstały, co ciekawe, w łódzkiej filmówce. Program tegorocznej edycji cyklu „Panorama filmu polskiego” dopełni prezentacja filmów zrealizowanych w Studio Munka, w którego radzie programowej zasiada między innymi Agnieszka Holland, Jacek Bromski oraz Michał Kwieciński, przewodniczący Jury konkursu polskiego 52. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. W Krakowie zobaczymy najnowsze produkcje studia, wśród których są: krótka animacja Artura Kordasa, „Rondo”, krótki dokument „Jajko i kura” Ewy Podgórskiej, który będzie miał na festiwalu swoją światową premierę, oraz dwie fabuły: „Serce do walki” Tomka Matuszczaka i „Koleżanki” Sylwestra Jakimowa, nagrodzone na ostatnim festiwalu Młodzi i film w Koszalinie. Obok debiutantów pojawią się takie tuzy polskiego kina, jak Andrzej Titkow i Sławomir Grünberg, a jako reżyser zadebiutuje Krzysztof Materna. Panoramę filmu polskiego, podobnie jak konkurs polski, traktujemy jako wskazówkę dla zagranicznych selekcjonerów, którzy licznie odwiedzają nasz festiwal – mówi dyrektor Krzysztof Gierat. Dostrzeżone przez nich tutaj filmy, robią potem często zawrotną karierę na świecie. 52. Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w dniach 28 maja – 3 czerwca. Więcej informacji na temat tegorocznej edycji festiwalu można znaleźć na stronie: www.krakowfilmfestival.pl 11 maja 2012 |
Lubisz otaczać się oryginalnymi przedmiotami? A może zbierasz znaczki lub kolekcjonujesz monety? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie propozycję: odwiedź targi staroci, które cyklicznie odbywają się w podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim. Znajdziesz tam stare meble oraz przedmioty stanowiące gratkę dla kolekcjonerów. Sprawdź, co jeszcze możesz tam kupić.
więcej »Co możesz zrobić dla skóry swojej twarzy, by spowolnić procesy starzenia?
więcej »Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Zimny doping
— Jarosław Loretz
Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz
Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz