Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Online: Przegraj choć raz!
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Podobnie jak opisywane „5 Differences”, „The dragon and the wizard” wnosi nieco ożywczego świeżego powietrza w zabawę w wyszukiwanie różnic między obrazkami. W tej grze warto czasem różnic nie znaleźć!

Wojciech Gołąbowski

Online: Przegraj choć raz!
[ - recenzja]

Podobnie jak opisywane „5 Differences”, „The dragon and the wizard” wnosi nieco ożywczego świeżego powietrza w zabawę w wyszukiwanie różnic między obrazkami. W tej grze warto czasem różnic nie znaleźć!
The dragon and the wizard
The dragon and the wizard
Lubicie komiksy? Autorzy gry kolejne zagadki (plansze z różnicami) ujęli w formę opowieści graficznej. Baśniowej. Dwóch młodych chłopców (z czego jeden ma rondel na głowie, a drugi kapelusz stracha na wróble) pojedynkuje się drewnianymi mieczami, gdy nagle w okolicy zjawia się strrraszny smok. Na szczęście rychło przychodzi z pomocą Czarodziej… Brzmi infantylnie? Cóż, nie fabuła w końcu jest tu najważniejsza.
Ekran jest podzielony na dwa rysunki – czasem są obok siebie, czasem jeden nad drugim. Gdy kursorem krążymy po jednym z nich, na drugim widać jej… no, niech będzie, echo. W ten sposób łatwiej znaleźć miejsca, w których różnice polegają na przesunięciu fragmentu o kilkanaście-kilkadziesiąt pikseli. Oczywiście w momencie, w którym przejdziemy kursorem na ów drugi obrazek, echo pojawi się na pierwszym…
Liczba szczegółów pozostałych do odnalezienia jest widoczna pod spodem, obok zegara odmierzającego czas. Bo gdy nie odnajdziemy wszystkich różnic w określonym przedziale czasowym, fabuła się zmienia… I to jest właśnie ów łyk świeżego powietrza: warto czasem (zawsze?) „przegrać”, by móc nacieszyć oko komiksowym zwrotem akcji. Niestety, niekorzystnym dla bohaterów. Ale kto by się tam nimi przejmował, skoro wystarczy odnaleźć kolejną różnicę, by móc wrócić do fabuły podstawowej.
Gra jest prosta, ale nie banalna, choć można skorzystać z opcji „gry z podpowiedziami”. Zaryzykujmy więc stwierdzenie – produkcja dla dzieci i młodzieży. Ale i dorośli będą mieli uciechę.
koniec
4 lipca 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.