Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Online: Profesjonalne bazgrolenie
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Grafika „Rock’n’LOL” wzorowana jest na bazgrołach ze szkolnych zeszytów. Nie należy się tym jednak sugerować, myśląc o jej wykonaniu czy ogólnie grywalności – widać, że ta łamigłówka została wykonana przez profesjonalistów.

Wojciech Gołąbowski

Online: Profesjonalne bazgrolenie
[ - recenzja]

Grafika „Rock’n’LOL” wzorowana jest na bazgrołach ze szkolnych zeszytów. Nie należy się tym jednak sugerować, myśląc o jej wykonaniu czy ogólnie grywalności – widać, że ta łamigłówka została wykonana przez profesjonalistów.
Rock’n’LOL
Rock’n’LOL
Słowem-kluczem tej gry jest PRZYCIĄGANIE. Obok grawitacji, powodującej upadek naszego klocka-bohatera na spód planszy, mamy też do czynienia z magnetyzmem, umożliwiającym jego przemieszczanie. Kwadracik z oczkami, którego celem jest dotknięcie wszystkich kolorowych baniek mydlanych na planszy, potrafi – niczym ninja – rzucić w dowolnym kierunku sztywną linę z kotwiczką. Następnie, podciągając się lub opuszczając oraz rozkołysując, pokonuje dwuwymiarową przestrzeń kartki w kratkę, zbliżając się do swego celu. Sęk w tym, że takie ruchy zwykliśmy czynić przy pomocy kursorów, względnie innych klawiszy… a tu trzeba zadziałać przyciągającym polem magnetycznym, sterowanym myszką.
Gra jest bardzo przyjemna – tak pod względem pomysłu, jak i wykonania (graficznego i dźwiękowego). Czeka nas sporo skakania – rozhuśtywania się i łapania w locie kolejnych punktów zaczepienia; unikania czerwonych śmiertelnych pułapek; wczuwania się w rolę fakira, potrafiącego wspiąć się na pionowo postawiony sznurek. W skrócie – sporo zabawy, wzbogaconej humorystyczną wizualizacją. Początkowo dziwić (czy też zastanawiać) mogą braki „ścianek” przy brzegach planszy – tj. miejsc, do których kotwiczka nie potrafi się przyczepić. Wyjaśnienie jest jednak zasygnalizowane na samym początku gry, a w pełni zobrazowane po przejściu wszystkich 16 plansz. Nie zdradzę, o co chodzi, ale – warto to ujrzeć, by docenić humor grafików.
Czas nie jest mierzony. Dwukrotnie zdarzyło mi się zamiast kolejnej planszy otrzymać przed oczy ładny obrazek (reklamę) z podpisem typu „odpocznij sobie teraz chwilkę”. Macie ową chwilkę? To sobie zagrajcie.
koniec
29 maja 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.