Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Katsura Masakazu
‹Video Girl Ai #1›

Video Girl Ai #1
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVideo Girl Ai #1
Tytuł oryginalnyDen'nei shojo
Scenariusz
Data wydania2002
RysunkiKatsura Masakazu
PrzekładAleksandra Watanuki
Wydawca Waneko
CyklVideo Girl Ai
ISBN-1083-88272-95-0
Format115×170
Cena15,90
Gatunekobyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Video Girl Ai #1

Dziewczyna z taśmy wideo
[Katsura Masakazu „Video Girl Ai #1”, Katsura Masakazu „Video Girl Ai #2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wydawnictwo Waneko wprowadziło na rynek drugi już tytuł prezentowany wcześniej na łamach magazynu „Mangamix”. „Video Girl Ai” jest przedstawicielem gatunku „komedia romantyczna z niewielką domieszką fantastyki”, popularnego w mangowych magazynach dla młodzieży, kierowanych zarówno do dziewcząt (przykładem może być „Alladyn” z pierwszych numerów „Mangamixu”), jak i publiczności męskiej. Apetyczne rysunki w „VGAi” nie pozostawiają cienia wątpliwości, w czyje gusta starał się wstrzelić autor, Masakazu Katsura.

Michał R. Wiśniewski

Dziewczyna z taśmy wideo
[Katsura Masakazu „Video Girl Ai #1”, Katsura Masakazu „Video Girl Ai #2” - recenzja]

Wydawnictwo Waneko wprowadziło na rynek drugi już tytuł prezentowany wcześniej na łamach magazynu „Mangamix”. „Video Girl Ai” jest przedstawicielem gatunku „komedia romantyczna z niewielką domieszką fantastyki”, popularnego w mangowych magazynach dla młodzieży, kierowanych zarówno do dziewcząt (przykładem może być „Alladyn” z pierwszych numerów „Mangamixu”), jak i publiczności męskiej. Apetyczne rysunki w „VGAi” nie pozostawiają cienia wątpliwości, w czyje gusta starał się wstrzelić autor, Masakazu Katsura.

Katsura Masakazu
‹Video Girl Ai #1›

Video Girl Ai #1
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVideo Girl Ai #1
Tytuł oryginalnyDen'nei shojo
Scenariusz
Data wydania2002
RysunkiKatsura Masakazu
PrzekładAleksandra Watanuki
Wydawca Waneko
CyklVideo Girl Ai
ISBN-1083-88272-95-0
Format115×170
Cena15,90
Gatunekobyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Video Girl Ai #1
Yota Moteuchi to bohater, z którym mogą identyfikować się wszyscy zakompleksieni i zamknięci w sobie nastoletni chłopcy. Ma wielkiego pecha – gdy jest już o krok od przezwyciężenia wstydu i wyznania koleżance z klasy swojej miłości, ta zwierza mu się z uczuć wobec Takashiego Nimai, który jest rzecz jasna (gatunek ma swoje prawa) najlepszym przyjacielem Yoty. Wtedy na drodze załamanego Yoty wyrasta tajemnicza wypożyczalnia wideo „Gokuraku”. Bohater wychodzi z niej bogatszy o kartę członkowską i kasetę VHS z wizerunkiem ślicznej dziewczyny na okładce. Po włożeniu kasety do magnetowidu Yotę spotyka największa niespodzianka w życiu. Ai Amano, dziewczyna z kasety, wychodzi do niego z telewizora, by pomóc mu w uporządkowaniu życia uczuciowego. Niestety kolejny raz odzywa się pech (tudzież głupota) Moteuchiego. Z powodu usterki magnetowidu pojawiają się komplikacje. Życie Yoty wkracza na zupełnie nowe tory…
Trzynastomowa „VGAi” jest rozwinięciem krótkiego komiksu „Video Girl”. Wszystko zaczęło się od spotkania Masakazu Katsury z redaktorem magazynu komiksowego „Shonen Jump” Torishimą, który polecił mu narysować dziewczynę. Rysownik stworzył postać chłopczycy Haruno. Po tym obaj zaczęli się zastanawiać, jaką historię można o niej opowiedzieć. Po odrzuceniu kilku pomysłów (Katsura: „jeśli nie będzie w tym elementów sci-fi, to mnie to nie interesuje”) postanowili wykorzystać scenę podpatrzoną w filmie „Amazing Stories”, gdzie po polaniu specjalnym płynem ze zdjęcia w magazynie wychodziła żywa postać. Postanowili jednak zmodyfikować ten pomysł. Otóż bohater „Amazing Stories”, polewając stronę porno magazynu przesadził z ilością płynu, który przesiąkł przez papier i w rezultacie powstała dziewczyna z osobowością mężczyzny z kolejnej strony. Magazyn porno wydał im się jednak niewłaściwy, a ówczesna wielka popularność wypożyczalni wideo podsunęła idealne rozwiązanie. Tak narodziła się dziewczyna z wideo, która na skutek błędu użytkownika nabiera męskich cech charakteru.
Jednakże serią, która znacznie wcześniej przyniosła sławę Katsurze, był „Wing-man” (1983). Jest to historia chłopaka, do którego (jak zwykle) wprowadza się wojowniczka z innego wymiaru. Od tej pory zyskuje on możliwość transformacji w superherosa – Wing-mana. W serii tej można odnaleźć dwa główne motywy, przewijające się w twórczości Katsury: fantastycznych superbohaterów i wątki miłosne. O ile to pierwsze zawsze było ulubionym tematem Katsury, o tyle do wprowadzenia elementów romantycznych musieli go przekonywać wydawcy.

Katsura jest znanym miłośnikiem Batmana, którego genialnie sparodiował w pierwszym tomie VGAi. Przegrał natomiast rywalizację o tytuł największego fana Batmana wśród japońskich rysowników. Jego rywal, znany mangaka Kia Asamiya, po prostu spakował walizki i pojechał do Ameryki rysować przygody swojego idola.

Katsura Masakazu
‹Video Girl Ai #2›

Video Girl Ai #2
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVideo Girl Ai #2
Tytuł oryginalnyDen'nei shojo
Scenariusz
Data wydania2002
RysunkiKatsura Masakazu
PrzekładAleksandra Watanuki
Wydawca Waneko
CyklVideo Girl Ai
ISBN-1083-88272-61-6
Format115×170
Cena15,90
Gatunekobyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Video Girl Ai #2
Warto czasem posłuchać zwierzchników, gdyż właśnie to miało największy wpływ na popularność dzieł Katsury. Najbardziej jaskrawym tego przykładem był olbrzymi sukces rozpoczętej w 1997 serii I"S, gdzie wątków fantastycznych nie było wcale. Nie licząc fantastycznych dziewczyn, z których słynie mangaka. Nie da się ukryć, że wspaniale narysowane dziewczęta są jednym z jego największych atutów. Kastura wypracował doskonałą równowagę stylu pomiędzy realizmem, a komiksowym przerysowaniem. Ale to dopiero połowa sukcesu. Stworzone przez rysownika postacie nie tylko ładnie wyglądają, mają również doskonale wykształcone charaktery. Wydają się na tyle żywe, że u niektórych co bardziej introwertycznych fanów dochodzi do powstania silnej empatycznej więzi z postacią. Brr.
Polska edycja „VGAi” technicznie nie różni się od pozostałych tytułów Waneko. Brakuje zatem obwoluty, ale okładka ma „skrzydełka”, na których znajduje się słowo od autora i zapowiedź następnego tomu. Papier szarawy czyli taki, jak w wydaniach japońskich. Układ stron także pozostał zgodny z oryginałem, przez co uniknięto niepotrzebnego zamieszania i błędów wynikających z lustrzanego odbicia obrazków. Tłumaczenie jest jak zwykle znakomite. Aleksandra Watanuki operuje żywym językiem i potrafi oddać różne niuanse japońskiego. Pozytywnym wydaje się powrót do ogólnoprzyjętej transkrypcji międzynarodowej przy nazwiskach postaci. Wersji z „Mangamixu” była dość dziwaczna i powodowała zgrzytanie zębów.
„Video Girl Ai” jako produkt dla młodzieży płci męskiej, zawiera obrazki o tematyce szczególnie trafiającej w jej gusta. 15 lat temu, w momencie publikacji „VGAi” w Japonii, wzbudzało to kontrowersje. W dzisiejszych, wulgarnych czasach, pełnych „młodzieżowych” komedii pokroju „American Pie”, opowieść o dziewczynie z wideo jawi się jako zupełnie niegroźna. Zachwyca wręcz artyzmem i delikatnością ukazania tematu, pokazując, że dowcipy o podtekście erotycznym nie muszą być od razu wulgarne i niesmaczne.
koniec
1 marca 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Śmierć go czeka…
Paweł Ciołkiewicz

7 V 2024

Manu Larceneta polskiemu czytelnikowi przedstawiać nie trzeba. Francuski autor utorował sobie drogę do naszych serc kilkoma świetnymi komiksami. Po „Codziennej walce”, „Raporcie Brodecka”, „Terapii grupowej” oraz dwóch tomach „Blasta” otrzymujemy „Drogę”, komiks, który zaledwie kilka dni po premierze stał się najlepiej sprzedającym się tytułem w katalogu wydawnictwa Mandioca. To druga już adaptacja książki w dorobku artysty. Po niepokojącej opowieści o winie i wojennej traumie Philippe’a (...)

więcej »

Z emocjami trzeba umieć sobie radzić
Maciej Jasiński

6 V 2024

Seria „Smerfy i świat emocji” rozrasta się o kolejne tytuły podejmujące tematykę uczuć, które targają przedszkolakami. Ich rodzice nie zawsze wiedzą, co robić, dlatego z pomocą przychodzą komiksy wzbogacone o część informacyjną. Dzięki temu młody człowiek może uzmysłowić sobie, że jego zachowanie może być problemem dla otoczenia, a co więcej – dowiaduje się, jak można w takiej sytuacji sobie poradzić.

więcej »

Ptaki w wiosce Smerfów
Maciej Jasiński

5 V 2024

Wydawnictwo Egmont utrzymuje stałe tempo wydawania serii ze Smerfami, przeplatając najstarsze albumy stworzone przez Peyo (we współpracy z różnymi scenarzystami), z tymi nowszymi od innych autorów. Tak się złożyło, że ostatnie tytuły mają jeden wspólny element – ptaki, które miały i mają nadal wielki wpływ na życie w wiosce Smerfów. Jedne destrukcyjny, drugie wnoszą sporo humoru, a inne wreszcie pomagają Smerfom i ratują ich przed zagrożeniami.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o komiksach: Wrzesień 2004
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

Tyle śmiechu, ile łez
— Sebastian Chosiński

Krótko o komiksach: Czerwiec 2004, cz. 3
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

W oczekiwaniu na grom
— Sebastian Chosiński

Krótko o komiksach: Marzec 2004, cz. 3
— Sebastian Chosiński

Gordyjski węzeł uczuć
— Sebastian Chosiński

Krótko o komiksach: Grudzień 2003, cz. 2
— Sebastian Chosiński

Jak bezboleśnie przeżyć seksualną inicjację
— Sebastian Chosiński

Krótko o komiksach: Sierpień 2003
— Sebastian Chosiński, Artur Długosz, Daniel Gizicki

Tegoż autora

Dlaczego robisz mi to, Polsko
— Michał R. Wiśniewski

W domach z betonu nie ma wolnej miłości
— Michał R. Wiśniewski

Superheros patrzy na człowieka, widzi robaka, ale po chwili przygląda się uważniej
— Michał R. Wiśniewski

Powieść środka
— Michał R. Wiśniewski

Chwała ogrodów, błoto i morze
— Michał R. Wiśniewski

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o wilkołakach
— Michał R. Wiśniewski

Kategoria A
— Michał R. Wiśniewski

Trzej mistrzowie
— Michał R. Wiśniewski

Długi film o umieraniu
— Michał R. Wiśniewski

Matrix w majtkach horror show
— Michał R. Wiśniewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.