Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #3: Łączenie technik›

Łączenie technik
EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŁączenie technik
Scenariusz
Data wydaniakwiecień 2002
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-08-X
Format118 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Diabeł tkwi w szczegółach
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #3: Łączenie technik” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W poprzednich tomach podręcznika poznawaliśmy ogólne zasady tworzenia mangi oraz uczyliśmy się tworzyć bohaterów. Teraz przyszła kolej na doskonalenie umiejętności. Jak wiadomo nie samym bohaterem komiks stoi – trzeba go umieścić w jakimś środowisku, zapewnić tło itd. Tym zajmuje się trzeci tom.

Paweł Nurzyński

Diabeł tkwi w szczegółach
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #3: Łączenie technik” - recenzja]

W poprzednich tomach podręcznika poznawaliśmy ogólne zasady tworzenia mangi oraz uczyliśmy się tworzyć bohaterów. Teraz przyszła kolej na doskonalenie umiejętności. Jak wiadomo nie samym bohaterem komiks stoi – trzeba go umieścić w jakimś środowisku, zapewnić tło itd. Tym zajmuje się trzeci tom.

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #3: Łączenie technik›

Łączenie technik
EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŁączenie technik
Scenariusz
Data wydaniakwiecień 2002
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-08-X
Format118 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Na początku zostaje wyjaśniony sekret, często występujących w mangach linii. Ich zadaniem jest ′współpraca′ z bohaterem. Podkreślają one stan w jakim akurat znajduje się narysowana postać. Skupiają uwagę czytelnika, podkreślają postać pierwszoplanową. Jak rysować takie linie wyjaśnia właśnie ten rozdział.
Tło to również różne zastosowanie perspektywy. W komiksie należy używać różnego rodzaju rzutów perspektywicznych, aby uniknąć monotonności. Nie jest to łatwa sztuka, a informacje zawarte w podręczniku pomogą ją opanować każdemu początkowemu mangaiście.
Największa część podręcznika poświęcona jest pracy z rastrami. Raster to specjalny rodzaj folii pokryty fakturą (kropki, kreski – szeroki wybór), który służy do wypełniania tła w mandze. Operowanie tą techniką nie jest łatwa, wymaga zestawu narzędzi i sporej wprawy. Ta technika jest bardzo popularna w mangach, w komiksie amerykańskim, lub europejskim występuje rzadziej (lub wcale)..
Za pomocą rastra można łatwo przedstawić wiele efektów: od prostego uzyskania kolorów (różne grubości rastra oznaczają różne kolory) poprzez mgłę, czy wreszcie chmury. Dzięki temu manga nie jest ′płaska′, zyskuje na głębi.
Ostatnia cześć tej części poświęcona jest grze świateł i cieni. Jest to niezwykle ważny element w komiksie, o którym początkujący twórcy często zapominają, lub nie potrafią sobie z nim poradzić. Jak rozłożyć cienie na twarzy, na całym ciele, jakie cienie rzucają przedmioty – wszystko jest tutaj bardzo przystępnie wyjaśnione.
Jak wszystkie poprzednie części, również ta opatrzona jest krótkim komiksem, przybliżającym niełatwy żywot mangaisty.
Informacje zawarte w książce nie zrobią z nikogo wielkiego artysty. Na to nie ma chyba żadnej recepty. Ale każdy, nawet najlepszy rysownik musi znać podstawy operowania językiem komiksu i pozna je, jeśli będzie czytał „Jak powstaje manga”.
koniec
1 maja 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Holmes w tunelu czasoprzestrzennym
Maciej Jasiński

26 IV 2024

„Sherlock Holmes Society” to popkulturowy miszmasz, w którym mieliśmy w jednej historii zombie, Kubę Rozpruwacza, pana Hyde’a i wiele różnych innych motywów. Czwarty album serii domykał większość wątków, dlatego ostatnie dwa albumy to jakby nowe otwarcie. A skoro tak, to autorzy postanowili przebić to, co już było. Nic więc dziwnego, że piąta część rozpoczyna się od wybuchu bomby atomowej w samym centrum Birmingham.

więcej »

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Żurnal
— Wojciech Gołąbowski

Mowa milczącego ciała. A nawet dwóch
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Czerwiec 2004, cz. 3
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

Oby tylko na papierze
— Wojciech Gołąbowski

I’m your man...
— Wojciech Gołąbowski

Łubudu!
— Wojciech Gołąbowski

Jak powstaje mięso
— Michał R. Wiśniewski

Rozczarowanie
— Robert Adler

Krótko o komiksach: Kwiecień 2003
— Robert Adler, Wojciech Gołąbowski, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Styczeń-luty 2003
— Tomasz Kontny, Marcin Osuch, Tobiasz Piątkowski, Tomasz Sidorkiewicz

Tegoż autora

Po drugiej stronie lustra
— Paweł Nurzyński

Gangrena cywilizacji
— Paweł Nurzyński

Umarła Łódź, niech żyje Warszawa!
— Paweł Nurzyński

Komiks 2001 w Polsce – dyskusja
— Artur Długosz, Marcin Herman, Paweł Nurzyński, Marcin Osuch, Grzegorz Wiśniewski

Długouchy samuraj
— Paweł Nurzyński

Chłopiec z piekła rodem
— Paweł Nurzyński

Mój pierwszy bohater
— Paweł Nurzyński

Zanim postawisz pierwszą kreskę
— Paweł Nurzyński

Wśród istot żywych
— Paweł Nurzyński

Kyle z Klanach
— Paweł Nurzyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.