Współbrzmienie następstw w KrakowieGaleria Lamelli Galeria Lamelli zaprasza na wystawę Przemysława Sławińskiego „Współbrzmienie następstw” | 20.10-11.11.2016
Galeria LamelliWspółbrzmienie następstw w KrakowieGaleria Lamelli zaprasza na wystawę Przemysława Sławińskiego „Współbrzmienie następstw” | 20.10-11.11.2016 Zestaw prezentowanych realizacji dotyczy problematyki czasu. W odróżnieniu od klasycznego podejścia do tematów malarskich, w których artysta odnosząc się do rzeczywistości umownie unieruchamia ją jeszcze zanim zostanie zinterpretowana poprzez twórcze działania, np. nakazując trwać modelowi w bezruchu lub układając przedmioty w martwej naturze, Przemysław Sławiński maluje procesy dziejące się w czasie, obiekty znajdujące się w ruchu lub podlegające przemianie. Poprzez realizacje malarsko-rysunkowe autor próbuje spojrzeć na linearność czasu z perspektywy dwuwymiarowej przestrzeni kompozycji malarskiej. Celem artysty jest przełamywanie sekwencyjności w obrazowaniu następstw czasowych przedstawianych wydarzeń, tak, by współbrzmiały równolegle a jednocześnie były podporządkowane określonej hierarchii związanej ze skalą, ilością oraz wzajemnym położeniem w przestrzeni. Na wystawę składają się trzy cykle: Rdzeń, Obrazy spektralne oraz Obraz emocji. Rdzeń układa się na kształt historii, wszystkie prace z tego cyklu, można w pewnym sensie postrzegać jako jeden obraz. Historia zaczyna się od rysunków przedstawiających proces powstawania obrazów i rozgrywa się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to moment ukazania siebie jako twórcy w trakcie szkicowania przedmiotu, który stanie się głównym tematem cyklu. Druga płaszczyzna to przeskok w bliżej nieokreśloną rzeczywistość – jest ona powiązana z przedmiotem który jest obiektem rysunkowo-malarskich działań. W tej rzeczywistości występuje postać (podobna do autora obrazów) błądząca po wnętrzu obiektu. Obiekt ten, z małego niepozornego przedmiotu, który autor cyklu szkicował, stał się ogromną budowlą – labiryntem. To co jest wewnątrz tej budowli jest zagadką. Cel, sens, rdzeń poszukiwań bohatera znajdującego się wewnątrz budowli dopiero się formułuje i pozostaje tajemnicą. Pozostałe realizacje to cykle niedużych szkiców malarskich, w których autor kontynuuje problematykę czasu, jednakże akcent położony został na to co rozgrywa się poza rzeczywistością postrzeganą wzrokowo – główną rolę odgrywają dźwięki i przeżycia emocjonalne. Są to szkice przedstawiające ruszające się obiekty fizyczne, których poszczególne fazy ruchu są na siebie nałożone warstwowo. Przedmioty fizyczne oddziałują na siebie w trakcie ruchu wydając dźwięki. Dźwięk można wizualizować poprzez spektrogramy, specjalne obrazy wygenerowane na podstawie nagranych cyfrowo dźwięków ukazujące ich natężenie, częstotliwość oraz rozłożenie w czasie. Kompozycje łączą w sobie widoki obiektów fizycznych w ruchu oraz przetworzone malarsko spektrogramy dźwięków, które te przedmioty wydawały, np uderzając o powierzchnię podłogi. Cykl ten jest próbą skonfrontowania dwóch światów, jeden to interpretacja poprzez obserwację (działanie twórcze artysty), drugi to interpretacja sygnału dźwiękowego, poddanego analizie poprzez algorytm (transformata fouriera) i wizualizacja go w formie spektrogramu. Trzeci cykl szkiców Obraz emocji to trawestacje fragmentów znanych obrazów. W wyodrębnionych postaciach ze znanych obrazów zaakcentowane zostały te strefy ciała które odpowiadają tzw. Mapie Emocji, tzn. miejscom w ciele człowieka które aktywują się w trakcie przeżywania określonych emocji (przejawia się to ich podwyższoną temperaturą, np. w wyniku podwyższonego ciśnienia krwi). Zjawisko to widoczne jest dzięki filmowaniu kamerą termowizyjną. Przemysław Sławiński (ur. 1976 r.)– absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem w 2003 roku w pracowni prof. Jacka Waltosia. Aneks z Rysunku w pracowni prof. Bogusławy Morajdy Bortnik. Aneks ze Struktur Wizualnych w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. Od 2007 roku jest członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Przemyślu. Obecnie pracuje jako nauczyciel Rysunku i Malarstwa w Liceum Plastycznym w Nowym Wiśniczu. Od 2014 roku jest doktorantem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. 27 października 2016 31-027 Kraków, ul. Mikołajska 2 tel. +48 012 422 19 55, +48 012 422 08 14 Czynne: poniedziałek-piątek: 11-17 |
Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00
Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński
Galeria Lamelli
— Szóste piętro w Krakowie
Galeria Lamelli
— Hiperphobium w Krakowie
Galeria Lamelli
— Niedługo będzie po wszystkim w Krakowie
Galeria Lamelli
— Burano w Krakowie
Galeria Lamelli
— Mistyfikacje w Krakowie
Galeria Lamelli
— Czerwone, żółte, niebieskie w Krakowie
Galeria Lamelli
— Grafika cyfrowa – światy osobne w Krakowie
Galeria Lamelli
— Kobiecość w Krakowie
Galeria Lamelli
— O.K. Komputer w Krakowie
Galeria Lamelli
— Córka jeziora w Krakowie