Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Współbrzmienie następstw w Krakowie

Galeria Lamelli
Galeria Lamelli zaprasza na wystawę Przemysława Sławińskiego „Współbrzmienie następstw” | 20.10-11.11.2016

Galeria Lamelli

Współbrzmienie następstw w Krakowie

Galeria Lamelli zaprasza na wystawę Przemysława Sławińskiego „Współbrzmienie następstw” | 20.10-11.11.2016
Zestaw prezentowanych realizacji dotyczy problematyki czasu. W odróżnieniu od klasycznego podejścia do tematów malarskich, w których artysta odnosząc się do rzeczywistości umownie unieruchamia ją jeszcze zanim zostanie zinterpretowana poprzez twórcze działania, np. nakazując trwać modelowi w bezruchu lub układając przedmioty w martwej naturze, Przemysław Sławiński maluje procesy dziejące się w czasie, obiekty znajdujące się w ruchu lub podlegające przemianie. Poprzez realizacje malarsko-rysunkowe autor próbuje spojrzeć na linearność czasu z perspektywy dwuwymiarowej przestrzeni kompozycji malarskiej. Celem artysty jest przełamywanie sekwencyjności w obrazowaniu następstw czasowych przedstawianych wydarzeń, tak, by współbrzmiały równolegle a jednocześnie były podporządkowane określonej hierarchii związanej ze skalą, ilością oraz wzajemnym położeniem w przestrzeni.
Na wystawę składają się trzy cykle: Rdzeń, Obrazy spektralne oraz Obraz emocji.
Rdzeń
Rdzeń układa się na kształt historii, wszystkie prace z tego cyklu, można w pewnym sensie postrzegać jako jeden obraz. Historia zaczyna się od rysunków przedstawiających proces powstawania obrazów i rozgrywa się na dwóch płaszczyznach. Pierwsza to moment ukazania siebie jako twórcy w trakcie szkicowania przedmiotu, który stanie się głównym tematem cyklu. Druga płaszczyzna to przeskok w bliżej nieokreśloną rzeczywistość – jest ona powiązana z przedmiotem który jest obiektem rysunkowo-malarskich działań. W tej rzeczywistości występuje postać (podobna do autora obrazów) błądząca po wnętrzu obiektu. Obiekt ten, z małego niepozornego przedmiotu, który autor cyklu szkicował, stał się ogromną budowlą – labiryntem. To co jest wewnątrz tej budowli jest zagadką. Cel, sens, rdzeń poszukiwań bohatera znajdującego się wewnątrz budowli dopiero się formułuje i pozostaje tajemnicą.
Pozostałe realizacje to cykle niedużych szkiców malarskich, w których autor kontynuuje problematykę czasu, jednakże akcent położony został na to co rozgrywa się poza rzeczywistością postrzeganą wzrokowo – główną rolę odgrywają dźwięki i przeżycia emocjonalne.
Obrazy spektralne
Są to szkice przedstawiające ruszające się obiekty fizyczne, których poszczególne fazy ruchu są na siebie nałożone warstwowo. Przedmioty fizyczne oddziałują na siebie w trakcie ruchu wydając dźwięki. Dźwięk można wizualizować poprzez spektrogramy, specjalne obrazy wygenerowane na podstawie nagranych cyfrowo dźwięków ukazujące ich natężenie, częstotliwość oraz rozłożenie w czasie. Kompozycje łączą w sobie widoki obiektów fizycznych w ruchu oraz przetworzone malarsko spektrogramy dźwięków, które te przedmioty wydawały, np uderzając o powierzchnię podłogi. Cykl ten jest próbą skonfrontowania dwóch światów, jeden to interpretacja poprzez obserwację (działanie twórcze artysty), drugi to interpretacja sygnału dźwiękowego, poddanego analizie poprzez algorytm (transformata fouriera) i wizualizacja go w formie spektrogramu.
Obraz emocji
Trzeci cykl szkiców Obraz emocji to trawestacje fragmentów znanych obrazów. W wyodrębnionych postaciach ze znanych obrazów zaakcentowane zostały te strefy ciała które odpowiadają tzw. Mapie Emocji, tzn. miejscom w ciele człowieka które aktywują się w trakcie przeżywania określonych emocji (przejawia się to ich podwyższoną temperaturą, np. w wyniku podwyższonego ciśnienia krwi). Zjawisko to widoczne jest dzięki filmowaniu kamerą termowizyjną.
Przemysław Sławiński (ur. 1976 r.)– absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem w 2003 roku w pracowni prof. Jacka Waltosia. Aneks z Rysunku w pracowni prof. Bogusławy Morajdy Bortnik. Aneks ze Struktur Wizualnych w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. Od 2007 roku jest członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Przemyślu. Obecnie pracuje jako nauczyciel Rysunku i Malarstwa w Liceum Plastycznym w Nowym Wiśniczu. Od 2014 roku jest doktorantem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
koniec
27 października 2016
Galeria Lamelli
31-027 Kraków, ul. Mikołajska 2
tel. +48 012 422 19 55, +48 012 422 08 14
Czynne: poniedziałek-piątek: 11-17

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2016-10-20
Do: 2016-11-11
Galeria Lamelli, Kraków, Mikołajska 2

Najnowsze

Renkas w Chorzowie
Galeria MM

29 IV 2024

Kaja Renkas – grafika / 20-lecie pracy twórczej
6 maja 2024, 18:00 – 24 maja 2024, 18:00

więcej »

Sytuacja jest doskonała we Wrocławiu
Galeria Entropia

28 IV 2024

Olaf Brzeski
SYTUACJA JEST DOSKONAŁA
19.04–10.05.2024
kurator: Marcin Mierzicki

więcej »

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Lamelli
— Szóste piętro w Krakowie

Galeria Lamelli
— Hiperphobium w Krakowie

Galeria Lamelli
— Niedługo będzie po wszystkim w Krakowie

Galeria Lamelli
— Burano w Krakowie

Galeria Lamelli
— Mistyfikacje w Krakowie

Galeria Lamelli
— Czerwone, żółte, niebieskie w Krakowie

Galeria Lamelli
— Grafika cyfrowa – światy osobne w Krakowie

Galeria Lamelli
— Kobiecość w Krakowie

Galeria Lamelli
— O.K. Komputer w Krakowie

Galeria Lamelli
— Córka jeziora w Krakowie

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.